نوشته شده توسط : javaneh

همان طور که می دانید ، آتلیه ها استودیوهای عکاسی بزرگی هستند که می توان در آن تصاویر جذابی به ثبت رساند. پلمپ دفاتر امروزه ، از آتلیه در موارد بسیاری نظیر برگزاری جشن های عقد و عروسی، جشن نوزادی ، مراسم ولیمه ، مراسم یادبود و ترحیم و همچنین در گرفتن عکس های یادگاری خانوادگی و ... استفاده می شود و به همین دلیل ، این صنعت یکی از هنرهای پردرآمد به شمار می آید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، از طریق ثبت نمودن برند آتلیه و کسب شهرت و اعتبار، می توانید از مشتریان وفاداری برخوردار شوید که خدمات شما را با برندتان می شناسند و برای کسب و کارتان سود به همراه می آورند. از سویی دیگر، با ثبت برند ، میتوانید از حمایت های قانونی که در قانون برای آن بیان شده است ، استفاده کنید. یکی از مهم ترین مزایایی که با برند از آن بهره مند می شوید، جلوگیری از سوء استفاده دیگران از برند ویژه شما است که به ثبت رسیده است.
البته ، برای اینکه برند شما در بازار جایگاه خوب و مناسبی پیدا کند باید به این موارد توجه داشته باشید :
* برند باید معرف کیفیت محصول یا خدمت و ویژگی های آن باشد.
* برند باید متمایزکننده خوبی برای خدمات باشد.
* برند باید تازگی داشته باشد و خلاقانه باشد.
* برند مورد نظر، نباید سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را داشته باشد.
* برند باید همراه با دیزاین و ظرایف شکلی باشد و نباید تنها نمادهای ساده ای باشد.
* پیام محصول یا خدمت را به مشتری برساند.
* تلفظ آن آسان باشد.
*جذاب باشد و ترغیب مشتری را به خود جلب کند.
* گمراه کننده نباشد.
یادآوری می گردد که :
- نام اسامی مشهور قابل ثبت نمی باشد.
- نام مناطق جغرافیایی قابل ثبت نمی باشد.
- واژه های توصیف کننده و کیفی مثل " با کیفیت " ، " جدید " ، " کلاسیک " و ... نمی توانند به انحصار شما دربیایند. بنابراین نمی توان آن ها را به ثبت رساند.

• مدارک لازم جهت اقدام به ثبت برند

هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی ، چنانچه مدارکی دال بر فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت کردن برند نماید. البته برای ثبت کردن برند پیش از هر اقدامی می بایست از برند مورد نظرتان استعلام بگیرید. با استعلام برند قبل از ثبت می توان از اسامی، طرح ها و شکل های برندهایی که قبلاَ ثبت شده اند به همراه نوع کالا یا خدمات و طبقه ثبت شده در آن اطلاع پیدا کرد. این اقدام باعث صرفه جویی در زمان و هزینه هایتان خواهد شد. لازم به یادآوری است ، مشاوران مجرب ما در فکربرتر می توانند در حداقل زمان ممکن پاسخ استعلام برند مورد نظر شما را اعلام نمایند.
مدارک لازم برای ثبت حقیقی برند به قرار ذیل است :
1- شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت ( کارت ملی پشت و رو از تمامی صفحات شناسنامه کپی برابر اصل تهیه شود )
2- ارائه مدرک گواهی عدم سوء پیشینه معتبر ( سوء پیشینه را می توان از دفاتر پلیس + 10 تهیه نمود )
3- ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده 10* 10
4- چنانچه برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود.
5- چنانچه برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است ، برای ثبت کردن برند باید کارت بازرگانی نیز ارائه شود.
6- ارائه پروانه بهره برداری یا جواز کسب
7- چنانچه امور ثبت برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی انجام شود ، صورت وکالتنامه رسمی می بایست همراه مدارک ارسال گردد.

مدارک لازم برای ثبت حقوقی برند 

1- ارائه مدارک ثبتی شرکت که مشخص کننده شخصیت حقوقی باشد.
2- ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که آگهی تاسیس در آن منتشر شده باشد.
3- ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و نماینده منتخب هیئت مدیره
4- ارائه نمونه تصویر از برند تهیه شده
5- چنانچه برندتان دو بعدی و یا سه بعدی است باید در چند زاویه تصاویر تهیه و ارائه شود.
6- در صورتی که برندتان شامل حروف لاتین و انگلیسی است باید کارت بازرگانی نیز ارائه شود.
7- ارائه پروانه بهره برداری و جواز کسب
8- در صورتی که امور ثبت کردن برند توسط نماینده و یا وکیل قانونی انجام می شود صورت وکالتنامه رسمی همراه مدارک ارسال گردد.
پس از تهیه مدارک مورد نیاز ، می بایست اقدام به بارگذاری اطلاعات در سایت اداره مالکیت معنوی نمایید. در صورت عدم تقص ثبت شما با موفقیت به پایان می رسد. اما چنانچه نقص و ایرادی در اطلاعات شما وجود داشته باشد، شما باید قبل از رد اظهارنامه ثبت ، اقدام به رفع نقص نمایید.
درخواست شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی می شود و در صورت داشتن شرایط لازم با آن موافقت خواهد شد. در مرحله بعد، می بایست اصل مدارک تسلیم اداره مالکیت معنوی گردد. سپس باید برند ثبت گردد و موضوع آن در روزنامه آگهی شود. پس از انتشار آگهی ثبت علامت ، ظرف 30 روز از تاریخ انتشار، در صورتی که نسبت به تقاضای ثبت علامت اعتراض نشده باشد ، می توان نسبت به آگهی ثبت نوبت دوم اقدام نمود.
ذکر این نکته ضروری است که ، هزینه های مربوط به ثبت برند و نشان تجاری، با مراجعه به سامانه نامبرده باید اینترنتی پرداخت گردد. بنابراین داشتن رمز دوم الزامی است .
شایان ذکر است ، شما می توانید در کنار برندتان ، لوگو نیز به ثبت برسانید. لوگو یکی از ابزارهای مهم در شناخت برند است. اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند برای تمایز محصولات و خدمات خود اقدام به ثبت لوگو نمایند. لوگو از طریق بصری با مخاطب ارتباط برقرار نموده و موجب می شود تا مشتری با دیدن علامت گرافیکی محصول در هر جا به سرعت آن را تشخیص دهد.



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

 لازمه وجود تعاونی ، ثبت آن است. یکی از مدارکی که باید برای ثبت تعاونی به مرجع ثبت تسلیم شود و بدون آن ثبت تعاونی ممکن نیست ، اساسنامه است.مراحل تغییرآدرس شرکت اساسنامه حاوی نکات و مقرراتی است که نوع شرکت تعاونی و موضوع و حدود فعالیت آن، مراجع تصمیم گیری و مدیریت و نظارت شرکت و وظایف و اختیارات آن ها و حقوق و تکالیف اعضا را تعیین می کند .

تصویب اساسنامه شرکت در اولین مجمع عمومی عادی و با اکثریت حداقل دو سوم آرای اعضای حاضر در آن صورت می گیرد. اساسنامه شرکت ، باید شامل نکات ذیل باشد :
- نام شرکت با قید کلمه تعاونی ؛
- نوع شرکت و نوع فعالیت ؛
- هدف شرکت ؛
- موضوع و حدود عملیات ؛
- قلمرو جغرافیایی شرکت ؛
- مدت شرکت ؛
- مرکز اصلی عملیات و نشانی ؛
- سرمایه شرکت ؛
- شرایط ورود به عضویت ، مرجع قبول عضو ، موارد خروج از عضویت ، شرایط اخراج عضو و مرجع تصمیم گیری در اخراج، حقوق و تکالیف اعضا ؛
- مجامع عمومی شرکت ؛
- هیئت مدیره و مدیر عامل ؛
- بازرس یا بازرسان ؛
- مقررات مالی ؛
- مقررات مختلف از قبیل مقررات راجع به عضویت شرکت در اتحادیه های تعاونی ؛
- ضوابط ادغام شرکت با شرکت تعاونی دیگر ؛
- موارد انحلال شرکت تعاونی و طرز تصفیه .
هر گونه تغییری که بعداَ در اساسنامه یا در اعضای هیئت مدیره، بازرسان و مدیرعامل تعاونی یا در سرمایه آن صورت گیرد ، باید به مرجع ثبت تعاونی اعلام شود. تغییر آن در حدود مقررات قانون بخش تعاونی در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است که باید به تصویب لااقل سه چهارم اعضای حاضر در آن برسد.
با ثبت تعاونی، اساسنامه و سایر اسناد تعاونی که به مرجع ثبت تسلیم شده است، رسماَ تسجیل می گردد و حقوق و تکالیف اعضا و مسئولان آن موقعیت رسمی پیدا می کند.
مرجع ثبت پس از ثبت تعاونی و انتشار آگهی آن ، باید رونوشتی از آگهی ثبت و اساسنامه ممهور به مهر خود را به وزارت تعاون ( اداره کل یا اداره تعاون ) ارسال کند.
• اساسنامه اتحادیه تعاونی
هر اتحادیه تعاونی ، باید اساسنامه داشته باشد. اساسنامه مشتمل بر مطالب و مقرراتی است که نوع و موضوع و حدود فعالیت اتحادیه و مراجع تصمیم گیری و مدیریت و نظارت اتحادیه و وظایف و اختیارات آن ها و نیز حقوق و تکالیف اعضا را تعیین می کند. اساسنامه اتحادیه تعاونی، باید مشتمل بر مطالب زیر باشد :
- نام اتحادیه با قید کلمه " تعاونی " و شهرستانی، استانی یا مرکزی بودن آن ؛
- اهداف اتحادیه ؛
- موضوع فعالیت ؛
- مدت اتحادیه ؛
- حوزه عملیات ؛
- مرکز اصلی و نشانی ؛
- سرمایه و سهام : ( مقدار سرمایه – تعداد سهام – مبلغ لازم الاتادیه هر سهم – نوع سهام – مدت و طریق پرداخت وجوه تعهدی سهام – شرایط انتقال سهام و غیره )
- مقررات راجع به عضویت : ( شرایط ورود به عضویت – مرجع قبول عضو – موارد خروج از عضویت و اخراج عضو – مرجع تصمیم گیری در اخراج و غیره ) .
- ارکان اتحادیه ، مرکب از :
- مجامع عمومی : ( انواع مجامع عمومی و مقررات راجع به آن ها، از قبیل مقررات راجع به دعوت – نصاب لازم برای رسمیت جلسات – اکثریت لازم برای تصمیم گیری و انتخاب اعضای هیات مدیره و هیات بازرسی – صلاحیت ها یعنی وظایف و اختیارات مجامع عمومی و غیره )
- هیات مدیره ( تعداد اعضای اصلی و علی البدل – وظایف و اختیارات هیات مدیره – مقررات مربوط به اعمال مدیریت 0 انتخاب مدیرعامل – شرایط لازم برای انتخاب شدن به عضویت هیات مدیره و سمت مدیرعاملی ).
- هیات بازرسی ( تعداد اعضای اصلی و علی البدل – شرایط لازم برای انتخاب شدن – وظایف و اختیارات و غیره ) .
- مقررات مالی ( سال مالی اتحادیه – مقررات راجع به تهیه ترازنامه و حساب سود و زیان – سود ویژه سالانه و ترتیب تخصیص آن به امور مختلف – طرز تقسیم سود قابل تقسیم و غیره )
- مقررات مختلف از قبیل مقررات راجع به تغییر اساسنامه – حل اختلافات و غیره .
چند مطلب :
1. تهیه اساسنامه اتحادیه و پبشنهاد آن به اولین مجمع عمومی عادی برای بررسی و تصویب ، بر عهده هیات موسس می باشد.
2. طرح اساسنامه ، یعنی نمونه اساسنامه ای که به وسیله هیات موسس تکمیل شده است.
3. همان طور که اشاره شد، تصویب اساسنامه اتحادیه، در صلاحیت " اولین مجمع عمومی عادی " که در بدو تاسیس اتحادیه، تشکیل می شود قرار دارد و تصویب آن با اکثریت حداقل دو سوم آراء حاضر در آن انجام می شود.
4. اساسنامه مصوب، برای همه اعضای اتحادیه، حتی افرادی که در جلسه حاضرند و به آن رای نمی دهند و کسانی که در جلسه حضور ندارند، لازم الرعایه است.
5. داوطلبان عضویتی که با اساسنامه مصوب موافق نباشند، می توانند در همین جلسه ، درخواست عضویت خود را پس بگیرند و در این صورت باید از جلسه خارج شوند.
6. استرداد عضویت از طرف داوطلبان عضویتی که با اساسنامه مصوب موافقت نداشته باشند، باید در همان جلسه " اولین مجمع عمومی عادی " که اقدام به تصویب اساسنامه می کنند، صورت گیرد. می توان گفت که خارج از جلسه مذکور، استرداد درخواست عضویت ، قابل قبول نخواهد بود. استرداد عضویت باید بعد از تصویب شدن اساسنامه و قبل از شروع اقدامات مجمع درباره سایر موارد دستور جلسه ، از قبل انتخاب اعضای هیات مدیره و هیات بازرسی و غیره ، صورت گیرد و کسانی که به استرداد درخواست عضویت خود اقدام کرده اند، باید بلافاصله جلسه مجمع را ترک کنند ؛ زیرا حضور این افراد در جلسه مجمع یا مشارکت آن ها در بررسی موارد دیگر دستور جلسه مجمع ، به علت اینکه از ردیف داوطلبان عضویت خارج شده اند ، غیرقانونی خواهد بود. در صورت حضور افراد مزبور در جلسه و ابراز رای، غیر از تصمیم راجع به تصویب اساسنامه سایر تصمیمات مجمع ، از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.

https://danasabt.ir/


7. نمونه اساسنامه اتحادیه تعاونی، بنا به تجویز بند 2 ماده 66 قانون بخش تعاونی، به وسیله وزارت تعاون تهیه و تدوین شده و در اختیار هیات موسس اتحادیه و سایر مراجعه کنندگان ، گذاشته می شود. وزارت تعاون ، علاوه بر نمونه اساسنامه ، برای تسهیل جریان امور مربوط به تعاونی ها، فرم هایی را نیز تهیه کرده است.
8. به موجب نمونه اساسنامه، هیچ یک از اعضای هیات مدیره ، نمی تواند سمت بازرسی یا مدیریت عامل یا عضویت هیات مدیره اتحادیه تعاونی دیگری را با موضوع و فعالیت مشابه بپذیرد، به عبارت دیگر ، عضویت در هیات مدیره یک اتحادیه با سمت های بازرسی و مدیریت عاملی و عضویت در هیات مدیره اتحادیه تعاونی مشابه " مانعه الجمع " است.
9. اعضای هیات مدیره و هیات بازرسی، اعم از اصلی و علی البدل، به تعدادی که در اساسنامه قید شده است، انتخاب می شوند.
10. تغییر موادی از اساسنامه ممکن است . این امر در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده اتحادیه است، ولی تغییراتی که به وسیله این مجمع در اساسنامه داده می شود قابل اجراست که به تایید وزارت تعاون رسیده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

خلاصه فواید

  • افزایش آرامش و کاهش استرس .
  • بهبود اعتماد به نفس و عزت نفس .
  • تقویت قلب و گردش خون .
  • بهبود عملکرد کبد و کلیه .
  • بهبود مشکلات گوارشی .
  • کاهش التهاب و درد .
  • بهبود کیفیت خواب .
  • ایجاد تعادل و هماهنگی در چاکرای قلب .

تورمالین در دوران گذشته ، به احتمال زیاد با سایر سنگ های قیمتی مشابه رنگ ، مانند  زمرد سبز ، یاقوت قرمز و توپاز زرد اشتباه گرفته می شد .

نام “تورمالین” نشان دهنده این شکوه رنگارنگ است .

این کلمه از کلمه تورمالی سریلانکا گرفته شده است  . خواص لاجورد درطب سنتی می تواند به عنوان “سنگ با رنگ های مخلوط” یا “ریگ های قیمتی” ترجمه شود .

سریلانکا به خاطر  تورمالین های زیبای البیتی اش معروف است که در هر سایه ای از رنگین کمان می آین د.

شرکت هند شرقی هلند برای اولین بار در سال 1602 از سریلانکا بازدید کرد و سپس کنترل خط ساحلی جزیره را از سال 1640 تا 1789 به دست گرفت .

در میان واردات بسیاری را که شرکت هند شرقی هلند به اروپا آورد سنگ های قیمتی درخشان بود .

قدیمی‌ترین رکورد در مورد قدرت شفابخش تورمالین مربوط به لاپیداری است که در سال 1632 منتشر شد و تورمالین را « سنگ خرد ، شفافیت و مقاوم در برابر همه هوس‌های سرنوشت نامید .

گاهی اوقات به آن Verdelite نیز می گویند .

Verde در زبان های ایتالیایی ، اسپانیایی و دیگر زبان های لاتین به معنای “سبز” است .

گاهی اوقات ممکن است به این تورمالین ها “تورمالین برزیلی” یا “تورمالین آفریقایی” گفته شود که به نظر می رسد به منشأ آن اشاره دارد .

 

فواید سنگ تورمالین سبز – خواص درمانی Green Tourmaline

فواید سنگ تورمالین سبز چیست – خواص درمانی Green Tourmaline – خاصیت .

تورمالین سبز سنگی از شادی و قدردانی برای شگفتی زندگی و شکوه عشق است .

این ما را مستقیماً با نشانه های شفابخش زمین پیوند می دهد .

تورمالین سبز دارای انرژی مردانه یانگ است که شفقت فعال را القا می کند .

ما را ترغیب می کند که در این دنیای فیزیکی شیرجه بزنیم ، با دیگران ارتباط برقرار کنیم و اتفاقات زیبایی را در زندگی واقعی رقم بزنیم .

حالات بسیار مفید و سالمی دارد که چاکرای قلب و احساسات را گسترش می دهد .

 

خواص سنگ تورمالین سبز چیست – فواید درمانی Green Tourmaline – خاصیت

خواص سنگ تورمالین سبز چیست – فواید درمانی Green Tourmaline – خاصیت .

تورمالین سبز حالات شاد و شجاعانه ای دارد .

تا از ممانعت‌های خود دست برداریم و برای امتحان کردن چیزهای جدیدی در زندگی آماده شویم .

تا هر وقت زمین خوردیم دوباره بلند شویم .

تورمالین سبز به ما کمک می کند تا تغییر را به عنوان یک فراخوان برای ماجراجویی ببینیم ، نه چیزی برای ترس یا وحشت .

که نسبت به خود و همچنین با دیگران مهربان باشیم.

الهام بخش صبر ، اعتماد ، احساس تعلق است و ما را واقعاً علاقه مند به آشنایی با افراد دیگر و کمک به پیشرفت همه می کند .

تورمالین سبز کلاستروفوبیا را کاهش می دهد و به کاهش محرک های عاطفی و حملات پانیک کمک می کند .

تورمالین سبز سنگی برای متعادل کردن احساسات – Green Tourmaline

Green Tourmaline – تورمالین سبز سنگی برای متعادل کردن احساسات .

تورمالین سبز به ما کمک می کند تا آرام شویم .

آرامش داشتن به کاهش تأثیر منفی نفس ما کمک می کند و در عین حال جنبه های مثبت تر را زنده نگه می دارد .

تورمالین سبز الهام بخش تفکر سازنده و حل خلاقانه مشکلات است .

تا به ما کمک کند راه حل های ممکن زیادی را برای یک مشکل ببینیم .

سپس با توجه به دانش و نظام ارزشی فعلی خود بهترین گزینه را انتخاب کنیم .

https://chaav.ir/about-us

کمال گرایی را کاهش می دهد و به ما کمک می کند تا بپذیریم که زندگی یک کار مداوم در حال پیشرفت است تا بتوانیم از سفر لذت ببریم .

تورمالین سبز ذهن های بیش فعال را آرام می کند و اضطراب را کاهش می دهد .

تا کمک کند صادقانه گذشته خود را بررسی کنیم ، با پیشرفت فعلی خود تشویق شویم و مشتاق باشیم تا آینده ای بهتر برای همه خلق کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

آیا سرکه برای دندان خوب است؟

 

شستشوی دهان با سرکه سیب یکی از روش‌های خانگی است که افراد برای سفید کردن دندان‌های خود از آن استفاده می‌کنند. دندانپزشک زن در رشت توجه داشته باشید که این ماده می‌تواند به تنهایی و یا به صورت ترکیبی با جوش شیرین و سایر مواد دیگر استفاده شود.
متأسفانه، سرکه سیب اسیدی مضر است. این در حالی است که برخی از سرکه‌ها حاوی پراکسید هیدروژن هستند که وقتی روی دندان‌ها قرار می‌گیرند، اثر سفید کنندگی دارند. اما سرکه سیب با توجه به خاصیت اسیدی که دارد، می‌تواند به لایه محافظ دندان آسیب برساند. توجه داشته باشید که سرکه سیب یک ماده با اثری شبیه به نوشابه است؛ به همین دلیل هم برای سفید کردن دندان، زیاد توصیه نمی‌شود.
مینای دندان لایه محافظ بیرونی دندان است که از لایه‌های داخلی دندان در برابر دما و اثرات مخرب پلاک و اسیدها محافظت می‌کند. متأسفانه، مینای دندان یک سلول زنده نیست و با از بین رفتن آن، بدن دیگر قادر به جایگزینی آن نیست.
مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان داده است که سرکه سیب، سرکه سفید و پراکسید هیدروژن همگی دارای اثرات سفید کنندگی دندانی هستند؛ با این وجود تاثیری در جرم گیری دندان ندارند. با این حال، سرکه می‌تواند آسیب جدی به سطح دندان وارد کند. تحقیقات نشان داده‌اند که سرکه سفید بیشترین اثرات مخرب را دارد. با توجه به مطالب ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از سرکه سیب برای جرم دندان و یا سایر اهداف، گزینه مناسبی نیست.

مضرات سرکه برای دندان

مانند همه سرکه‌ها، سرکه سیب نیز اسیدی است. توجه داشته باشید که مصرف سرکه برای دندان هر فردی مضراتی به همراه دارد. این مضرات می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. آسیب به مینای دندان و ایجاد پوسیدگی

     مصرف بیش از حد غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی می‌تواند به مرور زمان مینای دندان را ضعیف کرده و به طور بالقوه منجر به پوسیدگی دندان شود.
  2. ایجاد درد دندانی

     در ابتدا ممکن است افراد متوجه نشوند که مینای دندانشان آسیب دیده است. اما به مرور زمان با بدتر شدن آسیب، دندان‌ها ممکن است شروع به درد کنند.
  3. حساسیت دندان نسبت به مواد غذایی مختلف

     گاهی اوقات هم دندان‌ها ممکن است نسبت به غذاهای شیرین و دمای سرد یا گرم حساس شوند.
  4. ایجاد حفره در دندان

     دقت داشته باشید که اگر این آسیب ادامه‌دار باشد، در نهایت ممکن است حفره‌هایی بر روی دندان‌ها ایجاد شوند که نیاز به پر کردن داشته باشند.

توجه: خطر پوسیدگی دندان زمانی بالاتر است که فرد مرتباً سرکه سیب رقیق نشده مصرف کند. رقیق کردن سرکه یا مصرف آن به عنوان بخشی از یک وعده غذایی این خطر را کاهش می‌دهد. به طور کلی سفيد كردن دندان با سركه پیشنهاد نمی‌شود.

جرم گیری دندان با ذغال

 

ذغال در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ترکیبات در لوازم آرایشی و بهداشتی است. تبدیل شدن ذغال به یک جزء مهم در زیبایی و آرایش باعث شده است تا برخی افراد نیز به خاطر سفید کردن دندان‌های خود از آن استفاده کنند. خیلی از افراد این تصور را دارند که این ترکیب می‌تواند برای جرم گیری دندان موثر باشد؛ به همین دلیل هم شاید به کمک آن به جرم گیری دندان‌ها بپردازند.
ذغال فعال در خمیر دندان‌های ساخته شده با این ترکیب، ممکن است به حذف لکه‌های سطح روی دندان‌های شما کمک کند. با این حال، هیچ مدرکی برای اثبات دقیق این موضوع وجود ندارد. در حالی که ذغال مزایای متعددی دارد، شواهد علمی کافی وجود ندارند که نشان دهند این ماده باعث جرم گیری دندان به شیوه قوی و در نهایت سفید کردن دندان‌ها می‌شود. چیزی که مشخص است این است که این روش نمی‌تواند جای جرم گیری دندان و یا بلیچینگ را بگیرد.
البته تفاوت بلیچینگ با جرم گیری را نیز برای سفید کردن دندان‌ها باید در نظر گرفت.

جرم گیری دندان با نمک

 

یکی از شناخته شده‌ترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن جرم و زردی دندان‌ها، جرم‌گیری با نمک است. از آنجایی که نمک به ویژه نمک دریایی حاوی چیزی بالغ بر 60 عنصر مورد نیاز برای بدن است. می‌توان گفت این ماده ضروری، خواص منحصر به فرد بی شماری را برای هر یک از ما به ارمغان می‌آورد.
لازم به ذکر است که نباید این تصور را داشته باشید که استفاده از نمک همواره تمام جرم و پلاک‌های موجود در سطح دندانتان را از بین می‌برد. به همین دلیل هم نباید چکاپ‌های دندانپزشکی خود را فراموش نکنید.

جرم گیری دندان با زنجبیل

 

در گذشته‌های دور زنجبیل را با خواص سالم و سفید نگه داشتن دندان‌ها می‌شناختند. البته که زنجبیل دارای خواص و فواید بی شماری است؛ اما این گونه مواد طبیعی تأثیر چندانی در سفید شدن دندان‌ها و همچنین از بین بردن جرم‌های دندانی ندارند.
در واقع خواص ضد التهابی زنجبیل به حمایت از بافت سالم دهان کمک می‌کند. به همین دلیل هم با کاهش التهاب، پایه و اساس لبخند سالم را مهیا می‌کند.
اضافه کردن زنجبیل به غذاهای خوش طعم باعث تقویت خاصیت ضد التهابی شده و در سفید شدن دندان نیز تأثیر دارد. دقت داشته باشید که خاصیت سفیدکنندگی زنجبیل آنقدری نیست که خیلی نمایان باشد. ممکن است در دراز مدت و در اثر استفاده از این ماده، دندان‌های شما کمی نسبت به گذشته سفیدتر شوند.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

جرم گیری دندان با جوش شیرین

 

لازم به ذکر است که جرم گیری دندان با جوش شیرین امکان‌پذیر نیست. اما از دسته موادی است که می‌تواند در فاز تجمعی پلاک‌های میکروبی، به عنوان پاک کننده مورد استفاده قرار بگیرد.
با این وجود استفاده از آن می‌تواند به سلامت بافت لثه و دندان‌ها آسیب برساند، به همین منظور توصیه می‌شود از جوش شیرین به عنوان یک روش خانگی برای جرم گیری دندان‌های خود استفاده نکنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

• خصیصه استقلال وجودی مارک یا علامت

مارک یا علامت تجاری، صنعتی یا خدماتی پس از آن که پا به عرصه وجود گذاشت و طبق ضوابط قانونی در مرجع صلاحیت دار به ثبت رسید، وجودی مستقل و غیر وابسته به عوامل ایجادی آن پیدا می کند.ثبت شرکت به عبارت دیگر با وجود این که حقوق ناشی از مارک، برای شکل گیری نیاز به تحقق خصوصیاتی دارد و اثر هر علامت تجاری یا مارک تولید و عرضه خدمات ، منحصر و محدود یا مرتبط است به موضوعات یا نوع تولید کالا و یا نوع فعالیت اقتصادی یا خدماتی که در اظهارنامه و درخواست ثبت مالک عنوان شده است ، ولی وقتی مارکی به ثبت رسیده دیگر به موضوعات مارک یا صاحب آن کاملاَ وابسته نخواهد بود. بلکه به نحوی استقلال پیدا می کند، به طوری که ادامه وجود آن با کیفیت محصولاتی که تولید و به بازار عرضه می شود و یا با کیفیت ارائه خدمات و حتی به صلاحیت صاحب مارک و یا سایر شرایط صحت که برای ثبت مارک لازم بوده وابستگی نخواهد داشت و در نتیجه جز در موارد خاص و استثنایی هیچ علامت یا مارکی، به علت تنزل کیفیت تولیدات یا ارائه خدمات یا سلب صلاحیت یا عدم صلاحیت مالک مارک در عرضه کالا و ارائه خدمات ، ابطال نمی گردد و یا مانع تمدید اعتبار آن نخواهد بود.
البته در بررسی درخواست ثبت مارک یا علایم تجاری ، صنعتی یا خدماتی نیز ، کیفیت تولید یا ارائه خدمات موضوع اظهارنامه و صلاحیت متقاضی ثبت علامت تجاری یا مارک ، در انجام فعالیت تجاری یا عرضه محصول یا خدمات مورد توجه قرار نخواهد گرفت و فقط موضوعات یا فعالیت های خلاف نظم عمومی، اخلاق حسنه و بهداشت و سلامت عمومی از موانع پذیرش درخواست علامت ثبت مارک محسوب است و تقاضای ثبت آن رد خواهد شد.
در نظام فعلی حقوق ایران نیز با توجه به بند ب ماده 32 قانون جدید ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علایم تجاری مصوب 1386 وضع بر همین منوال است و علایم خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه قابل ثبت نیست ولی ماهیت یا کیفیت واقعی و عملی موضوع مارک که محصول یا خدمات است شرط صحت درخواست ثبت مارک قلمداد نشده است.
ماده 7 کنوانسیون پاریس مصوب 1883 در این زمینه چنین عنوان کرده است :
" کیفیت محصولی که علامت کارخانه یا نشانی تجاری باید روی آن الصاق گردد، نمی تواند در هیچ مورد مانع ثبت علامت مزبور شود ."
منظور ماده مذکور این است که چگونگی ماهیت و کیفیت محصولی که علامت صنعتی یا تجاری معرف محصول مزبور و وسیله تمایز آن از محصولات مشابه است ، در هیچ مورد مانع ثبت آن نیست. در نظام حقوقی فرانسه با توجه به ماده 7 کنوانسیون پاریس و بند چهارم ماده 15 موافقتنامه در زمینه مالکیت فکری وابسته به تجارت مصوب 15 دسامبر 1992، اصل عدم وابستگی یعنی استقلال مارک ، پذیرفته شده است.
طبق مستبط از مواد اشاره شده، مارک یا علامت تجاری به موضوع و نوع فعالیت های تولیدی و خدماتی آن، چندان وابستگی ندارد. یعنی در عین حال که علامت تجاری به موضوع تولید کالا و یا فعالیت خدماتی مندرج در اظهارنامه تنظیمی و ارسالی به مرجع صالح برای ثبت ، ارتباط دارد و اثر حقوقی یا حق اولویت ناشی از مارک وابسته به قلمرو نوع فعالیت اقتصادی و تمایز بخشی آن از فعالیت های مشابه آن است ، اما علامت به کیفیت تولیدات یا ارائه خدمات و یا حتی صلاحیت متقاضی، وابستگی ندارد و در واقع از این جهت موجودی مستقل است و به عبارتی ممکن است مارکی یا علامتی به طور قانونی و با جمع شرایط لازم به ثبت برسد ولی دارنده و یا مالک مارک ، صلاحیت یا اجازه بهره برداری از آن را نداشته باشد.

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


به طور مثال ممکن است مارکی یا علامتی برای تولید محصولات یا خدماتی به ثبت برسد ولی صاحب علامت هنوز نتوانسته باشد مجوز بهره برداری از مراجع صالح تحصیل کند با این حال ، مارک وجود خارجی دارد. ماده 1- 711 قانون مالکیت فکری و صنعتی فرانسه در زمینه مارک عنوان کرده است که مارک برای متمایز کردن تولیدات یا خدمات موضوع آن به کار می رود ولی به این مفهوم نیست که لزوماَ صاحب مارک ثبت شده، مجاز به انجام فعالیت های آن خواهد بود ولی حق تقدم و اولویت صاحب امتیاز یا دارنده مارک محفوظ است و در برابر تجاوز به این حق و تقلید از مارک مزبور حق دفاع دارد و می تواند از تقلید یا تجاوز به مارک ثبت شده جلوگیری کند و برای حفظ حقوق خود به مراجع صلاحیت دار قضایی مراجعه و علیه متجاوز شکایت یا اقامه دعوی نماید.



:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

 

خلاصه‌ فواید
  • جلب آرامش و صلح .
  • کاهش استرس و اضطراب .
  • تقویت تمرکز و هوشیاری .
  • کمک به بهبود مشکلات تنفسی .
  • تقویت سیستم ایمنی بدن .
  • تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس .
کوارتز دودی برای چه افرادی مفید است ؟
  • افرادی که به دنبال افزایش تعادل و میانه روی و تمرکز هستند . گالری چاو کوارتز دودی یک سنگ زمین است که به فرد کمک می کند تا احساس آرامش و ثبات بیشتری داشته باشد .
  • می تواند برای افرادی که در موقعیت های اجتماعی یا در محل کار احساس اضطراب یا عدم اطمینان می کنند مفید باشد .
  • افرادی که به دنبال بهبود سلامت جسمی و روانی خود هستن د. کوارتز دودی به بهبود سلامت گوارش، کلیه ها، و سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین به کاهش استرس و اضطراب ، بهبود خواب ، و افزایش تمرکز کمک می کند .
  • افرادی که به دنبال محافظت از خود در برابر حالت های منفی هستند . کوارتز دودی یک سنگ محافظ است که فرد را در برابر حالت های کمک میکند .
  • می تواند برای افرادی که به سنگ های گرانبها علاقه مند هستند یا به دنبال یک سنگ با معنای نمادین هستند مفید باشد .
 

فواید سنگ کوارتز دودی – خواص – خاصیت Smoky Quartz – اسموکی

 

Smoky Quartz که به نام کوارتز دودی نیز شناخته می شود .

دارای رنگی از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره تا سیاه متغیر است .

در گروه ” سنگ های پایه ” در نظر گرفته می شود .

رنگ خاکی آن درد را از نظر جسمی و ذهنی تسکین می دهد .

اولین عینک آفتابی به شکل شیشه های صاف از کوارتز دودی خام ، در قرن دوازدهم در چین مورد استفاده قرار گرفت .

کوارتز دودی یک سنگ خارق العاده است .

این سنگ عالی برای افرادی است که دائماً سرگردان هستند و نمی توانند تمرکز کنند .

کوارتز دودی یکی از درخشان ترین سنگ در بین تمام سنگ های تیره است .

زیرا حاوی نور بیشتری بر روی پایه سیاه است و به ما یادآوری می کند که حتی در عمق تاریکی نیز می توانید وجود نور را احساس کنید .

اعتقاد بر این است که باعث ایجاد ویژگی خاص جذب و خنثی کردن تأثیرات مضر و محافظت از پوشنده در برابر آسیب است .

ما را تحریک می کند تا چالش ها و موانعی را که زندگی پیش روی ما قرار می دهد بپذیریم و مسئولیت ها و شناخت کامل وظایف خود را بر عهده بگیریم .

همچنین سنگ بسیار مفیدی برای کار با کسانی است که تمایل به خودکشی دارند یا نگرش منفی از لحاظ بیماری های روانی و افسردگی نسبت به زندگی وجود داشته باشد .

 

خواص سنگ کوارتز دودی – فواید اسموکی – خاصیت Smoky Quartz

خواص سنگ کوارتز دودی – فواید اسموکی – خاصیت Smoky Quartz .

فواید آن را می توان در چهار حوزه اصلی دسته بندی کرد .

برای افزایش تمرکز و سازماندهی بسیار عالی است .

سردرگمی را آرام می میکند تا شفاف تر و عاقلانه تر فکر کنیم . 

این نوع کوارتز با رنگ قهوه ای برای متعادل کردن احساسات منفی مانند استرس ، نگرانی ، خشم ، ترس ، حسادت بسیار عالی است .

تا نوسانات خلقی را متعادل کرده و بینایی بیشتری داشته باشیم .

همچنین در مبارزه با عادات بد ، و به ویژه در برابر سیگار و انواع اعتیاد ها مفید است .

ضد افسردگی است و برای از بین بردن زخم های قدیمی مفید است .

تا فضای جدیدی را در زندگی خود باز کنیم .

کوارتز دودی برای حذف سموم از بدن استفاده می شود .

همچنین برای حذف افکار منفی از ذهن ما بسیار عالی است و قدرتمند بودن را می آموزد .

ما را تشویق می کند که از خود و فضاهایی که در آن زندگی می کنیم مراقبت کنیم .

 

مشخصات سنگ کوارتز دودی

  • خانواده : گروه کوارتز
  • نام کوچک : دی اکسید سیلیکون
  • سیستم کریستالی : سه ضلعی
  • چاکراها : ریشه [ مولادهارا ] .
  • معدن : آفریقا ، استرالیا ، سوئیس ، برزیل ، ماداگاسکار , آمریکا , افغانستان .
  • کلمه کلیدی : قدرت ، محافظت ، تجلی ، عزت نفس ، کاریزما ، افکار مثبت ، دگرگونی .
  • همچنین برای مبارزه با سیگار کشیدن و انواع اعتیاد مفید است .
  • سختی مقیاس Mohs:7
  • سیاره : زحل
  • عنصر : زمین
  • زودیاک مرتبط : همه نشانه ها با عنصر خاک و زمین [ یعنی برج اردیبهشت ، شهریور و دی ] .
  • پیام : من متمرکز هستم .
  • نکات مثبت : کوارتز دودی دارای اثر آرام بخش است .

ویژگی های Smoky Quartz

کوارتز دودی در فرهنگ ها یک سنگ باستانی بسیار شناخته شده است و این یک تصادف نیست .

در واقع خواص آن هم در بعد جسمانی و هم در بعد معنوی بیان می شود .

به طور خلاصه خواص این سنگ فوق العاده به شرح زیر است :

سنگی محافظ است و برای ثبات کلی عالی است .

خلاقیت و قدرت درونی را افزایش می دهد .

به ثابت ماندن و متعادل ماندن در زمان های دشوار کمک می کند .

تا آسیبهای منفی ذهنی و عاطفی را کاهش دهیم .

و قدرت تحقق اهداف را داشته باشیم .

افزایش اعتماد به نفس بدست آوریم .

تا در از بین بردن حالت های منفی در تمام سطوح از جمله

مقابله با افسردگی ، استرس ، اضطراب ، ترس ، حسادت ، خشم و رنجش و هر نوع احساس یا رفتار منفی ویرانگر افکار تا اعمال مثبت را ترویج کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

 

در این روش به منظور بررسی استخوان فک و همچنین موقعیت قرار گرفتن رشته های عصبی، از مدل سازی کامپیوتر سه بعدی استفاده می شود.کامپوزیت در رشت با این شرایط دندانپزشک متخصص با کمترین شکافی به کاشت ایمپلنت دندان می پردازد. به دلیل شکاف کمتر در این روش، درد کمتری برای بیمار وجود خواهد داشت. همچنین به دلیل قرار گرفتن اطلاعاتی بسیار دقیق در دست دندانپزشک متخصص، کمترین میزان آسیب در این نوع روش درمانی وجود دارد. در کاشت ایمپلنت دیجیتال برای جلوگیری از آسیب عصب و دندان های کناری، یک هدایت کننده بر روی دندان ها نصب می شود. که همین راهنما به برش های دقیق و کوچکتر دندانپزشک کمک می کند.

کاندیدای مناسب برای کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان

با توجه به تمام فواید و مزایایی که ایمپلنت دندان دیجیتال دارد، افراد بسیار زیادی می توانند از این شیوه درمانی استفاده داشته باشند. به طور کلی افراد زیر می توانند کاندیدای مناسب برای ایمپلنت دیجیتال دندان باشند:

  1. افراد سیگاری
  2. بیماران دیابتی
  3. افرادی که نیازمند روکش سریع دندان می باشند.
  4. افرادی که به میزان زیادی از کاشت ایمپلنت دندان ترس دارند.
  5. افرادی که دارای ارتفاع استخوان ناکافی هستند.

هزینه کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان

ایمپلنت دیجیتال دندان مزایای بسیار زیادی نسبت به ایمپلنت سنتی دارد، به همین دلیل هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. برند مناسب، جنس و کیفیت روکش در این روش،‌ اهمیت زیادی دارد. به طور کلی برای اطلاعات بیشتر درباره هزینه ایمپلنت دیجیتال باید با کلینیک دندانپزشکی مورد نطر خود هماهنگ کرده و اطلاعات لازم را از دندانپزشک خود بگیرید. به طور کلی دلایل بالاتر بودن هزینه ایمپلنت دیجیتال عبارتند از:

  1. دستگاه های بسیار پیشرفته و به شکل بسیار دقیقی در این روش به کار رفته اند.
  2. در تهران تنها چند مرکز معتبر برای این نوع روش کاشت ایمپلنت وجود دارد.
  3. ارز دولتی به متریالی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، تعلق نمی گیرد، زیرا از خارج وارد می شوند.
  4. برای کاشت ایمپلنت دیجیتال، به مهارت و تخصص بالاتری نیاز است،‌ پس حق العمل دندانپزشک در این روش بالاتر خواهد بود.
  5. تحویل روکش و همچنین پروتز دائم آن، با سرعت بالاتری انجام می گیرد.

مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان

 

ایمپلنت دیجیتال دندان مزایا و فواید بسیاری دارد. می توان گفت در این روش دندانپزشک متخصص با آرامش بسیار بیشتری به درمان می پردازد و در نتیجه خطای کار دندانپزشک به صفر خواهد رسید. به دلیل استفاده از امکانات پیشرفته، نصب ایمپلنت در بهترین جایگاه فک قرار می گیرد که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

  1. زمان کوتاه تر

    یکی از مزیت های اصلی این روش درمانی، زمان کوتاه آن می باشد. کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی شاید به زمان 130 دقیقه و یا بیشتر نیاز داشته باشد، اما کاشت ایمپلنت دیجیتال شاید کمتر از نیم ساعت به اتمام برسد. در کاشت ایمپلنت دندان به روش دیجیتال، دندان موقت در همان روز آماده می شود.
  2. درد کمتر

    تقریبا تمام افرادی که قصد انجام کاشت ایمپلنت دندان را دارند، ترس و نگرانی از جراحی و همچنین بیهوشی آن را دارند. در کاشت ایمپلنت دیجیتال برش بسیار جزئی بوده و اصولا نیازی به بخیه زدن وجود ندارد، بنابراین درد کمتری برای بیمار وجود دارد.
  3. ویزیت کمتر

    برای کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی، وقتی برای هر مرحله صرف خواهد شد که شاید حتی به 7 مرحله برسد. اما در ایمپلنت دیجیتال وقت کمتری از بیمار گرفته خواهد شد و حدود 3 جلسه مراجعه به مطب دندانپزشکی نیاز است.
  4. بهبود کوتاه تر

    با توجه به اینکه این روش درمانی برش جزئی و بدون بخیه دارد، بهبودی بسیار کوتاه تر اتفاق می افتد.
  5. دقت بیشتر

    به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته در این روش و استفاده از برنامه و طراحی حرفه ای، دقت بسیار بهتر و بیشتری وجود خواهد داشت.

مراحل ایمپلنت دیجیتال دندان

 

در ادامه، مراحل ایمپلنت دندان دیجیتال را برای شما شرح می دهیم:

  1. مرحله اول

    در این مرحله به کمک اسکنر دهانی که قابلیت گرفتن 3 هزار عکس را در هر ثانیه دارد، تصویری دیجیتالی تهیه شده که تمامی آناتومی دندان و بافت لثه را ثبت می کند.
  2. مرحله دوم

    برای ضبط دقیق تر آناتومی استخوان و دندان ها، در مرحله ی دوم یک سی تی اسکن پرتو مخروطی انجام می گیرد. در این سی تی اسکن، ساختاری سه بعدی از استخوان، سینوس ها و اعصاب به دست می آید. در ادامه تصاویر مرحله یک و دو با یکدیگر ترکیب شده و از دندان ها و استخوان دهان بیمار، مدلی سه بعدی ایجاد می شود.
  3. مرحله سوم

    در این مرحله پس از بررسی های کافی، ایمپلنت جاگذاری می شود. در این زمان نوع قطر و طول ایمپلنت انتخاب می شود. پس از اینکه دندانپزشک طرح مورد نظر را تصویب کرد، مرحله بعدی انجام می گیرد.
  4. مرحله چهارم

    در این مرحله به کمک CAD-CAM یک نمونه کار به صورت قالب پلاستیکی ایجاد می شود. این مرحله برای قرار دادن ایمپلنت نهایی بسیار کمک دهنده می باشد. نمونه کار تهیه شده در دهان بیمار قرار داده می شود تا بدون برش ایمپلنت درون جایگاه مورد نطر قرار بگیرد.
  5. مرحله پنجم

    در این مرحله به منظور به دست آوردن شکل لثه و موقعیت کاشت، مجددا از اسکنر داخل دهانی استفاده می شود که برای ثبت دقیق جایگاه ایمپلنت دندان، از نوعی پست مخصوص کمک گرفته می شود. در ادامه اباتمنتی که به شکل سفارشی ساخته شده، برای بهبود شکل ظاهری مورد استفاده قرار می گیرد..
  6. مرحله ششم

    در مرحله آخر و در روز جراحی و بلافاصله بعد از قرار دادن ایمپلنت، روکش موقت که دارای ظاهری طبیعی می باشد، برای بیمار نصب خواهد شد. در واقع در روش ایمپلنت دیجیتال بیمار حتی یک روز هم بدون دندان نمی ماند.

تفاوت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت سنتی

به طور معمول بیماران با در نظر گرفتن هزینه ایملپنت سنتی و دیجیتال، کاشت ایمپلنت به روش سنتی را انتخاب می کنند. اما با وجود گران تر بودن ایمپلنت دیجیتال، باید گفت که این روش مدرن با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، مزیت های بسیار بی نظیری دارد. ایمپلنت دیجیتال استاندارد های بسیار ظریفی را در نظر می گیرد که به همین دلیل بسیار طبیعی بوده و دارای راحتی بسیار بیشتری می باشد. به طور کلی تفاوت های ایمپلنت سنتی با دیجیتال را در زیر بررسی می کنیم:

  1. ایمپلنت دیجیتال تنها در جلسه انجام می شود، اما برای کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی جلسات بیشتری مورد نیاز است.
  2. ایمپلنت دیجیتال ظرف کمتر از نیم ساعت انجام شده در حالی که ایمپلنت سنتی به 130 دقیقه و یا بیشتر نیاز دارد.
  3. ایمپلنت دیجیتال راحتی بسیار بیشتری برای بیمار داشته و دوره نقاهت بسیار کمتری نسبت به ایمپلنت سنتی دارد.
  4. در ایمپلنت دیجیتال بیمار درد بسیار کمتری نسبت به ایمپلنت سنتی خواهد داشت.
  5. به دلیل استفاده از سیستم و تکنولوژی پیشرفته در ایمپلنت دیجیتال، جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک بسیار بهتر بوده و در واقع جویدن غذا و صحبت کردن بسیار برای بیمار راحت تر خواهد بود.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

معایب ایمپلنت دیجیتال

به طور کلی این روش درمانی مزیت های بسیاری دارد و درمان ایمپلنت دیجیتال یک درمان بی نظیر و حرفه ای می باشد، اما با این وجود می توان معایبی را نیز برای آن در نظر گرفت که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  1. ایمپلنت دیجیتال هزینه بسیار بالاتری نسبت به کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی دارد.
  2. این نوع روش درمانی به یک لابراتوار بسیار حرفه ای و خاص نیاز دارد.
  3. طراحی و عمیات های قبل از کاشت ایپلنت دندان طولانی و زمان بر می باشد.
  4. در ایمپلنت دیجیتال به دستگاه های مخصوص و اسکنر و نرم افزار خاص نیاز است.
  5. متریال و مواد مورد نیاز در این جراحی، از خارج از کشور به دست می آیند.
  6. کلینیک هایی که ایمپلنت دیجیتال را انجام می دهند، به میزان محدود موجود می باشند.


:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

وظایفی را که بر عهده مجمع عمومی شرکا قانوناَ محول است،ثبت تغییرات شرکت می توان به قرار ذیل ذکر کرد :
1- اتخاذ تصمیمات راجع به شرکت : اتخاذ تصمیم در این مورد به شرح ماده 106 قانون تجارت است . در این ماده آمده است : تصمیمات راجع به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود- اگر در دفعه اولی این اکثریت حاصل نشد - باید تمام شرکاء مجدداَ دعوت شوند در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکاء اتخاذ می شود اگرچه اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشد. اساسنامه شرکت می تواند ترتیبی برخلاف مراتب فوق مقرر دارد.
برای اتخاذ تصمیم لازم در مواقع ضروری، بسته به مورد، مدیر یا مدیران شرکت یا هیئت نظار می توانند شرکا را برای انعقاد مجمع عمومی فوق العاده دعوت کنند. ( ماده 109 ق. ت )
2- اتخاذ تصمیم راجع به اساسنامه : هر تغییر دیگری ( به جز تغییر تابعیت شرکت یا افزایش تعهدات شرکا ) راجع به اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکا که لااقل سه ربع سرمایه را نیز دارا باشند به عمل آید ، مگر این که در اساسنامه اکثریت دیگری مقرر شده باشد. ( ماده 111 ق. ت )
گفته شد : " به جز تغییر تابعیت شرکت " ، زیرا ماده 110 قانون تجارت می گوید : " شرکا نمی توانند تبعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آراء ."
ولی ماده 94 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت که وارد بر ماده 110 قانون تجارت و ناسخ ضمنی آن است، در باب شرکت های سهامی می گوید :
" هیچ مجمع عمومی نمی تواند تابعیت شرکت را تغییر دهد " .
به علاوه ماده اول قانون ثبت شرکت ها مصوب 11 / 3 / 1310 می گوید :
" هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در ایران باشد، شرکت ایرانی محسوب است ". بنابراین هیچ شرکت تجاری با وجود نصوص قانونی فوق نمی تواند با هیچ اکثریتی نسبت به تغییر تابعیت شرکت اتخاذ تصمیم نماید .
آنچه درباره ( اکثریت ) در مجمع عمومی شرکا قابل بحث است ، مفاد ذیل ماده 107 قانون تجارت است ، زیرا ماده مذکور می گوید :
" هر یک از شرکا به نسبت سهمی که در شرکت دارد، دارای رای خواهد بود. مگر این که اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد ".
برای توجیه مستثنای ذیل ماده در مقام تلفیق با مقررات مواد 102 و 105 و 111 قانون مذکور که در آن ها پیش بینی اکثریت ( عددی ) و اکثریت ( مبلغی ) هر دو با هم به عمل آمده است، می توان گفت :
اصولاَ در شرکت های تجاری، وقتی در مورد حد نصاب ( تشکیل ) یا ( اخذ رای ) در مجامع عمومی اختیاراتی قانوناَ به مجامع عمومی در تعیین آن در اساسنامه داده می شود، اصل بر این استقرار دارد که مجامع عمومی مذکور حد نصاب را نمی توانند از حداقل مقرر در قانون پایین بیاورند ولی می توانند زیاده بر حداقل مقرر در قانون ، قرار بدهند .
مثلاَ با وجود این که در ماده 106 قانون تجارت مقرر شده است :
" تصمیمات راجع به شرکت باید به اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود ... در این صورت تصمیمات به اکثریت عددی شرکا اتخاذ می شود ... اساسنامه شرکت می تواند ترتیبی برخلاف مراتب فوق مقرر دارد ". اساسنامه مورد تمثیل در ماده 18 مقرر داشته است :
" اخذ تصمیم در مجمع شرکا با موافقت سه چهارم صاحبان سرمایه که اکثریت عددی داشته باشند، نافذ و معتبر است ."
بنابراین ماده 107 در مقام تعیین تعداد آراء بر مبنای سهام شرکا است نه تعیین میزان اکثریت . پس اگر نسبت آراء شرکا در مجمع عمومی شرکا اکثریت عددی و مبلغی مقرر را در برداشت، تشکیل مجمع عمومی شرکا و تصمیمات آن معتبر خواهد بود و منظور مقنن، به نظر احتساب حد نصاب آراء در حدود اکثریت عددی و مبلغی مقرر در اساسنامه است که ممکن است در مقام احتساب عادی نسبت آراء اگر عدداَ موافق اکثریت مقرر در اساسنامه باشد ولی ( مبلغاَ ) نصاب مقرر در اساسنامه را حایز نباشند. که در این صورت باید طبق مقررات اقدام به تجدید دعوت مجمع عمومی شرکا بشود .
3- تصویب شرکتنامه ، قرارداد تشکیل شرکت با مسئولیت محدود ، به نام ( شرکتنامه ) نامیده می شود و به مستفاد از مجموع مقررات تجاری و مالی باید به امضای کلیه شرکای شرکت برسد و تنظیم آن با لحاظ ماده 97 قانون تجارت در شرکت های با مسئولیت محدود الزامی است.
برای این که شرکتنامه اعتبار رسمی داشته باشد ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 26 / 12 / 1310 مقرر می دارد : " در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک و دفاتر رسمی موجود بوده، وزارت عدلیه منقضی بداند اسناد ذیل اجباری است : 1- کلیه عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع اموال غیرمنقوله که در دفتر املاک ثبت نشده 2- صلحنامه ها و هبه نامه و شرکتنامه ". و چون به دستور ماده 1287 قانون مدنی، اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشد سند رسمی است، لذا شرکای تشکیل دهنده شرکت با مسئولیت محدود برای صرفه جویی در وقت و هزینه با توجه به صدر ماده 47 فوق الذکر قانون ثبت و مفاد ماده 1287 قانون مدنی با تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت شرکت ها اقدام به ثبت شرکت در آن مرجع می نماید.
و از آن جا که به موجب ماده 195 قانون تجارت :
" ثبت کلیه شرکت های تجاری مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات قانون ثبت شرکت ها است ".
و ماده 2 قانون ثبت شرکت ها مصوب 11 / 3 / 1310 با پیش بینی ضمانت اجرای کیفری برای عدم ثبت شرکت ها مقرر می دارد :
" کلیه شرکت های ایرانی مذکور در قانون تجارت " سهامی، ضمانتی ، مختلط ، تعاونی " که در تاریخ اجرای این قانون موجود و مطابق مقررات قانون تجارت راجع به ثبت و تطبیق تشکیلات خود با قانون مزبور عمل نکرده اند ، باید تا آخر شهریور ماده 1310 تشکیلات خود را با مقررات قانون تجارت تطبیق نموده و مطابق قانون مزبور تقاضای ثبت کنند ".
در عمل ثبت شرکتنامه در دفتر ثبت شرکت ها به منزله ثبت در دفتر اسناد رسمی است.
اما مقررات قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود را ملزم به تنظیم اساسنامه نکرده است. کما این که ماده 3 نظامنامه قانون تجارت مصوب 1311 که می گوید :
" ثبت شرکت به موجب تقاضانامه که در دو نسخه تنظیم می شود ، به عمل خواهد آمد ". در زمره اسناد ضمیمه تقاضانامه ، در جزء 2 بند ب ماده 4 از جمله اسناد ضمیمه را :
" 2. یک نسخه مصدق از اساسنامه ( اگر باشد ) " ذکر کرده است.
در عین حالی که مستفاد از مواد قانون تجارت ، تنظیم اساسنامه در شرکت های با مسئولیت محدود تجویز گردیده است. ( مواد 105، 108 ، 111 و بند د ماده 114 ) .
4. انتخاب مدیر یا مدیران و تعیین حق الزحمه آنان : انتخاب مدیر یا مدیران شرکت با مسئولیت محدود و حق الزحمه آن ها ، به وسیله مجمع عمومی شرکا به عمل می آید.
ماده 104 قانون تجارت می گوید :
" شرکت با مسئولیت محدود ، به وسیله یک یا چند مدیر موظف یا غیرموظف که از بین شرکا یا از خارج برای مدت محدود یا نامحدودی معین می شوند، اداره می گردد ".
اساسنامه ای که به عنوان مثال به آن استناد شد، در ماده 9 می گوید :
" شرکت به وسیله هیئت مدیره ای مرکب از سه نفر که مجمع شرکا از بین شرکا یا خارج از شرکت برای مدت نامحدود ، انتخاب می نماید اداره خواهد شد ".
5. عزل مدیر یا مدیران : قانون تجارت نسبت به عزل مدیر یا مدیران شرکت با مسئولیت محدود، ساکت است. به نظر نگارنده با تنقیح مناظ از ملاک ماده 216 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت در مورد عزل مدیران تصفیه، همان مرجعی که مدیر یا مدیران را انتخاب می کند، یعنی مجمع عمومی شرکا، می تواند تصمیم به عزل مدیر یا مدیران شرکت اتخاذ نماید. النهایه اگر مدیر یا مدیران معزول خود را متضرر از این تصمیم بدانند، می توانند در دادگاه علیه شرکت دعوی خسارت اقامه نمایند همان طوری که به نظر استعفای مدیر یا مدیران نیز باید به تصویب مجمع عمومی شرکا برسد، والا شرکت می تواند در صورت ادعای خسارت، علیه مدیر یا مدیرانی که بدون تصویب شدن استعفانامه های آنان از طرف مجمع عمومی شرکا، از انجام وظیفه امتناع کرده اند ، اقامه دعوی خسارت نماید.
معمولاَ عزل یا استعفای مدیر یا مدیران در اساسنامه – و اگر اساسنامه وجود نداشته باشد در شرکتنامه – پیش بینی می شود و اگر از این حیث اساسنامه یا شرکتنامه ساکت باشد، مجمع عمومی شرکا می تواند با استناد به ماده 111 قانون تجارت در این مورد مقرراتی پیش بینی و پس از انجام تغیررات لازم در اساسنامه یا شرکتنامه بر اساس آن اقدام به عزل مدیر یا مدیران شرکت نمایند و یا مدیر یا مدیران شرکت با رعایت تغییرات اساسنامه یا شرکتنامه در این مورد از سمت خود استعفا دهند.
6. انتخاب هیئت نظار : هر شرکت با مسئولیت محدود، که عده شرکای آن بیش از دوازده نفر باشد، باید دارای هیئت نظار بوده ... ( ماده 109 قانون تجارت ) که علی الاصول انتخاب هیئت نظار و تعیین حق الزحمه اعضای هیئت نظار از طرف مجمع عمومی شرکا باید به عمل آید. همین طور است عزل اعضای هیئت نظار در صورتی که چنین ضرورتی پیش آید.
7. رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد سالیانه شرکت : گرچه در این مورد مقررات قانون تجارت ساکت است و فقط ماده 109 آن قانون می گوید :
" هیئت نظار لااقل سالی یکمرتبه ، باید مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد ". بدون این که هدف از این تشکیل مجمع عمومی و شرکا را مشخص سازد ولی چون ذیل این ماده مقررات ماده 170 همین قانون در باب شرکت مختلط سهامی را در مورد شرکت های با مسئولیت محدود نیز لازم الرعایه دانسته است و ماده 170 می گوید :
" تا پانزده روز قبل از انعقاد مجمع عمومی، هر صاحب رسمی می تواند ( خود یا نماینده او) در مرکز اصلی شرکت حاضر شده و از بیلان و صورت دارایی و راپرت هیئت نظار اطلاع حاصل کند " . از مفاد این ماده، فلسفه تشکیل سالانه مجمع عمومی شرکا روشن می گردد. بدیهی است در صورت تشکیل هیئت نظار در شرکت با مسئولیت محدود، بایستی مجمع عمومی شرکا قبل از اخذ تصمیم نسبت به مورد ، گزارش هیئت نظار را استماع نماید.
لازم به ذکر است که مفاد ذیل ماده 109 قانون مورد بحث درباره امکان دعوت مجمع عمومی شرکا به طور فوق العاده ، از طرف هیئت نظار ، بدان معنا نیست که در شرکت های با مسئولیت محدود ، مجمع عمومی فوق العاده ای با صلاحیت و وظایف و اختیارات جداگانه ای مثل مجمع عمومی فوق العاده ، در شرکت های سهامی موضوع ماده 83 لایحه قانونی 24 / 12 / 1347 وجود دارد ، بلکه همان طوری که در شرکت های با مسئولیت محدود، فقط یک مجمع عمومی شرکا وجود دارد ، که کلیه تصمیمات راجع به شرکت به وسیله آن اتخاذ می شود و تشکیل فوق العاده این مجمع همانند تشکیل مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده در شرکت سهامی موضوع ماده 92 لایحه فوق الذکر است.
در پایان ، استثنای دیگری که قانوناَ بر اختیارات مجمع عمومی شرکا وارد شده است قابل ذکر می باشد. این استثناء در ماده 112 قانون تجارت چنین پیش بینی شده است :
" در هیچ مورد اکثریت شرکا نمی توانند شریکی را مجبور به ازیاد سهم الشرکه نمایند ".
این اصل در ماده 94 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24 / 12 / 1347 نیز در مورد شرکت های سهامی، به صورت جامعی پیش بینی شده است که مقرر می دارد :
" ... هیچ مجمع عمومی ... و با هیچ اکثریتی نمی تواند بر تعهدات صاحبان سهام بیفزاید ".
8. به منظور روشن شدن حدود اختیارات مجمع عمومی شرکا بر اساس وظایفی که این مجمع به عهده دارد ، تمثیلاَ ماده 15 و 17 اساسنامه مورد استناد ذیلاَ درج می شود.
ماده 15 : " تعیین میزان حقوق و مزایای هیئت مدیره با مجمع عمومی شرکا می باشد ".
ماده 17 : " مجمع عمومی شرکا نسبت به کلیه امور شرکت اعم از ازدیاد و یا تقلیل سرمایه، تغییر موارد اساسنامه ، تبدیل نوع شرکت ، ورود شریک جدید ، تجدید نظر در انتخاب مدیران ، تعیین حقوق و مزایای هیئت مدیره، تصویب بیلان شرکت ، تعیین خط مشی شرکت ، انحلال و تعیین مدیر تصفیه ، اخذ تصمیم خواهد نمود. "
9. تنظیم صورتجلسه مذاکرات و تصمیمات مجمع عمومی شرکا که در ضمن آن، به یکی از اعضای هیئت مدیره وکالت تام داده خواهد شد تا مطالب لازم الثبت از صورتجلسه را در دفتر ثبت شرکت ها ثبت، و مطابقت ثبت را با سند گواهی و امضاء نماید.

https://danasabt.ir/


در مبحث مربوط به شرکت های با مسئولیت محدود ، قانون تجارت نسبت به ترتیب دعوت و نحوه تشکیل مجمع عمومی شرکا و اراده مجمع مذکور ساکت است.
ترتیبات مربوط به دعوت و نحوه تشکیل و طرز تعیین هیئت رئیسه و اراده جلسات مجمع عمومی شرکا در شرکت های با مسئولیت محدود ، در اساسنامه معین می گردد و در صورت سکوت اساسنامه از باب تنقیح مناط از مقررات مربوط به تشکیل مجامع عمومی شرکت های سهامی اخذ ملاک می شود.



:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

چاروئیت ، یکی از سنگ های بسیار زیبا با اشعه های بنفش می باشد که از طریق آن جریان انرژی بسیار با شکوهی در اطراف ایجاد می شود. خواص عقیق یمنی سنگ چاروئیت یکی از سنگ های شگفت انگیز و کمیاب می باشد و از بهترین سنگ های روشنگر و رویای طبیعت می باشد که با استفاده از آن می توان راه هایی را به سوی آینده ای درخشان کشف کرد.

نحوه تمیز کردن سنگ چاروئیت

سنگ چاروئیت یک سیلیکات پیچیده می باشد و از عناصر پتاسیم، سدیم، کلسیم، باریم، استرانسیم، اکسیژن، سیلیکون و هیدروژن تشکیل شده است.
رنگ آن شبیه به رنگ اسطوخودوس می باشد و از ارغوانی تا بنفش متغیر می باشد و از آن برای ساخت حلقه و دست بند های زیبا استفاده می شود.
برای تمیز کردن جواهرات ساخته شده با سنگ چاروئیت باید آن ها را توسط بخار آب تمیز نمود.

 

خواص چاروئیت

از سنگ چاروئیت با عنوان منبعی از آسایش و نمادی از استقامت در سختی یاد می شود و استفاده از این سنگ شجاعت افراد را افزایش می دهد.
سنگ چاروئیت به عنوان کریستالی برای افراد بیمار و یا مسن و ناتوان شناخته شده است و تأثیر زیادی در رفع مشکلات رفتاری کودکان دارد.

خواص چاروئیت

چاروئیت توانایی های تحلیلی و حل مسائل را در افراد تقویت می کند و تصمیم گیری را برای افراد آسان می گرداند و موجب سهولت در پاسخ به مسائل و مشکلات گوناگون می باشد. همراه داشتن این سنگ قدرت و عزم و اراده در غلبه بر موانع و مشکلات را تقویت می کند.
سنگ چاروئیت به طور کلی می تواند بدن را تقویت کرده و انرژی هایی با فرکانس بالا را برای بدن به ارمغان آورد و به این ترتیب سبب ایجاد بهبودی در بیماران و هم چنین غلبه بر خستگی می گردد. استفاده از سنگ چاروئیت سبب تنظیم فشار خون و ضربان قلب می گردد.

 

سنگ چاروئیت سبب تسکین اعصاب و غلبه بر بی خوابی می گردد.
به همراه داشتن این سنگ کمک بسیار زیادی در رفع مشکلات بیی خوابی می کند و یک خواب عمیق و راحت را برای انسان به ارمغان می آورد و مشکلاتی نظیر راه رفتن در خواب و صحبت کردن در هنگام خواب را برطرف می نماید.

https://chaav.ir/about-us

استفاده از سنگ چاروئیت در رفع گرفتگی عضلات و رفع میگرن و سردرد بسیار تأثیرگذار است و در درمان چشم و قلب از آن استفاده می شود.
چاروئیت، سنگی برای غلبه بر ترس و انرژِ های منفی می باشد و با استفاده از آن می توان به بررسی علت ترس نا خود آگاه پرداخت و انرژی های منفی درونی و نا آرامی های ذهن را از بین برد. در واقع سنگ چارویت سبب ایجاد تمایز میان واقعیت و پرداخته های ذهن انسان می گردد.

همراه داشتن سنگ چاروئیت انعطاف پذیری افراد را افزایش می دهد و ارتعاشات و امواج منفی را از انسان دور می گرداند و الهام بخش حرکت رو به جلو برای افراد می باشد.
سنگ چاروئیت چشم انداز روشنی از آینده را در اختیار انسان قرار می دهد و وسواس های فکری و سرخوردگی را از انسان دور می کند و سبب ایجاد نگرشی مثبت در افراد می گردد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

مزایای لمینت سرامیکی نسبت به تاج دندان

در برخی موارد لمینت دندان مزایایی نسبت به تاج دندان دارد که  بهترین دندانپزشکان در رشت در ادامه به آنها اشاره شده است:

  1. لمینت دندان ظاهری بسیار زیباتر و طبیعی‌تر نسبت به تاج دندان دارد.
  2. پیوند بین ونیر و دندان بسیار مستحکم‌تر است.

لمینت دندان چه معایبی دارد؟

 

از معایب لمینت سرامیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. غیر قابل برگشت بودن درمان

     برای برقراری پیوند بین لمینت سرامیکی و دندان نیاز به آماده سازی دندان و میزانی تراش روی آن است. به همین دلیل پس از نصب نمی‌توانید از دندان‌های طبیعی خود بدون هیچ نوع روکشی استفاده کنید. با پایان طول عمر آن باید برای ترمیم و تعویض آن اقدام کنید.
  2. حساسیت دندان‌ها

     بروز مقداری حساسیت نسبت به غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم بعد از انجام این درمان طبیعی است و معمولاً به خودی خود و پس از چند روز از بین خواهد رفت.
  3. عدم قابلیت ترمیم

     یکی دیگر از معایب این روش این است که در صورت آسیب دیدگی نمی‌توان برای ترمیم لمینت اقدام کرد. در این شرایط لمینت سرامیکی باید تعویض گردد.

آیا لمینت لومینیرز معایبی نیز دارد؟

با وجود تمام مزایایی که برای این روش بیان کردیم، اما معایب زیر را نیز باید برای آن در نظر داشت:

  1. لمینت‌های لومینیرز ضخامت بسیار کمی دارند. به همین دلیل معمولاً نمی‌توانند برای پوشش دادن دندان‌های بسیار زرد و از بین بردن لکه‌های شدید روی دندان مؤثر باشند.
  2. استفاده از تکنیک پیشرفته برای ساخت آنها سبب شده تا هزینه بالاتری به نسبت دیگر روش‌های مشابه خود داشته باشند.

آیا لمینت دارای ظاهری مصنوعی است؟

 

شما می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب، ظاهر طبیعی لبخند خود را حفظ کنید. بهترین انتخاب آن است که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته و مطابق با سلیقه خود شما باشد. با این وجود برخی از افراد تمایل دارند که رنگ سفید یخچالی و بسیار مشابه با لبخند هالیوودی را برای خود انتخاب کنند که در این صورت احتمال مصنوعی جلوه کردن دندان‌ها بالا می‌رود.

چگونه مطمئن شوم که این روش برایم مناسب است؟

اگر به طور دقیق مزایا و معایب لمینت سرامیکی را در این مقاله مطالعه کردید و حال می‌خواهید بدانید که آیا این روش برایتان مناسب است یا خیر، می‌توانید از جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی دکتر لبافی بهره‌مند شوید.
دندانپزشک در ابتدا سلامت دهان شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر کاندیدای خوبی برای این روش بودید توضیحات لازم در خصوص نوع لمینت مناسب را در اختیار شما قرار خواهد داد. دندانپزشک بعد از پاسخ به سؤالات شما روند درمان را برنامه ریزی می‌کند.
می‌توانید از طریق فرم مشاوره در سایت و یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

پاسخ به سوالات پر تکرار شما

  1. آیا لمینت سرامیکی به راحتی می‌شکند؟

     به دلیل ساخته شدن ونیر پرسلن در لابراتوار می‌توان مقاومت و استحکام بسیار بالایی برای آن در نظر گرفت. با این وجود اگر مراقبت‌ها و توصیه‌های دندانپزشک خود را در نظر نگیرید، می‌توانید سبب ترک خوردن و شکستن آن شوید.
  2. آیا لمینت در صورت شکستگی قابلیت ترمیم دارد؟

     ونیرهای دندانی بسیار مقاوم و مستحکم هستند و به ندرت دچار آسیب دیدگی می‌شوند. با این وجود، احتمال لب پریدگی و یا شکستگی جزئی در آن‌ها وجود دارد. یکی از معایب روش لمینت، ترمیم نشدن این شکستگی‌ها است و شما باید حتماً لمینت را تعویض کنید. دندان قروچه، گاز زدن غذاهای سفت و ضربه خوردن می‌توانند باعث این مشکل در لمینت شوند.
  3. آیا لمینت سرامیکی یک روش گران قیمت است؟

     به طور کلی هزینه انجام روش‌های زیبایی دندانپزشکی از موارد مهمی است که اکثر افراد به آن توجه می‌کنند. به طبع لمینت سرامیکی با وجود مزایایی که دارد، هزینه بیشتری به نسبت سایر روش‌های مشابه با خود دارد.
  4. تفاوت لمینت سرامیکی با ونیر کامپوزیت چیست؟

     هر دوی این روش‌ها، زیبایی و درخشندگی را برای دندان‌ها به ارمغان می‌آورند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. برای نصب لمینت سرامیکی بخشی از مینای دندان تراشیده می‌شود، در حالی که این میزان برای ونیر کامپوزیت بسیار کمتر است. تفاوت دیگر آنها مقاومت و استحکام بالاتر لمینت سرامیکی نسبت به ونیر کامپوزیت است.
  5. آیا افرادی که مشکل دندان قروچه دارند، می‌توانند لمینت دندان انجام دهند؟

     دندان قروچه می‌تواند آسیب بسیار جدی به لمینت سرامیکی وارد نماید. بنابراین در صورتی که دارای این مشکل هستید، حتما با مشورت دندانپزشک خود از محافظ دهانی استفاده نمایید.
  6. ارتودنسی بهتر است یا لمینت؟

     برای پاسخ به این سوال باید حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید؛ زیرا لمینت برای اصلاح و ترمیم نواقص ظاهری دندان‌ها بوده، در حالی که ارتودنسی بیشتر کاربرد درمانی دارد. پس با توجه به میزان ناهنجاری، با مشورت دندانپزشک خود بهترین روش درمان را انتخاب نمایید.


:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 | نظرات ()