نوشته شده توسط : javaneh

در حال حاضر افراد بسیاری جهت راه اندازی کسب و کار های جدید و یا گسترش کسب و کارهای قدیمی خود، اقدام به ثبت شرکت می نمایند.  پلمپ دفاتر متولی این امور و موارد مشابه در کشور سازمان ثبت احوال و اسناد می باشد. مرکز اصلی این اداره در تهران، خیابان میرداماد تقاطع مدرس - پلاک 275 واقع گردیده است و پاسخگوی مراجعین محترم می باشد.

البته این سازمان در سالهای اخیر اقدام به راه اندازی سامانه ی اینترنتی نموده است که در آن می توان درخواست های مربوط به ثبت شرکت و دیگر درخواست های مربوط را بدون نیاز به مراجعه حضوری به ثبت رساند.
با توجه به اینترنتی شدن این فرآیند، صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه متقاضیان ثبت شرکت شده است. همچنین این اقدام دارای مزایای بسیار دیگری نیز برای جامعه می باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می نماییم؛
- کاهش رفت و آمد های غیر ضروری
-کاهش آلودگی و ترافیک
-احترام و تکریم ارباب رجوع
-امکان اطلاع از وضعیت پرونده به صورت اینترنتی
-احترام به محیط زیست و اجتناب از کاغذ بازی های غیر ضروری
-امکان ثبت شرکت برای هر شخص بدون نیاز به واسطه (البته توجه داشته باشید که داشتن اطلاعات کافی جهت انجام پروسه ثبت شرکت لازم می باشد.)
-امکان استعلام اینترنتی نام شرکت پیش از ثبت
و...
جهت ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها کافی است به سامانه این اداره به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir/ مراجعه نمایید و با کامل نمودن اطلاعات درخواست شده، فرم مورد نظر را تکمیل نموده و اسناد و مدارک مورد نیاز را نیز ضمیمه نمایید. پس از به پایان رساندن مراحل ثبت شرکت در این سامانه درخواست شما توسط کارشناسان این مرکز بررسی خواهد شد و در صورتی که در درخواست شما و مدارک و اسناد ارسالی مشکلی وجود نداشته باشد، می توانید نسبت به ارسال مدارک از طریق پست اقدام نمایید و در صورت کامل و بی نقص بودن این مدارک اطلاع داده می شود تا برای امضاء ذیل دفتر مراجعه نمایید. در انتها نیز می بایست درج آگهی ثبت شرکت را در روزنامه محلی و روزنامه رسمی به چاپ برسانید.

توجه داشته باشید در سامانه فوق کلیه اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکتها و تمامی اطلاع رسانی های لازم در دسترس متقاضیان می باشد.
فرآیندی که در پاراگراف پیشین بدان اشاره گردید، خلاصه ای از مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت می باشد. البته مهمترین الزام انجام این فرآیند دسترسی بدون اشکال به اینترنت می باشد.

با توجه به قطعی اینترنت و اختلال به دسترسی به این شبکه جهانی در ماه های گذشته و با وجود صحبت هایی در رابطه با امکان ملی شدن اینترنت ، این سوال ذهن بسیاری از متقاضیان ثبت شرکت را به خود مشغول نموده بود که آیا در چنین شرایطی امکان ثبت اینترنتی شرکت وجود خواهد داشت؟ یا لازم است مانند گذشته این فرآیند را در اداره ثبت شرکت ها در صف های طولانی و با صرف وقت و هزینه به انجام رساند؟

خوشبختانه در پاسخ این سوال می توان گفت که حتی در شرایط قطع اینترنت نیز ،سایت های داخلی از جمله سایت اداره ثبت شرکت ها برای تمام افراد قابل دسترسی بوده اند و متقاضیان می توانستند درخواست خود را در این سامانه به ثبت برسانند. بنابراین نگرانی از بابت دسترسی به این گونه وب سایت ها در آینده نیز وجود نخواهد داشت و متثقاضیان می توانند درخواست خود را بدون هیچ اشکالی در این سامانه ها به ثبت برسانند.

مطمئناً در صورتی که دسترسی اینترنت محدود گردد و به عبارتی اینترنت ملی جایگزین اینترنت بین المللی گردد، خللی در استفاده از سامانه اداره ثبت شرکت ها و سایت های ثبت شرکت وجود نخواهد داشت.

چنانچه در تجربه ای که در چند روز گذشته از قطعی اینترنت داشتیم، سایت های داخلی مانند سایت های اداره های دولتی و وزارتخانه ها، بانک ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و حتی سایت هایی مانند دیوار، شیپور و ... بدون هیچگونه اشکالی در دسترس عموم قرار داشتند .



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

پوشاک به عنوان یکی از نیازهای اصلی انسان ها در طول تاریخ از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. ثبت شرکت انسان های اولیه از البسه برای پوشش بدن و محافظت از سرما ، گرما و دیگر خطرات استفاده می نمودند.
لکن پوشاک با گذشت زمان علاوه بر این موارد شکل دیگری به خود گرفت و در فرم های متنوع تولید گردید. پوشاک در طول تاریخ بیانگر جنسیت، طبقه اجتماعی، فرهنگ، ملیت، مذهب، موقعیت مالی و.. افراد بوده است.
امروزه با تنوع بسیار وسیعی در صنعت پوشاک مواجه هستیم، افراد با توجه به نیازها و فعالیت های روزانه خود، پوشاک متنوعی تهیه می نمایند. لباس های مخصوص ورزش، مهمانی، لباس های کار، لباس برای فصول مختلف و ...

با توجه به این امر می توان گفت که صنعت پوشاک دارای گستردگی بسیاری می باشد.
در صورتی که شما نیز متقاضی ثبت شرکت جهت فعالیت در صنعت پوشاک هستید، می توانید شرکت خود را در قالب شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسانید. این قالب با توجه به شرایط و قوانین رایج جهت فعالیت در این موضوع گزینه مناسبی می باشد.
شرکت با مسئولیت محدود در ماده 94 قوانین تجارت چنین تعریف شده است: شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه ی خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

این نوع شرکت تنها با دو شریک قابل ثبت است و قوانین، روابط و مسئولیت های شرکاء به گونه ای پیش بینی شده است که هر یک از آنان تنها به میزان سرمایه خود در شرکت مسئول هستند و نه بیشتر. همچنین برای این شرکت حداقل سرمایه در قانون در نظر گرفته نشده است و بطور مثال با سرمایه یک میلیون ریال نیز قابل ثبت می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود جهت فعالیت در بسیاری از موضوعات مانند امور بازرگانی (فعالیت در زمینه صادرات و واردات )، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و تولید و ارائه پوشاک، مواد غذایی، آشامیدنی، مواد آرایشی و بهداشتی، خرید و فروش و... به ثبت می رسد. بطور کلی می توان گفت که این شرکا برای فعالیت در تمامی موضوعات مناسب است و تنها در صورتی که هدف شما از ثبت شرکت، حضور در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی می باشد، این قالب، انتخاب چندان مناسبی نمی باشد.

لکن معمولا در صنایع پوشاک و موارد مربوط به آن به خوبی می توان در این قالب فعالیت نمود. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در صورتی که در موضوع فعالیت شرکت به واژه (تولید) اشاره گردد، در برخی از حوزه های ثبتی اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح اجباری می باشد که چنانچه اشاره گردید این موضوع با توجه به حوزه یا شهری که شرکت در آن به ثبت می رسد تعیین می گردد.

مدارک مورد نياز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود با موضوع فعالیت پوشاک به شرح ذیل می باشد:

-ارائه فتوکپی برابر با اصل مدارک احراز هویت مانند؛ کارت ملي و شناسنامه همه اعضا.
-اخذ مجوز از اتحادیه مربوطه در صورتی که موضوع فعالیت شرکت تولید پوشاک می باشد (چنانچه اشاره گردید اخذ این مجوز در برخی از حوزه های ثبتی الزامیست) .
-تکمیل و ارائه دو برگ تقاضا نامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود که به امضاء شرکاء رسیده باشد.
- تنظیم و ارائه دو برگ شرکت نامه که به امضاء شرکاء رسیده باشد.
- تنظیم و ارائه دو برگ اساسنامه که به امضاء شرکاء رسیده باشد.
-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای کلیه اعضاء

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/


-تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا، مدیران و هیأت نظارت (در مواردی که تعداد شرکا بیش از 12 نفر باشد)
-ارائه دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی مؤسس
-ارائه دو نسخه صورتجلسه ی هیأت مدیره
-ارائه وکالتنامه رسمی در صورتی که امور توسط وکیل انجام می گیرد



:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اکتینولایت چشم گربه ای سنگ جواهری تراشفاف و از گونه ی سنگ براق و صیقلی موجدار اکتینولایت است. گالری چاو برخی مواقع به دلیل ارتباط نزدیک به یشم نفریت به اشتباه از آن با عنوان «یشم چشم گربه ای» یاد می شود.
لغت «اکتینولایت» از کلمه ی یونانی به معنی «شعاع نور» یا «پرتو» گرفته شده است، که به طبیعت رشته ای آن اشاره دارد. این الیاف باعث به وجود آمدن آثار چشم گربه ای اکتینولایت می شود.

هنگامی که ناسرگی های رشته های هم تراز در مقدار و کیفیت کافی قرار می گیرند، یک خط متمرکز نور در سراسر سطح سنگ های گنبدی جهت دار و کوژ تراش شکل می گیرد. به منظور مشاهده ی بازتابش چشم، سنگ چشم گربه ای باید در زیر نور شدید مشاهده شود، گرچه در برخی گونه ها این اتفاق در زیر نورهای ضعیف تر نیز رخ خواهد داد.

 

اکتینولایت یک ماده ی معدنی سیلیکات امفیبول است و در حالی که مواد معدنی با کیفیت سنگ جواهر نایاب هستند، بسیار معمول است.
اکتینولایت به گروهی از مواد معدنی از ترمولیت غنی از آهن تا فرو اکتینولایت غنی از منیزیم تعلق دارد.
اکتینولایت یکی از اعضای متوسط مجموعه ی مواد معدنی، یعنی نفریت است که گونه ی برافزوده ای از ترمولیت-اکتینولایت می باشد.

 

تشخیص اکتینولایت چشم گربه ای

اکتینولایت چشم گربه ای با فرمول شیمیایی Ca2(Mg,Fe2+)5[OHlSi4011]2 شناخته می شود. این سنگ با نفرت ارتباط نزدیکی دارد و بسیاری از ویژگی های مشابه گوهرشناسی را از خود بروز می دهد.
سختی اکتینولایت از ۵.۵ تا ۶ بوده و شاخص انکساری ۱.۵۹۰ از ۱.۶۲۳ را دارد. اکتینولایت به شکل بلور چلیپایی شناخته می شود و بلورها برخی اوقات به رنگ آمفیبول سیاه سبز در می آیند. گرچه اکتینولایت تقریبا کاملا تراشفاف و شفاف است، در حالی که بلورهای آمفیبول سیاه همیشه کدر هستند.

منابع و خاستگاه اکتینولایت چشم گربه ای

اکتینولایت ماده ی معدنی متداولی است که در برخی صخره های دگردیس یافت می شود. موادی با کیفیت سنگ های معدنی بسیار کمیاب هستند، به خصوص بلورهایی با درخشندگی متغیر.
بیشتر منابع اصلی اکتینولایت چشم گربه ای در تایوان و کانادا قرار دارند. سایر ذخایر قابل ذکر در استرالیای غربی، برزیل، ماداگاسکار، تانزانیا و ایالات متحده قرار دارند.

 

خرید و تشخیص ارزش اکتینولایت چشم گربه ای

رنگ اکتینولایت چشم گربه ای

اکتینولایت چشم گربه ای اغلب رنگی سبز تا زرد دارد و معمولا مشابه یشم است. اکتینولایت نیز درست مانند یشم در رنگ های کمیاب تری مثل سفید، بی رنگ، زرد، خاکستری، قهوه ای و سیاه یافت می شود.

 

درخشندگی و شفافیت اکتینولایت چشم گربه ای

اکتینولایت چشم گربه ای معمولا از شفاف تا کدر متفاوت است. مواد شفاف بسیار کمیاب هستند. درخشندگی پس از برش و صیقل خوردگی شیشه ای است، اما اکتینولایت در شکل بلوری درخشندگی کدری دارد. ویژگی چشم گربه ای به دلیل الیاف موازی و مرتب در سنگ می باشد.

https://chaav.ir/about-us

شکل و برش اکتینولایت چشم گربه ای

سنگ های جواهر اکتینولایت چشم گربه ای همیشه به شکل کوژ برش داده می شوند تا بهترین و جذاب ترین ویژگی های درخشندگی متغیر را از خود نشان دهند.
اندازه های سنجش شده بسیار کمیاب هستند. اشکال معمول این سنگ بیضی، گرد و گلابی شکل هستند.
افرادی که سنگ ها را برش می دهند باید آکتینولایت چشم گربه ای را به درستی در مرکز قرار دهند تا سنگ نهایی به دو نیم تقسیم شوند.
بسیاری از سنگ های جواهر چشم گربه ای قسمت انتهایی نامنظمی دارند که این موضوع عادی تلقی می شود. حتی ماهرترین جواهرشناسان نیز معتقدند در مرکز قرار دادن سنگ های اکتینولایت چشم گربه ای اندکی عدم تقارن به دنبال خواهد داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

با در نظر گرفتن موارد متفاوتی، کامپوزیت‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی هستند که در ادامه به این طبقه بندی را برای شما شرح می‌دهیم:

با در نظر گرفتن سایر ذرات

این طبقه بندی بر این اساس عبارت است از:

  1. کامپوزیت‌های میکروفیل

    فیلرها و یا اندازه ذراتی که در این نوع کامپوزیت‌ها به کار رفته‌اند، 0.01 تا 0.1 میکرون هستند. کامپوزیت در رشت کامپوزیت‌های میکروفیل استحکام بسیار بالایی نداشته و در برابر نیروهای فشاری مانند نیروی حاصل از جویدن، مقاومت زیادی ندارند. اما قابلیت پالیش یا جلا پذیری در آنها بالا است که منظور از آن، به وجود آوردن یک سطح صیقلی و صاف می‌باشد.
    این کامپوزیت‌ها مورد استفاده برای دندان‌های قدامی (در خارجی‌ترین بخش لایه ترمیم) می‌باشند و از آنها برای دندان‌های خلفی استفاده نمی‌شود، زیرا همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، استحکام ضعیفی دارند.
    Renamal Microfill که متعلق به کارخانه cosmodent می‌باشد، یکی از انواع مشهور کامپوزیت‌های میکروفیل در ایران هستند.
  2. کامپوزیت‌های هیبرید

    این نوع کامپوزیت‌ها تشکیل شده از مخلوطی از فیلرها و یا ذرات با اندازه‌ها و سایزهای متفاوت می‌باشند. از خصوصیات آنها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
    • داشتن مقاومت و استحکام بالا
    • پالیش پذیری در حد معمول
      از جمله کاربردهای آنها این است که در تمام حفره‌های دندانی قابل استفاده می‌باشند، اما برای ترمیم پوسیدگی‌های شدید و شکستگی دندان‌های خلفی کاربرد بیشتری دارند.
      به‌عنوان‌مثال برای دندان‌هایی که عصب کشی شده‌اند و به بیلداپ دندان نیاز دارند، گزینه مناسبی برای درمان هستند.
      از انواع کامپوزیت‌های هیبرید موجود در ایران می‌توان به مواردی از جمله Filtek، Gradia Direct و Kerr اشاره داشت.
  3. کامپوزیت‌های نانوفیل

    کامپوزیت‌های نانوفیل از انواع جدید کامپوزیت‌های دندانی هستند که هدف از ساخت آنها داشتن مزایای بیشتری نسبت به انواع قبلی بوده است. از خصوصیات آنها عبارت‌اند از:
    • داشتن کیفیت زیبایی
    • پالیش پذیری مقبول و مناسب
    • داشتن استحکام بالا
    • داشتن مقاومت بالا در مقابل سایش

    داشتن مقاومت بالا در این نوع کامپوزیت‌ها سبب شده است کاربرد مناسبی برای دندان‌های خلفی داشته باشند، زیرا در مقابل جویدن مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند.
    کامپوزیت‌های نانوفیل همچنین به دلیل پالیش پذیری بالا، در ترمیم‌های زیبایی دندان بسیار عالی عمل می‌کنند. پس گزینه مناسبی برای ترمیم کردن دندان‌های قدامی و یا درمان دیاستم (فاصله بین دندان‌ها) هستند.
    از انواع این کامپوزیت‌ها می‌توان به Tetric Evoceram و Kerr اشاره کرد.

دسته بندی کامپوزیت‌ها با توجه به دوام آنها

بر این اساس می‌توانیم موارد زیر را بیان کنیم:

  1. کامپوزیت‌های سیال

    این نوع کامپوزیت‌ها با انطباق بسیار عالی خود و سیالیتی که دارند، شناخته می‌شوند. از کاربرد آنها، پیشگیری از بروز پوسیدگی دندان‌های خلفی به عنوان ماده سیلانت، ترمیم شیارهای دندان بعد از پوسیدگی و ... هستند.
    کامپوزیت‌های سیال برای ترمیم حفراتی که در عمق کم پوسیده شده‌اند، گزینه بسیار خوبی هستند و از انواع آنها می‌توان به Tetric EvoFlow اشاره داشت.
  2. کامپوزیت‌های قابل تراکم

    این کامپوزیت‌ها دارای قابلیت فشرده شدن هستند و استحکام بالایی دارند. به همین منظور برای دندان‌های خلفی و همچنین برای ترمیم دیواره بین دو دندان که بر اثر پوسیدگی دچار شکستگی شده‌اند، گزینه مناسبی هستند.
    از انواع رایج کامپوزیت‌های قابل تراکم در ایران می‌توان به p-60 که به برند M3 متعلق می‌باشد، اشاره داشت.

دسته بندی کامپوزیت‌ها با توجه به محل کاربرد آنها

در این دسته بندی می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  1. کامپوزیت‌های قدامی

    این کامپوزیت‌ها با اهداف ترمیمی و زیبایی برای دندان‌های قدامی در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزایای آنها این است که درخشش طبیعی، دوام بالا و جلای ماندگاری دارند.
    سایه رنگ‌های بسیار متنوعی برای این نوع کامپوزیت‌ها وجود داشته که افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود و با مشورت دندانپزشک، بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب نمایند.
  2. کامپوزیت‌های خلفی

    این کامپوزیت‌ها برای ترمیم دندان‌های قدامی و خلفی قابل استفاده هستند و علاوه بر داشتن استحکام، زیبایی ترمیم را به همراه دارند. لازم به ذکر است که ماندگاری کامپوزیت‌های ترمیمی برای دندان‌های خلفی تحت تأثیر مواردی از جمله تعداد سطوح ترمیم شده، موقعیت دندان و رعایت کردن بهداشت دهان و دندان توسط خود فرد می‌باشد.
    خصوصیات بارز این نوع کامپوزیت‌ها، مقاوم بودن در برابر سایش و داشتن استحکام بالا می‌باشند.
  3. کامپوزیت‌ دندان یونیورسال

    از کامپوزیت‌های یونیورسال برای ترکیبی از استحکام و زیبایی به صورت هم‌زمان استفاده می‌شود؛ بنابراین برای دندان‌های قدامی و خلفی کاربرد دارند.
    پالیش پذیری این کامپوزیت‌ها در حدی بوده که درخشش زیبایی برای لبخند بعد از ترمیم دندان‌های قدامی ایجاد کرده و همچنین استحکام و مقاومت بالایی در برابر سایش برای دندان‌های خلفی به وجود می‌آورند. از انواع کامپوزیت‌های یونیورسال می‌توان به Harmonize که متعلق به کارخانه Kerr است، اشاره داشت.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

کدام کامپوزیت را برای چه درمانی انتخاب کنم؟

برای این انتخاب باید این نکته را در نظر داشت که هر درمانی به چه خصوصیتی از کامپوزیت نیاز دارد.
اگر از کامپوزیت برای درمان‌هایی مانند پر کردن دندان، فایبریج و یا بیلداپ دندان‌ها استفاده می‌شود، به طور قطع باید نوعی از کامپوزیت را انتخاب کرد که دوام و استحکام بالاتری دارد، پس می‌توان گفت که کامپوزیت‌های میکروهیبرید و نانوفیل می‌توانند گزینه خوبی باشند.
برای درمان‌های زیبایی از جمله بستن فاصله بین دندان‌ها، ترمیم بدرنگی دندان‌ها، ترک خوردگی‌های جزئی دندان‌ها از کامپوزیت‌های نانوفیل و میکروفیل که زیبایی بیشتری دارند، استفاده می‌شود البته در مواردی که نیاز به استحکام بالاتر است، از انواع میکروهیبرید نیز استفاده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

همراه با شیوع جهانی ویروس کرونا، درخواست مصرف برخی از اقلام بهداشتی مانند مواد ضدعفونی، الکل، ماسک و... نیز چندین برابر گردید، بطوریکه در بسیاری از کشورهایی که با این بیماری درگیر بودند تامین اقلام فوق خود به چالشی تبدیل شد. ثبت تغییرات شرکت در این میان کشورهایی که توانستند در تولید داخلی این محصولات موفق باشند، مشکلات کمتری داشتند. به لطف خداوند و همت تولید کنندگان ایران نیز از جمله کشورهایی بوده است که اقدام به تولید وسیع محصولات بهداشتی جهت تامین مصرف داخلی و حتی صادرات نموده است. در گذشته در مطالبی چگونگی ثبت این شرکت ها را شرح دادیم اما یکی از الزامات فعالیت در این حیطه، ثبت برند محصولات ضد عفونی کننده مانند الکل و ... می باشد.

بطور کلی ثبت برند در ایران اختیاری است مگر موارد خاص که این محصولات نیز بابت جای گیری در دسته بندی بهداشتی و دارویی جزء همین موارد خاص می باشند که ثبت برند برای آنها الزامی است.
همچنین بطور کلی جهت فعالیت در این زمینه ها دریافت برخی از مجوزها الزامی می باشد. اداره مربوط به صدور این مجوز سازمان بهداشت و یا سازمان غذا و دارو می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت این مجوزها از سازمان بهداشت یا غذا و دارو به شرح ذیل می باشد (توجه داشته باشید که ارائه این مجوزها جهت ثبت برند الزامی است) :

1-پروانه ثبت شرکت
2-پروانه یا مجوز مسئول یا ناظر فنی شرکت
3-تکمیل و ارائه تعهد نامه تولید محصولات ضد عفونی کننده ( که بر روی سایت سازمان غذا و دارو وجود دارد)
4-ارائه طرح بسته بندی محصولات
5-ارائه فرمولاسیون محصولات
6-معرفی چگونگی خط تولید محصولات
7-ارائه نمونه محصولات تولید شده بعد از اخذ مجوز
8-دریافت تاییدیه آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو یا سازمان بهداشت
9-ارائه فرم تکمیل شده برای درخواست کد فراورده محصولات ( بر روی سایت سازمان غذا و دارو)

چگونگی ثبت برند مواد ضد عفونی ، الکل ، ماسک

در ابتدا توجه داشته باشید ک جهت ثبت برند یا علامت تجاری نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد و متقاضیان ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل، ماسک و ... می توانند با مراجعه به سامانه http://iripo.ssaa.ir اقدام به ثبت برند نمایند و با انجام مراحل مختلف و بارگذاری مدارک مورد نیاز درخواست خود را به ثبت برسانند.
پاسخ ارائه گردیده به درخواست متقاضیان نیز در بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است.

مدارک ثبت برند مواد ضد عفونی، الکل و ماسک اشخاص حقوقی

1-فتوکپی شناسنامه وکارت ملی
2-فتوکپی مجوزهای لازم برای فعالیت در اقلام مواد ضد عفونی، الکل و ماسک
که شامل (جواز تاسیس تولید ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت محصولات ) جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
3-کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
4-فتوکپی روزنامه تاسیس و اخرین تغییرات در شرکت (تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)

https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/

توجه داشته باشید که با توجه به اهمیت این محصولات و ارتباط مستقیم آن با سلامتی جامعه نظارت دقیقی بر مراحل تولید و چگونگی عرضه این محصولات به بازار وجود دارد (خصوصا در شرایط کنونی ).
تمامی مراحل تولید، قیمت گذاری و فروش این محصولات می بایست تحت نظارت دولت و نهاد های مربوطه انجام گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

از آنجایی که عنصر وجود اسفندی ها آب می باشد بهترین سنگ ماه تولد اسفند برای آنها آکوامارین است. خواص عقیق یمنی این نوع از سنگ متولدین اسفند گونه سبز آبی بریل است. آکوامارین در بعضی از تعابیر به معنای آب دریا است. بلورهای این گوهر غالبا بزرگ و بدون ناخالصی با ضریب سختی ۷٫۵ هستند و معمولا شامل خط هایی در طول بر روی خود هستند. سنگ آکوامارین از خود دورنگی بروز می دهد و به شکل بیرنگ و آبی سیر نمایان می شود.

برخی از گونه های این سنگ متولد اسفند اگر به شکل کابوشون تراشیده شوند، ظاهر چشم گربه را بر روی خود نشان می دهند. برجسته ترین مکانی که دارای بهترین سنگ ماه تولد اسفند (آکوامارین) است، “میناس گریاس” در کشور برزیل است. در آنجا به شکل لایه ای از سنگ های هوازده قهوه ای، آکوامارین، از بین پگماتیت بیرون آمده است. همچنین رشته کوه اورال در کشور روسیه به علت گونه با کیفیت این سنگ متولدین اسفند است.

گفته می شود ۵۰ معدن بریل در منطقه ماداگاسکار کشف شده که آکوامارین، بهترین سنگ ماه تولد اسفند هم از آن جمله است. سنگ ماه اسفند در قسمت هایی از برمه هم یافت می شود اما در کشور سریلانکا به میزان کمتری مشاهده شده است. ایرلند، نروژ، نامیبیا، تانزانیا، زیمبابوه و … از کشورهای دارای این سنگ متولد اسفند هستند. اطلاعاتی مبنی بر وجود آن در کشور ما در دست نیست. به سبب رنگ کم آن، غالبا در برش هایی به صورت تخت و بزرگ آن را می تراشند. برای بهبود در کیفیت رنگ، این سنگ متولد اسفند را حرارت میدهند. البته به یاد داشته باشید که قرار دادن این گوهر ها در مجاورت حرارت از سختی آن می کاهد.

 

خواص آکوامارین برای متولدین اسفند:

در زمان های گذشته به این سنگ ماه اسفند به الهه دریاها شهرت داشته است. در مصر باستان گوهر های از جنس آکوامارین به همراه مومیایی ها کشف شده است. در شرق و در کشورهایی نظیر چین و ژاپن این سنگ متولد اسفند با نام گوهر عرفان و آینده بینی مورد احترام قرار گرفته است. در سحر و طلسم، به جهت فراهم آوردن فضایی برای جلوگیری از نفوذ جادو و بدی ها بر روی شخص برای وارد شدن به ضمیر ناخودآگاه استفاده بی شماری دارد. نویسندگان قرون وسطی بر این باور بودند که اکواریوم پرطرفدارترین و موثرترین بلور در معابد یهودیان باستان بوده است. اکثر روش های استفاده از سنگ آکوامارین به عنوان ابزار مذهبی و پیش گویی در ادبیات باستانی مشاهده می شود. آکوامارین به جهت آرامش خاطر، رفع اضطراب، ازدیاد خلاقیت، نیروی سخنوری و افزایش ضریب هوشی بسیار سودمند و مثمر ثمر می باشد. با توجه به خواص این سنگ متولدین اسفند یا فروردین و آبان می توانند با به کارگیری از آکوامارین شادکامی و سرزندگی پیوند زناشویی خود را افزایش دهند. همانطور که بیان شد این نگین افزون بر اینکه بهترین سنگ ماه تولد اسفند است، سنگ فرعی ماه تولد فروردین و آبان نیز می باشد.

 سنگ ماه تولد اسفند: یشم

برای سالیان طولانی و قرن ها تصور می شد که این سنگ ماه اسفند تنها یک گونه گوهر قیمتی و ارزشمند می باشد. در خلال سال ۱۸۶۳ این باور تغییر یافت. دو گونه یشم کشف شد، یشم سبز درجه یک برمه ای یا ژادئیت Jadeite و سنگ نفریت Nephrite یا در واقع یشم کم قیمت که سختی آن از یشم سبز برمه کمتر است. یشم سبز برمه با سختی ۶٫۵ تا ۷ در ابعاد مو از سیلیکات سدیم و آلومینیوم در خانواده پرویکسین تشکیل یافته است و مجموعه گسترده و وسیعی از رنگ های سبز زمرد تا گونه های متنوع سبز، ارغوانی، صورتی، قرمز، قهوه ای، نارنجی و … وجود دارد. یشم سلطنتی Imperial Jade با استعداد رنگ سبز عمیق غنی به سبب وجود مقادیر بسیار بالای عنصر کروم در خود مشهورترین و مطلوب ترین گونه یشم و سنگ شانس ماه اسفند می باشد. کشور میانمار و گواتمالا سرشار از معادن نگین یشم سبز یا ژادئیت می باشد، اما در کشور ژاپن و قسمت های جنوب غربی آمریکا نیز این سنگ شانس ماه اسفند مشاهده شده است.

https://chaav.ir/about-us

قدرت ماورایی یشم سنگ ماه تولد اسفند:

یشم به عنوان یک گوهر قیمتی و گرانبها و سنگ متولد اسفند دارای گذشته و تاریخ بسیار زیادی است و قرن ها قسمتی از زندگی و فلسفه ساکنین قاره کهن نیز بوده است. یشم غالبا به عنوان یک سمبل خلوص و آرامش شهرت دارد. باور عموم بر این است که برای هر کسی هماهنگی، دوستی و شانس را جذب و به ارمغان می آورد. نقل شده که در سنت باستانی مردم چین، یشم سمبل همه پنج فضیلت بشریت می باشد که آن ها عبارتند از: حکمت، همدردی، عدالت، فروتنی و شجاعت که در نتیجه بیشتر این سمبل های ستودنی را در تکه نگین های یشم حک می کنند. گردنبند یشم به عنوان «سنگ قلب» مشهور است و میتوان بیان کرد که استفاده از این نگین به عنوان گردنبند سنگ ماه تولد اسفند و یا نگین انگشتر ماه اسفند ارتباط مستقیمی با چاکرای چهارم یعنی قلب دارد و همینطور اثرات مثبتی بر هرگونه اتفاقات مرتبط با درون قلب ما، از جمله عشق و روابط دوستانه دارد. یشم سنگ تولد اسفند و شهریور می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از خدمات رایج دندانپزشکی است که با نام هایی چون: عصب کِشی، عصب کُشی، اندو یا روت کانال تراپی نیز شناخته می شود. بهترین دندانپزشکان در رشت درمان ریشه برای ترمیم و نگهداری دندان هایی که در آنها پوسیدگی پیشرفت کرده و عفونی شده است، استفاده می شود. طی پروسه عصب کشی، اعصاب و عروق خونی موجود در ریشه دندان خارج می شود. کانال های دندانی به خوبی تمیز می شوند و به طور کامل ایزوله و بسته می شوند تا بافت عفونی برای ارتباط با بافت های اطراف دندان باقی نماند.

بدون عصب کشی درست، بافت های اطراف دندان عفونی شده و حتی ممکن است منجر به تشکیل آبسه و درنهایت از بین رفتن و کشیدن دندان شود.

 

چه زمانی نیاز به درمان ریشه دارم؟

اگر درد دندان شما مداوم است یا علائم زیر را دارید، به احتمال زیاد نیاز به درمان عصب کشی دارید:

  1. درد مداوم
  2. حساسیت به سرما و گرما
  3. احساس درد در جویدن
  4. تغییر رنگ دندان
  5. تورم و آبسه 

آیا درمان ریشه درد دارد؟

وجود درد یا حساسیت برای چند روز بعد بازگشت از کلینیک دندانپزشکی طبیعی است. این درد به دلیل التهاب بافت های اطراف دندان است، به خصوص زمانی که درد و عفونت قبل از شروع درمان وجود داشته باشد.

برای درمان این درد و حساسیت باید حتما از دارو و توصیه های متخصص دندانپزشک خود استفاده کنید.

معالجه ریشه دندان یا روت کانال تراپی (Root canal Therapy)
 

این عنوان از سه کلمه Root به معنای ریشه، و Canal به معنای مجرا و Therapy به معنی معالجه تشکیل شده که مفهوم کلی آن معالجه مجرای ریشه دندان می‌باشد و شاخه‌ای از دندانپزشکی به نام اندو یا اندودونتیکس است که شامل دانش و اعمالی است که به معالجه و حفظ ریشه دندان می‌پردازد و وظیفه تشخیص و درمان پالپهای آماسی و بیمار شده را به عهده دارد. بنابراین درمان ریشه یا روت کانال تراپی عبارت است از نجات یا درمان دندانی که به علت پوسیدگی وسیع مجاور اطاق عصب در معرض از دست رفتن می‌باشد. 
 

پالپ یا عصب چیست؟
 

قسمت اعظم ساختمان دندان را عاج تشکیل می‌دهد، درون عاج فضایی وجود دارد که شامل عصب و شبکه مویرگی است که اصطلاحاً به آن پالپ گفته می‌شود. پالپ از شاخه‌های اصلی اعصاب و عروق در انتهای ریشه منشعب می‌شود و از درون کانالهایی که در ریشه وجود دارد به این فضا می‌رسد. حس، تغذیه، عاج سازی و دفاع میکروبی از اعمال پالپ بشمار می‌آیند. این بافت نرم ممکن است تحت تأثیر میکربها عفونی شده و عفونت را در مسیر ذکر شده به استخوان اطراف ریشه منتقل کند، در چنین مواردی تمام این بافت توسط دندانپزشک برداشته شده، محفظه پالپ و کانالها تمیز و به نحو مطلوبی پر می‌شود. 

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


تعداد ریشه دندانها بطور معمول و طبیعی بین یک تا سه عدد می‌باشد ولی دندانهایی نیز وجود دارند که دارای یک یا چند ریشه اضافی هستند و در حین کار و با گرفتن رادیوگرافی کشف می‌گردند. بطور طبیعی دندانهای قدامی دارای یک ریشه، دندانهای آسیای کوچک دارای یک یا دو ریشه و دندانهای آسیای بزرگ سه و چهار ریشه‌ای هستند. مراقبتها، مراجعه و معاینات منظم دندانپزشکی و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان و ترمیم پوسیدگیها در مراحل اولیه لازم است تا دندان نیاز به معالجه عصب نداشته باشد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

پلاتین محبوب ترین فلزی است که برای ساخت حلقه های نامزدی و عروسی مورد استفاده قرار می گیرد. گالری چاو درخشندگی سفید رنگ پلاتین هرگز از بین نمی رود و تغییر رنگ نمی دهد و در واقع درخشندگی آن همانند درخشندگی الماس است.
پلاتین فلزی است که از سال 1780 در فرانسه توسط لویی شانزدهم مورد استفاده قرار گرفت و در واقع استفاده از آن در جواهرات از این دوران رواج پیدا کرد. از این رو فلز پلاتین به دلیل زیبایی و درخشندگی و دوام بسیار بالای آن به فلزی برای استفاده پادشاهان تبدیل شد.
پلاتین یکی از ماندگارترین و با دوام ترین فلزاتی است که در جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرد و یک نماد ماندگار برای عشق واقعی، جاودانگی و بقاء به شمار می رود.

پلاتین در جواهرسازی :

دوام و چگالی مناسب پلاتین، آن را به یکی از مهمترین و کاربردی ترین فلزات برای الماس و سنگ های جواهر گرانبها تبدیل کرده است. از آن جا که پلاتین یک فلزی است که به طور طبیعی سفید رنگ و درخشنده است و احتیاج به آبکاری ندارد به همین جهت برای استفاده در حلقه ها و سایر جواهرات زیبا کاربرد دارد.
جواهرات ساخته شده توسط پلاتین یکی از کمیاب ترین جواهرات به شمار می روند. با این حال درصد خلوص پلاتین از طلا بالاتر است. در واقع جواهرات ساخته شده توسط پلاتین شامل 95 درصد پلاتین و 5 درصد از سایر فلزات مانند ایریدیم، پالادیم، روتنیم و دیگر آلیاژها تشکیل شده است و این درصد خلوص بالا موجب شده است که این فلز به طور طبیعی ضد حساسیت باشد و برای کسانی است که دارای پوست حساسی هستند و از آلرژی رنج می برند، یک فلز ایده آل به شمار می رود.

نحوه نگه داری و تمیز کردن پلاتین :

شیوه نگه داری و مراقبت از پلاتین هم بسیار آسان است.
برای تمیز کردن پلاتین، آن را درون آب گرم و صابون قرار دهید و در نهایت با یک پارچه نرم و تمیز به آرامی روی آن بکشید تا این جواهر شما به خوبی تمیز شود و درخشندگی خود را به دست آورد.
پلاتین یکی از مناسب ترین فلزات برای ساخت جواهرات زیبا به شمار می رود زیرا این فلز از زیبایی و درخشندگی زیادی برخوردار است و هرگز لک نمی شود و رنگ آن کدر نمی گردد و تغییر رنگ هم نمی دهد، این در حالی است که سایر فلزات از این ویژگی بی نظیر و منحصربفرد برخوردار نیستند و با گذشت زمان بر روی آن ها زنگار می نشیند و زیبایی و درخشش خود را از دست می دهند.
جذابیت جواهر پلاتین،
گذشته از زیبایی محض آن به دلیل ساختار مولکولی متراکم موجود در این فلز است،
همین ساختار موجب جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی این فلز می گردد و این فلز گرانبها از آسیب پذیری کمتری برخوردار است.

برای نگه داری و مراقبت از جواهرات پلاتین بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

– از تماس جواهرات پلاتین با مواد شوینده و سایر مواد شیمیایی جلوگیری کنید؛ زیرا تماس این مواد با جواهرات موجب آسیب رساندن و خراش فلزات گرانبها می گردند.
– در حین استفاده از این جواهر، از پرداختن به باغبانی و کار سنگین اجتناب کنید.

 

– پلاتین را در یک محفظه جداگانه و به دور از سایر جواهرات خود قرار دهید، زیرا تماس این فلز با سایر جواهرات ممکن است موجب ایجاد آسیب و خراش در این جواهر گردد.
– اگر جواهر پلاتین شما نیازمند تعمیر است باید به این نکته توجه داشته باشید که از آلیاژ پلاتین برای این کار استفاده شود؛ زیرا در صورتی که به جای استفاده از پلاتین از فلزات دیگری مانند طلای سفید استفاده شود موجب کدر شدن و از بین رفتن شفافیت این فلز می گردد.

 https://chaav.ir/about-us

پلاتین ، قابلیت هدایت گرما و الکتریسیته را دارا می باشد ولی اندازه آن نصف نقره می باشد.قابلیت انبساط و نرمی آن مثل مس می باشد و به همین دلیل به عنوان جوهر با مس و پالادیوم آلیاژ می شود و جهت سختی مقداری ایریدیم به آن اضافه می گردد.فلزات فرعی پلاتین پلاتینوئیدها مانند:ایریدیم، اوسمیوم، پالادیوم، رودیوم و روتینوم.

 



:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

اگر با قوانین کسب و کار در کشور ترکیه آشنا باشید می دانید که برای هرگونه فعالیت اقتصادی مانند افتتاح یک رستوران، یک مغازه، آرایشگاه و یا هرگونه فعالیت اقتصادی دیگر در کشور ترکیه می بایست شرکتی در این کشور ثبت شود. ثبت شرکت یکی از مهمترین انواع آن، ثبت شرکت تولیدی در ترکیه می باشد که به دلیل تسهیلاتی که دولت این کشور برای فعالیت های تولیدی در نظر گرفته است دارای متقاضیان بسیاری است.

بطور کلی کشور ترکیه به عنوان یکی از همسایگان ایران که دارای مشترکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بسیاری با کشورمان می باشد، در حال حاضر مقصد بسیاری از هموطنانمان است که این کشور را برای زندگی تحصیل و یا ایجاد کسب و کار بین المللی انتخاب می نمایند.

قوانین ثبت شرکت در ترکیه و شرایط و پتانسیل های موجود در این کشور و همچنین سیاست های دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی باعث شده است که توجه بسیاری از سرمایه گذاران از سراسر دنیا از جمله ایران به این کشور جلب شده باشد. چنانچه اشاره گردید یکی از مهمترین شرکت هایی که در کشورترکیه به ثبت می رسد شرکت های تولیدی هستند، برای آشنایی با چگونگی ثبت شرکت تولیدی در ترکیه و مزایای آن در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید.

بطور کلی ثبت شرکت در کشور ترکیه دارای مزایای بسیاری است که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره نمود:

  • ثبت شرکت بدون اجبار به داشتن شریک ترک
  • دریافت اقامت ترکیه
  • سفر به 10 ها کشور جهان بدون داشتن ویزا
  • هزینه مناسب زندگی و نگهداری شرکت
  • عدم پرداخت هزینه ثابت وپرداخت مالیات بر اساس درآمد شرکت

همچنین انواع شرکت هایی که در ایران به ثبت می رسد با شباهت های قانونی بسیار و همچنین تفاوت هایی در ترکیه نیز قابل ثبت هستند و چنانچه اشاره گردید برای انجام انواع فعالیت اقتصادی می بایست یکی از این قالب ها انتخاب شوند و به ثبت برسند، یکی از بهترین فعالیت هایی که در کشور ترکیه می توان برای انجام آن شرکت به ثبت رساند، ثبت شرکت برای فعالیت تولیدی می باشد.

برای فعالیت های تولیدی در کشور ترکیه ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه بهترین گزینه می باشد، چرا که در این کشور مناطقی به نام مناطق آزاد وجود دارد که برای افرادی که کالایی را تولید می نمایند و یا به عبارتی فعالیت صنعتی دارند از سوی دولت ترکیه مزایای بسیاری در نظر گرفته شده است.

فعالان صنعتی با ثبت شرکت تولیدی در ترکیه و مناطق آزاد آن می توانند در مناطقی که از سوی دولت به آنان پیشنهاد می شود، زمین هایی را خریداری نمایند و با دریافت تسهیلات از سوی دولت ترکیه نسبت به ساخت سوله و سایر نیاز های کسب و کار خود اقدام نمایند. در ضمن در این منطقه شما می توانید از تسهیلات استثنایی دولت ترکیه برای استخدام نیروی انسانی نیز استفاده نمایید و از معافیت های مالیاتی و تسهیلات استثنایی بیمه بهرمند شوید.
مناطق آزاد کشور ترکیه که می توانید در آن شرکت تولیدی خود را به ثبت برسانید و از مزایا و حمایت های دولتی بهرهمند گردید عبارتند از:

  • منطقه آزاد آدانا: Yumurtalık Adana-Yumurtalık Free Zone
  • منطقه آزاد اژه: Aegean Free Zone
  • منطقه آزاد آنتالیا: Avrupa Antalya Free Zone, Avrupa Free Zone
  • منطقه آزاد بورسا: Bursa Free Zone
  • منطقه آزاد دنیزلی: Denizli Free Zone
  • منطقه آزاد شرق آناتولی: East Anatolian Free Zone
  • منطقه آزاد اروپا: European Free Zone
  • منطقه آزاد غازی عنتب: Gaziantep Free Zone
  • منطقه آزاد استانبول فرودگاه آتاترک: İstanbul Atatürk Airport Free Zone
  • استانبول چرم و منطقه آزاد صنعت: İstanbul Leather and Industry Free Zone
  • منطقه آزاد بورس اوراق بهادار استانبول: Istanbul Stock Exchange Free Zone
  • منطقه استانبول تراکیه رایگان: İstanbul Thrace Free Zone
  • منطقه آزاد ازمیر Menemen چرم: İzmir Menemen Leather Free Zone
  • منطقه آزاد کایسری: Kayseri Free Zone
  • منطقه آزاد کوکالی: Kocaeli Free Zone
  • منطقه آزاد ماردین: Mardin Free Zone
  • منطقه آزاد مرسین: Mersin Free Zone
  • منطقه آزاد Rize-ریزه: Rize Free Zone)
  • منطقه آزاد سامسون: Samsun Free Zone
  • منطقه آزاد ترابزون: Trabzon Free Zone
  • TUBITAK مرمره تحقیقات، گزارش، معاملات ارزی فنی: Tübitak Marmara Research Ctr Tech FZ

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تولیدی در ترکیه (مناطق آزاد) به شرح ذیل است:

-اخذ مجوز و ثبت یک شرکت در وزارت اقتصاد و اداره کل مناطق آزاد.
-اطلاعاتی در خصوص متقاضی و نوع فعالیت در منطقه آزاد.
-مدارک قانونی، نمونه امضا افراد، وکالت نامه نمونه امضا نماینده شرکت (در صورت وجود) برای سایر شعبه ها.
-اسناد تجاری ثبت شرکت در خارج از کشور.
-ترازنامه و اظهارنامه های درآمد در سه سال گذشته (در صورت وجود)
-فیش واریزی هزینه درخواست به مبلغ ۵۰۰۰ دلار به بانک مرکزی ترکیه و کپی آن.
-فرم اخذ مجوز و کپی آن.
-کدهای HS (12 رقمی با توضیحات) از موادی که در منطقه آزاد خریداری و فروخته می شود.
-دو کپی از اصل نسخه بندهای قرارداد شرکت.
-توضیح طرح تولید



:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ایمپلنت دیجیتال یکی از روش های پیشرفته در صنعت و حوزه دندان پزشکی است. کامپوزیت در رشت قطعا همه افراد پس از آن که دندان خود را می کشند از ظاهر لبخند خود احساس نا رضایتی می کنند و همین باعث می شود اعتماد به نفس آن ها به شدت کاهش یابد. علاوه بر کاهش اعتماد به نفس از نظر علمی سلامت دهان و دندان های دیگر نیز مورد تهدید قرار می گیرد.

ایملپنت دیجیتال روشی نوین و بسیار پیشرفته است که مورد استفاده پزشکان و مردم قرار گرفته است و طبق تحقیقات انجام شده میزان رضایت بیماران از ایمپلنت دیجیتال تقریبا دو برابر بیشتر از ایمپلنت دندان معمولی است. ایمپلنت دیجیتال می تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای ایمپلنت معمولی باشد.در روش ایمپلنت دیجیتال مشکلات و خطاهای احتمالی به کمترین حد ممکن خود می رسد. برای آن که میزان خطاهای روش سنتی کاشت ایمپلنت کمتر شود راه های دیجیتالی و پیشرفته به کمک آن آمده است. در سالیان آتی قطعا دندان پزشکی دیجیتال جایگاه دندان پزشکی سنتی را پر کرده و درمان هایی مانند کاشت ایمپلنت دندان از سرعت، دقت، کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار می شوند.برای انجام ایمپلنت دیجیتال از موادی مانند کلسیم فسفات در بخش پیچ مانند آن استفاده می شود که باعث می شود فرآیند جوش خوردن ایمپلنت و استخوان فک هر چه سریعتر با کیفیت بهتر انجام شود. ایمپلنت دیجیتال با کیفیت بسیار بالا کاشت می شود و فشار بسیار کمی بر روی پایه ایمپلنت پس از کاشت خواهید داشت.

ایمپلنت دیجیتال چگونه انجام می شود ؟ 

برای انجام ایمپلنت دیجیتال نیاز به استفاده از مدل سازی کامپیوتری است. با استفاده از مدل سازی کامپیوتری سه بعدی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گرفتن رشته های عصبی مورد بررسی قرار می گیرد. اطلاعاتی که در این بخش به دست می آید کمک می کند تا فرآیند کاشت ایمپلنت دندان با کمترین شکاف و کمترین آسیب به فک طراحی و اجرا شود. هدف و قصد استفاده از ایمپلنت دیجیتال ایجاد شکافی بسیار کم و کاهش قابل توجه میزان دردی است که در ایمپلنت سنتی بیمار تحمل می کرد. 

آسایش و کیفیت بیشتر با انجام ایمپلنت دیجیتال و اسکن سه بعدی می توان در درکمترین زمان ممکن و کاشت ایمپلنت دیجیتال در تهران را انجام داد و در نتیجه شما مدت زمان کمتری را در دندانپزشکی خواهید بود و سبب کاهش ریسک آسایش ذهنی و عفونت شما می شود.

در صورتی که از ایمپلنت دیجیتال استفاده نمائید یک دستیار جراح یا راهنما در اختیار متخصص ایمپلنت دندان قرار می گیرد تا از انجام تمامی مراحل دندانپزشک را با دقت مطمئن نماید. با استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال دیگر آسیبی به دندان های مجاور و بافت عصبی اطراف آن وارد نخواهد شد.

برای کاشت ایمپلنت به یک شکاف نیاز است که در این روش سعی می شود کمترین شکاف ایجاد شود به حدی که دیگر نیازی به بخیه نداشته باشد. طبیعتا هر چه شکاف کمتری ایجاد شود دوره بهبودی کوتاه تر خواهد شد و قطعا بیمار آسایش بیشتری خواهد داشت.

چگونگی ساخت ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال روشی نوین برای جایگزینی دندان و کاشت ایمپلنت است. ایمپلنت دیجیتال جایگزین ایمپلنت معمولی می باشد که مزیت های بسیاری نسبت به ایمپلنت معمولی دارد. در این روش دندانپزشک بصورت کامل در کوتاه ترین زمان ممکن ایمپلنت دیجیتالی و پروتز دندان را با بالاترین کیفیت توسط داده های کامپیوتری که از اسکن دهان و فک شما گرفته می شود طراحی میکند. به همین علت کاشت ایمپلنت دیجیتال دقت بسیار بالایی دارد و برای افرادی که تعداد ایمپلنت دندان بالایی دارند، به صورت بسیار آسان و دقیق عمل میکند و نتیجه ای فوق العاده طبیعی و شبیه به دندان های اصلی می دهد.

https://drshamsdentist.com/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

 

ساخت ایمپلنت دیجیتال توسط رایانه های پیشرفته بصورت مدلسازی سه بعدی و با کمترین میزان خطا انجام میشود.

ایمپلنت دیجیتال از طریق اسکن دهان و فک بیمار داده هایی دقیق را به کامپیوتر منتقل میکند و مکان دقیق دندان و استخوان فک توسط کامپیوتر وارد می شود و بر اساس مدلسازی رایانه ای و سه بعدی ایمپلنت دندان دیجیتالی تهیه و ساخته میشود. به علت همین دقت بالا و مدلسازی سه بعدی ایمپلنت دیجیتالی دقت فوق العاده بالایی دارد که همین امر موجب میشود تا کمترین میزان جراحی در دهان انجام شود و زمان لازم برای انجام ایمپلنت دندان دیجیتالی نسبت به ایمپلنت معمولی بسیار کمتر است.

همه این روند های طراحی و ساخت ایمپلنت دیجیتال با استفاده از فناوری های نوین و رایانه های پیشرفته انجام می شود و درصد خطا در کاشت بسیار کاهش می یابد و تقریبا صفر است.



:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()