نوشته شده توسط : javaneh

سنگ عقیق کارنلیان چیست؟ (Carnelian)

سنگ عقیق کارنلیان (Carnelian) یکی از انواع رایج کوارتز است که رنگی نارنجی مایل به قرمز دارد. گالری چاو کارنلیان یک شکلی از سنگ کلسدونی است که یکی از زیر مجموعه های کوارتز است. این می تواند در بسیاری از مناطق مانند برزیل ، هند و اروگوئه یافت شود.

این سنگ در طیف رنگ های نارجی و قرمز کم رنگ و پر رنگ نیز وجود دارد.

خواص سنگ عقیق کارنلیان

خواص سنگ عقیق کارنلیان زیاد است و می تواند به شما در زمینه های مختلف کمک بسیار زیادی کند. در ادامه این مطلب ما برای شما چند مورد از بهترین خواص سنگ عقیق کارنلیان را بیان کرده ایم:

  1. سنگ عقیق کارنلیان شما را قادر می سازد تا بتوانید اهداف خود را آشکار سازید.
  2. حمایت از انرژی های جسمانی و فیزیکی
  3. سنگ عقیق کارنلیان شما را سرشار اعتماد به نفس و شجاعت درونی می کند

سنگ عقیق کارنلیان انرژی فیزیکی و جسمانی شما را بالا برده و شجاعت ، استقامت شما را تقویت می کند. این سنگ به خصوص برای یکپارچه کردن سه چاکرای اولیه و در بالا بردن خلاقیت و اراده شما بسیار مفید و موثر است. سنگ عقیق کارنلیان همچنین سنگ شادابی جنسی و فیزیکی محسوب می شود. این سنگ می تواند به افراد کمک کند تا بتوانند تصمیم گیری کنند و همچنین بتوانند بر اساس عقیده عمل کنند یا با اعتماد به نفس به پیش بروند.

عقیق کارنلیان واقعا یک (سنگ قدرت) محسوب می شود.

 

کارنلیان سنگی برای شروع جدید

اگر شما یک کار پر مخاطره را شروع کردید و از این ریسکی که انجام دادید احساس خطر می کنید و در وضعیت نامعلومی قرار گرفته اید، سنگ عقیق کارنلیان می تواند عقیده و افکار شما را تقویت کرده و شما را با شور و اشتیاق درونی خود هم آهنگ کند.

سنگ عقیق کارنلیان یک سنگ پرکاربرد است و به شما کمک می کند تا تغییرات را بپذیرید و بیشترین دوره تحول را در زندگی خود ایجاد کنید .

کارنلیان سنگی برای شادابی فیزیکی

سنگ عقیق کارنلیان یکی‌ از بهترین سنگ ها برای افزایش انرژی و شادابی فیزیکی انسان است. این سنگ سه چاکرای اولیه را که مسئول تندرستی فیزیکی بدنمان هستند؟ فعال و تقویت می کند.

اگر شما نسبت به بدنتان غافل و بی اهمیت می باشید و ترجیح می دهید تا در دنیای روحی و روانی زندگی کنید، سنگ عقیق کارنلیان به شما کمک می کند تا این گرایش را متعادل کنید.

سنگ عقیق کارنلیان همچنین شما را به خود مراقبتیِ فیزیکی ترغیب می کند.

این سنگ را با سنگ آمیتیست ترکیب کرده تا بر تسویه کردن بدن و از بین بردن عادت های فیزیکی منفی و اعتیاد تمرکز کنید.

https://chaav.ir/blog/13-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

چگونه از سنگ عقیق کارنلیان برای سلامتی استفاده کنیم؟

برای خواص فیزیکی و پر انرژی این سنگ ، کارنلیان بهترین سنگ برای بدن است.شما می توانید از این سنگ به عنوان بخشی از مداوا کردن چاکرا با قرار دادن آن بر روی چاکرای دوم (چاکرا ساکرال) استفاده کنید.

استفاده از سنگ کارنلیان در تفکر و تامل کردن می تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را آشکار سازید و اینکه بهترین مسیر را برای رسیدن به آن انتخاب نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

مطابق ماده ی 20 قانون ثبت اختراعات،طرح های صنعتی و علائم تجاری،هر گونه ترکیب خطوط یا رنگ ها و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط،رنگ ها و یا بدون آن،به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد،طرح صنعتی است. ثبت شرکت در یک طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه ی فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی باشد.

پس از ثبت طرح صنعتی،مالک طرح مکلف است هر نوع تغییر راجع به اسم،نشانی،تابعیت و اقامتگاه یا اعطاء اجازه بهره برداری از طرح یا انتقال و یا اعراض از مالکیت طرح صنعتی ثبت شده را کتباَ و همراه با مدارک مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نماید.اعمال این تغییرات با رعایت مقررات قانون خواهد بود.بر این اساس،چنانچه در طبقه بندی بین المللی طرح صنعتی ثبت شده تغییراتی به وجود آید،مالک طرح صنعتی می تواند از مرجع ثبت درخواست کند که تغییرات مذکور در گواهی نامه طرح صنعتی اعمال شود.
وفق ماده 94 آیین نامه ی اجرایی قانون ثبت اختراعات،در مواردی که مالک طرح اجازه بهره برداری از طرح را به دیگری واگذار کند،مدارک و اسناد رسمی مثبت این اجازه باید جهت ثبت در دفتر مربوط،به مرجع ثبت ارائه شود.در این فرض مرجع ثبت،مفاد مجوز را به صورت محرمانه حفظ،لکن اجازه بهره برداری را ثبت و آگهی می کند.
تبصره-مراتب فسخ یا خاتمه پیش از موعد مجوز بهره برداری در صورتی که در چارچوب متن قرارداد و مطابق قوانین و مقررات مربوط باشد،نیز به موجب مقررات این ماده،با انجام تغییرات لازم،قابل ثبت خواهد بود.
هر نوع انتقال گواهی نامه طرح صنعتی باید در مرجع ثبت به ثبت برسد.درخواست کتبی برای ثبت انتقال باید همراه با مدارک ذیل تسلیم مرجع ثبت گردد.
1-آخرین گواهی نامه معتبر طرح صنعتی
2-سند رسمی حاکی از انتقال
3-مدارک نمایندگی قانونی
4-رسید مربوط به پرداخت هزینه ها
در آگهی تغییر مالکیت ذکر موارد ذیل ضروری است:
1-عنوان طرح
2-تاریخ ثبت انتقال.
3-شماره ثبت طرح در ایران،با ذکر کالا یا کالاهایی که طرح ثبت شده مربوط به آن می باشد.
4-اسم،اقامتگاه و تابعیت مالکان قدیم و جدید
5-اسم و نشانی نماینده قانونی مالک جدید در ایران،در صورت وجود.
بموجب ماده ی 97،مالک طرح صنعتی می تواند با تسلیم درخواست کتبی به مرجع ثبت،از حقوق خود نسبت به طرح صنعتی ثبت شده معتبر،اعراض حاصل نماید.مدارک ذیل باید به درخواست اعراض منضم گردد:
1-اقرار نامه رسمی مبنی بر اعراض که به امضاء که به امضاء مالک طرح صنعتی رسیده است..
2-اصل گواهی نامه طرح صنعتی ثبت شده.
3-مدارک نمایندگی قانونی،در صورت وجود.
4-رسید مربوط به پرداخت حق ثبت تغییرات.

 

https://danasabt.ir/2020/12/29/brand-registration-and-the-benefits-of-having-a-brand/


تبصره 1-اعراض مالک طرح صنعتی از حقوق خود نسبت به طرح صنعتی ثبت شده مشروط به این است که بهره برداری از طرح صنعتی،در زمانی که ثبت آن معتبر بوده است،به دیگری واگذار نشده باشد.
تبصره 2-در صورت اعراض،حق ثبت و سایر هزینه های پرداختی به مرجع ثبت،مسترد نخواهد شد.
در صورتی که انتقال،اعطاء اجازه بهره برداری،فسخ و خاتمه پیش از موعد مجوز بهره برداری یا اعراض از مالکیت طرح صنعتی ثبت شده در خارج از کشور انجام شده باشد،اصل یا رونوشت مصدق سند مربوط که در آن شماره و تاریخ ثبت طرح صنعتی در ایران قید و به تایید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد،دلیل انتقال،اعطاء اجازه بهره برداری،فسخ و خاتمه پیش از موعد مجوز بهره برداری،یا اعراض از مالکیت طرح صنعتیی برای ثبت آن در ایران خواهد بود.
کلیه ی تغییرات و انتقالات یا فسخ و خاتمه و یا اعراض از طرح صنعتی ثبت شده در صفحه مخصوص مربوط به ثبت طرح صنعتی،ثبت و در ظهر گواهی نامه طرح صنعتی درج می گردد و جز در مورد تغییر نشانی،به هزینه ذی نفع تا ظرف 30 روز از تاریخ ثبت در روزنامه رسمی آگهی می شود.موارد مذکور تا زمانی که به ثبت نرسیده اند،در مقابل اشخاص ثالث قابل استناد نمی باشند.ثبت آن ها منوط به پرداخت هزینه های مقرر در جدول هزینه ها و در صورت لزوم هزینه انتشار آگهی مربوط خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

جلوگیری از بیرون زدن استخوان فک بر اثر کشیدن دندان

توجه و مراقبت از حفره ایجاد شده در دهان بر اثر کشیدن دندان، می تواند مانع بیرون زدگی استخوان فک باشد. اولین قدم بررسی وضعیت حفره توسط متخصص است. در مواردی که متخصص تشخیص دهد وضعیت حفره ایجادی خطر زا است و امکان ترمیم آن وجود ندارد، باید از مواد پر کننده استخوانی و بخیه جراحی استفاده کند. در حالت معمول نیز با قرار دادن گاز روی محل حفره، از بیمار می خواهد که به مدت یک ساعت گاز را در محل مورد نظر ثابت نگه دارد و آن را جابجا یا عوض نکند. بهترین دکتر ایمپلنت در رشت

در حالت طبیعی برای ترمیم حفره ایجاد شده، لخته خون های ناشی از بافت استخوانی روند درمان را ایجاد می کنند. این لخته خون ها بسیار حساس هستند و در صورت بی توجهی ممکن است از محل خود خارج شوند یا دچار آسیب گردند. در نتیجه هم درد محل کشیدن دندان افزایش می یابد و هم اینکه عصب های استخوانی دیگر پوشیده نخواهند بود. لازم است به خوبی از این حفره مراقبت شود تا لثه مطابق با سایر قسمت ها و به صورت تراز بر روی بافت فک ترمیم یابد.

در روز اول بعد از کشیدن دندان، آب دهان را نباید به بیرون تف کرد، در چنین شرایطی بهتر است آب دهان را قورت داد. بیرون تف کردن آب دهان، احتمال فشار به لخته خونی درون حفره را ایجاد می کند و به آن آسیب می زند.

در مورد بهداشت دهان در این شرایط نیز، محل حفره حتی با مسواک نرم نباید تمیز گردد و به شستن دهان با آب ولرم اکتفا کنید، نقاط دیگر دهان را می توانید مسواک کنید. البته در ۲۴ ساعت اول بعد از کشیدن دندان، شستن دهان و مسواک زدن، نباید انجام شود.

از خوردن خوراکی ها و غذاهای سفت تا ترمیم کامل محل حفره خود داری کنید.

مواردی مانند سیگار کشیدن، استفاده از نی یا فشار آوردن به لب ها نیز می تواند عامل آسیب به بافت حفره دندان باشد.

از مکمل هایی مانند کلسیم و ویتامین D نیز استفاده کنید.

 

 

درمان استخوان فک تحلیل رفته ناشی از بیرون زدگی استخوان فک بعد از کشیدن دندان

وقتی بعد از کشیدن دندان، بیرون زدگی فک اتفاق بیفتد و نتیجه آن منجر به تحلیل فک شود، نیاز است که درمان های پزشکی زیر نظر متخصص انجام شود. رایج ترین درمان در این زمینه استفاده از پیوند استخوانی برای فک می باشد. این درمان همراه با جراحی می باشد که در آن از بافت پیوندی جایگزین استفاده می شود. این مواد پیوندی، قابلیت جذب توسط بافت بدن را دارا می باشند و با گذر زمان به وسیله بافت های استخوانی فک جذب می شوند و فرم فک به حالت طبیعی بر می گردد.

https://drshamsdentist.com/%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان

اگر نیاز است بلافاصله بعد از کشیدن دندان، ایمپلنت انجام شود، باید ابتدا پیشگیری های لازم در زمینه بیرون زدگی استخوان فک و تحلیل آن انجام شود. معمولا متخصصین در این شرایط با کمک پودر استخوان، عمل ترمیم را سرعت می بخشند. ممبرین کلاژن نیز دیگر موردی است که باعث جلوگیری از تحلیل استخوان فک می گردد و امکان انجام سریعتر ایمپلنت را فراهم می کند.

در صورتی که فردی دچار تحلیل استخوان در ناحیه فک شده باشد، امکان انجام ایمپلنت دندان بدون ترمیم وجود ندارد. ابتدا با روش های درمانی گفته شده از جمله پیوند استخوانی باید ترمیم فک انجام شود و زمانی که فک به حالت طبیعی خود برگشت، عمل ایمپلنت انجام شود.



:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

شرکت هلدینگ، یک شرکت سهامی است که مالکیت سهام شرکت دیگری را در اختیار دارد. یعنی سهام شرکت هلدینگ در برابر شرکت دیگر (زیر مجموعه) بیش از 50% می باشد. این شرکت دارای اسامی متعددی است مانند: شرکت مادر، شرکت اصلی، شرکت دارنده، شرکت مالک، شرکت کنترل کننده و شرکت صاحب سهام. مراحل ثبت شرکت هلدینگ را با هم بررسی می کنیم: ثبت برند تجاری

هلدینگ ها چهار نوع هستند که عبارتند از:

  1. هلدینگ های محصولی یعنی همه شرکت های آن یک نوع محصول تولید می کنند.
  2. هلدینگ هایی که از یک شرکت بزرگ ایجاد شده اند.
  3. هلدینگ های زنجیره تامین یعنی همه شرکت های آن در راستای نیل به یک هدف مشترک فعالیت های گوناگون دارند.
  4. هلدینگ مختلط یعنی از شرکت هایی با فعالیت های مختلف ایجاد شده است.

مراحل دریافت مجوز برای ثبت شرکت هلدینگ:

الف) شروط دریافت موافقت اصولی با ثبت شرکت

متقاضی ابتدا باید درخواست خود را طبق فرم "تقاضای صدور مجوز تأسیس شرکت مادر" به همراه فرم "پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیأت مدیره نهاد مالی" تکمیل شده توسط اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل پیشنهادی برای مدیریت نظارت بر  نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار ارسال کند. سازمان پس از بررسی مدارک اگر کامل باشند و شرایط لازم احراز گردد، موافقت اصولی خود را با تأسیس شرکت ابلاغ می کند.

ب) شروط اعطای جواز تاسیس

در صورت موافقت اصولی، شرکت مستلزم است مدارک اعلام شده توسط سازمان را ظرف مهلت مقرر تکمیل نماید. بعد از تکمیل مدارک مورد نظر سازمان نامه ای مبنی بر اجازه تأسیس شرکت و ثبت نزد مرجع ثبت شرکتها را صادر خواهد کرد.

ج) شروط اعطای جواز فعالیت پس از صدور جواز تاسیس

بعد از اعلام موافقت با تأسیس شرکت، متقاضی باید طی مهلت مقرر شرکت را نزد مرجع ثبت شرکتها به ثبت رسانده و مدارک مربوطه را به سازمان ارایه دهد. بعد از ثبت نهاد مالی نزد مرجع ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری، شرکت مدارک لازم را برای ثبت نزد سازمان ارایه می نماید و در صورت احراز شرایط، مجوز فعالیت برای شرکت صادر می گردد.

مدارک لازم  برای ثبت شرکت هلدینگ:

  1. آگهی تاسیس شرکت مادر
  2. نامه نمایندگی صادر شده از شرکت مادر جهت ثبت شرکت هلدینگ
  3. مدارک شناسایی شامل کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه اعضای هیات مدیره شرکت هلدینگ
  4. مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه اعضای هیات مدیره شرکت هلدینگ
  5. گواهی عدم سوء پیشینه برای نماینده شرکت مادر و بقیه اعضای هیات مدیره و بازرسین شرکت

مراحل ثبت شرکت هلدینگ به شرح ذیل می باشد:

  1. تکمیل فرم تقاضای تبدیل به شرکت مادر(هلدینگ) به همراه ضمائم
  2. تکمیل پرسشنامه مشخصات داوطلب سمت مدیر عاملی یا عضویت در هیات مدیره نهاد مالی
  3. پس از ارسال مدارک به مدیریت نظارت بر نهادهای مالی چنانچه مدارک بی نقص باشد و شرایط لازم احراز شده باشد، سازمان اقدام به صدور مجوز تبدیل می نماید. متقاضی ظرف مقرر باید اقدام به ثبت موضوع شرکت در مرجع ثبت شرکت ها نماید. شرکت مادر یا هلدینگ می تواند در قالب سهامی عام، سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت برسد.

حداقل سرمایه ی مورد نیاز جهت ثبت شرکت هلدینگ:
مطابق مصوبه ی مورخ 15/2/86 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار حداقل سرمایه شرکت هلدینگ از نوع سهامی خاص پنجاه میلیارد ریال و در شرکت مادر(هلدینگ) از نوع سهامی عام یکصد میلیارد ریال است.

 

https://danasabt.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a2%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

چند نکته:
_چنانچه قبل از نام اصلی شرکت عبارت "هولدینگ"باشد باید قبل از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها از سازمان اوراق بهادار و بورس مجوز مربوطه را دریافت کرد.اما اگر این پیشوند وجود نداشته باشد،نیازی نیست که مجوز دریافت شود.
_تعیین موضوع فعالیت شرکت از طریق شرکت های زیر مجموعه و یا در صورت لزوم با تصویب مجمع عمومی توسط خود شرکت است.



:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

چرا ما نیاز به برندسازی، برندسازی تجاری داریم ؟

وقتی کلمه “نام تجاری” را می شنویم ، اکثر ما به لوگوها ، شعارها و سایر علائم قابل تشخیص فکر می کنیم. اما این تنها بخشی از تعریف است. اصطلاح برند در واقع یک مفهوم بازاریابی نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک شرکت یا شخص را بشناسند و شناسایی کنند. ثبت برند تجاری

برندها یکی از مهمترین و ارزشمندترین دارایی هایی هستند که یک شرکت دارد. بنابراین مهم است که شرکت ها قبل از اینکه درهای خود را برای تجارت باز کنند، تحقیقات خود را انجام دهند. برندسازی موفق می تواند به شرکت در جذب، حفظ مشتری و وفاداری به نام تجاری کمک کند.

بیشتر بخوانید : ثبت برند و علائم تجاری چگونه انجام می شود ؟ 

تاریخچه برند از کجا می آید؟ 

واژه برند بر گرفته از واژه “Brandr” به معنی سوختن است که اهالی اسکاندیناوی و جوامع مستعمره آنها در دیگر کشورها در عصر ویکینگ در فاصله زمانی بین سال های ۸۰۰ تا ۱۰۶۶ میلادی به آن زبان صحبت می کردند؟

از آن جا که تولید کنندگان برای حک نشان اختصاصی خود روی تولیدشان از روش شبیه به داغ کردن استفاده می کردند، واژه برند به عنوان علامت مشخصه تجاری هر تولید کننده پذیرفته شد. اگر چه می توان گفت که ردی از آن را در تاریخ ثبت علائم تجاری اختصاصی برای تولید کننده در بازار های تجاری یافت. اما در حقیقت نخستین نشان های تجاری در قرن نوزدهم میلادی پس از اینکه در تجارت کالاها ارسال آنها به صورت انبوه دسته بندی شده مورد توجه قرار گرفت، متولد شدند.

پس از اینکه بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا قدم به مرحله صنعتی شدن گذاشتند، تولیدات بسیاری از نیازهای روزمره زندگی نظیر تولید شوینده ها از جوامع محلی به کارخانه های بزرگ صنعتی سپرده شد و بنابراین کارخانه هایی که می خواستند کالاهایشان را به کشورهای دیگر صادر کنند ملزم به حک نشان اختصاصی ان کارخانه روی محصولات تولیدی بودند.

به این ترتیب، پس از آن، واژه برند که به معنی (حک شدن نشان اختصاصی یک کالا به روش داغ کردن آن نشان روی کالای مورد نظر بود)، به عنوان واژه ای که در بردارنده معنی علامت تجاری بود پذیرفته شد. شرکت “بیس” ادعا می اولین شرکتی است که یک مثلث قرمز رنگ را به عنوان برند اختصاصی این شر فهرست برندهای تجاری به ثبت رسانده است.

کارخانه هایی که در جریان انقلاب صنعتی تاسيس شدند برای نخستین بار به فکر تولید انبوه محصولات خود افتادند و تصمیم گرفتند تولیدات خود را از آن پس در بازارهایی فراتر از محدوده های قبلی و به مشتریانی که پیش از آن تنها با کالاها و محصولات داخلی آشنا بودند بفروشند. بنابراین آنها پس از مدت کوتاهی متوجه شدند بسته بندیهای یک شکل و عمومی نمی تواند با محصولات داخلی مشابه در آن حوزه ها رقابت کند.

بر این اساس تولیدکنندگان کالاهای بسته بندی شده ملزم به متقاعد کردن متقاضیان به خرید کالاهای غیر داخلی بودند. به مرور قدمهایی در جهت عمومی ساختن آنچه ما امروز به عنوان برند میشناسیم برداشته شد. پس از آن هر یک از شرکتهای بزرگ تولید کننده کالا و خدمات شعار یا آهنگی اختصاصی را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب کردند که از رادیو یا تلویزیون پخش می شد.

 امروزه پس از گذشت سالها اغلب افراد با اسامی برندهای مختلفی که در زمینه های متفاوت همچون پوشاک، خودرو، عطر و ادکلن، اسباب بازی و … فعالیت می کنند، آشنایی دارند و بر این اساس در حقیقت این نام برند است که در ازای آن کالا فروخته می شود و اسامی بسیاری از برندهای معروف به عنوان نام آن کالا پذیرفته شده است و اگر چه سال هاست که برندهای مختلفی آن کالا را تولید می کنند، اما نام آن برند که اغلب اولین و شناخته شده ترین برند برای تولید آن کالای به خصوص بوده است به عنوان نام آن کالا در ذهن مصرف کنندگان به ثبت رسیده است.

 انتخاب برند برای هر یک از کالاها علاوه بر این که می تواند راهکاری برای معرفی و ویژگی های محصولات باشد، بازار مناسبی را از نظر توزیع و عرضه آن محصول فراهم می کند و به این ترتیب، هزینه های بازاریابی را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

به طور خلاصه تاریخچه برند شامل : 

  • برندها از دیرباز برای متمایز کردن محصولات در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته اند. ایده نام تجاری ممکن است به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بازگردد.
  • برندسازی در طول قرون متمادی مورد استفاده قرار گرفته است. اصطلاح مارک کردن یا نشان گذاری نیز همچنین به علائم منحصر به فرد سوخته در گاو اشاره می کند تا حیوانات یک مالک را از حیوانات دیگر متمایز کند.
  • این کار یکی از محبوب ترین کاربردها در روستاهای آمریکا را داشته است. احتمالاً اصطلاح « داغ کردن » به معنی نشان گذاری را شنیده اید.
  • « داغ کردن » توسط دامداران و برای متمایز ساختن دام ها و اسب های خود از گله ی سایر دامداران مورد استفاده قرار می گرفت. در واقع دامدار با قرار دادن علامت خود بر روی دام ها از مهمترین و با ارزش ترین دارایی های خود محافظت می کرد.
  • اما شروع برند سازی برای محصولات به دوره ای باز می گردد که کارخانجات برای فروش محصولات خود در بازار نیاز به بسته بندی پیدا کردند. بنابراین باید به وسیله علامت هایی محصولات خود را از محصول سایر تولید کنندگان متمایز می ساختند.

مهمترین تکنیک های برندینگ چیست ؟

  • برند یک مفهوم بازاریابی یا تجاری ناملموس است که به افراد کمک می کند یک شرکت، محصول یا فرد را شناسایی کنند.
  • مردم اغلب برندها را با چیزهایی مانند لوگوها، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص اشتباه می گیرند. برند یک حس است و نمادها در واقع ابزارهای بازاریابی هستند که به ارتقاء کالا یا خدمات کمک می کنند.
  • برندها از مهمترین و با ارزش ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شوند.
  • شرکت ها می توانند با ثبت علائم تجاری ( لوگو ) از علامت برند خود محافظت کنند.
  • انواع آرم ها شامل آرم های تجاری ، شخصی ، محصولات و خدمات است.


:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

خواص سنگ آکوامارین

آکوامارین ( سنگ آب دریا) انرژی بسیار تسکین دهنده دارد. آکوامارین زیبا با ماه مارس همراه است ، و به این ترتیب سنگ علائم نجومی ماهی ها (اول مارس تا 20 مارس) و برخی از اعضای برج آریس (20 مارس تا 20 آوریل) و همچنین علامت زودیاک چینی از گاو می شود. تشخیص سنگ آکوامارین

امروزه بیشتر آکوامارین موجود در بازار از برزیل ، ماداگاسکار ، سری لانکا ، پاکستان ، کلمبیا ، هند ، روسیه و چندین کشور دیگر تهیه می شود.

آکوامارین شاید قوی ترین سنگ برای پاکسازی و فعال سازی چاکرای گلو باشد. این انرژی را از قلب به گلو تحریک می کند ، و اجازه می دهد عمیق ترین و صمیمانه ترین حقیقت یک فرد را به شما منتقل کند. 
چاکرای حلق صدای بدن است ، یک دریچه فشار است که اجازه می دهد انرژی از چاکراهای دیگر بیان شود. در صورت مسدود شدن یا عدم تعادل ، می تواند بر سلامت چاکراهای دیگر تأثیر بگذارد. در تعادل ، بیان آنچه را که فکر می کنیم و آنچه احساس می کنیم را فراهم می کند. ما می توانیم ایده ها ، عقاید و احساسات خود را با هم ارتباط برقرار کنیم. هنگامی که چاکرای گلو در تعادل و باز باشد ، می توانیم حقیقت شخصی خود را به جهان ارائه دهیم. ما در بدن و روح خود به راحتی جریان انرژی داریم. انرژی که از چاکراهای تحتانی به سمت بالا سرچشمه می گیرد می تواند مسیر خود را ادامه دهد و بیان آزاد و آزاد سازی طبیعی را امکان پذیر می کند.

بلورهای معنوی انرژی معنوی آکوامارین

آکوامارین برای مردان و زنان سنگ قدرت است. این کمک می کند تا درک کنید که همه قدرت از زور حاصل نمی شود. همچنین همسویی با تسلیم ، نشاط انعطاف پذیر زندگی و ارتقا of ارتباطات صادقانه و دلسوزانه وجود دارد. این جسارت را به زنان می دهد تا دانش درونی خود را بیان کنند و توانایی های شهودی آنها را افزایش می دهد و به از بین بردن بی حسی احساسی و دشواری هایی که مردان گاهی اوقات در برقراری ارتباط با احساسات خود دارند ، می پردازد.
آکوامارین را می توان به عنوان دروازه ای برای ورود به ماده الهی ، چه در درون خود و چه در جلوه های بیرونی او ، استفاده کرد.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

نام و ترکیب

نام آکوامارین  به معنی آب دریا و Aquamarine مانند زمرد انواع بریل است. در سایه های روشن و آبی آبی روشن ، آکوامارین می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد اما رنگ آبی عمیق تری آب آکوامارین می تواند هزینه های بالایی را دریافت کند. بیشتر آبزیان مورد استفاده در جواهرات پرکننده برای عمیق تر شدن رنگ آبی آن از گرما استفاده می شود ، اما آکومارین خام از مزایای انرژی قوی تری برخوردار است.

درست مانند زمرد ، آکوامارین دارای مقیاس سختی 7.5 تا 8 است ، به این معنی که در مقایسه با سایر سنگهای قیمتی نسبتاً قوی است ، اما هنوز هم بدون تلاش زیادی می توان شکسته شد. آکوامارین همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید برای مدت طولانی می تواند مقداری از رنگ خود را از دست بدهد.

اگر شما در حال یادگیری مراقبه هستید ، آکوامارین همچنین می تواند به شما در دستیابی به حالتهای مراقبه عمیق تر کمک کند و همچنین به شما کمک می کند تا با خرد درونی و منبع قدرت خود در ارتباط باشید. اگر به انرژی عاقلانه و تسکین دهنده آبزیان علاقه مندید ، می توانید برای تقویت انرژی شخصی خود ، یا یک سنگ کوچک یا یک شکل از  جواهرات آکوامارین خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

خصوصیات سنگ شناسی سیترین

  • فرمول شیمیایی SiO2؛ سیلیکون دی اکسید
  • ساختار کریستالی شش ضلعی (مثلثی)، بلورهای شش ضلعی و منشور، هرمی
  • رنگ زرد روشن تا زرد تیره، قهوه ای طلایی، نارنجی
  • سختی 7 در مقیاس موهس
  • ضریب شکست 544/1 تا 553/1
  • چگالی 65/2
  • ورقه ورقه شدگی ندارد
  • شفافیت؛ شفاف
  • انکسار دوگانه 009/0
  • درخشش، شیشه ای
  • فلورسنس ندارد 

انواع سیترین و سنگ های قیمتی مشابه آن
چندین نوع متفاوت و متمایز از سنگ های قیمتی کوارتز وجود دارد و دلیل تفاوت اکثر آنها، خواص اپتیکی مانند ساختار رنگی و کریستالی است، اما دلیل دیگر، منبع سنگ و سایر ویژگی های مشابه است.
سنگ های کشف شده از منابعی با اسامی تجاری، عمدتا توسط فروشندگان یا کلکسیون دارهای سنگ قیمتی استفاده می شود. خواص عقیق یمنی
کوارتز یکی از مواد معدنی فراوان بر روی زمین است و جایگاه دوم نیز به گروه فلدسپات تعلق دارد.
سنگ های کوارتز را می توان به دو گروه، کریپتوکریستالین و ماکرو کریستالین تقسیم کرد.
این دو نوع را می توان از روی شفافیت و درخشندگی از یکدیگر تمیز داد.
آمتیست و سیترین هر دو ماکرو کریستالین هستند و انواع بسیاری از سنگ های قیمتی مشابه آنان نیز وجود دارد.
علاوه بر این، بسیاری از سنگ های قیمتی مشابه از لحاظ ظاهر می توانند به راحتی با سیترین طبیعی اشتباه گرفته شوند، اما از لحاظ ساختاری ارتباطی ندارند، از جمله توپاز مجلل، یاقوت زرد طلایی و یاقوت کبود.

مشابه ترین سنگ های قیمتی و معدنی شناخته شده

آمتیست، آمترین، کوارتز دودی، کوارتز سرخ، کلسدونی، عقیق، کوارتز روتیل دار، کوارتز ستاره ای، کوارتز چشم گربه ای، کوارتز طلایی، کوارتز کارنلیان و بی رنگ، مشابه ترین و شناخته شده ترین سنگ های قیمتی و کانی ها هستند.
سنگ های قیمتی و کانی های مشابه اما کمتر شناخته شده
آونتورین، سنگ کریستال کوارتز، کریزوپراس، کوارتز دومورتیریت، سیلیس (کریسوکولا کلکدونی)، ساردونیکس، اونیکس، کوارتز عرفانی (mystic)،
کوارتز توت فرنگی، کوارتز آبی، چشم شاهین، پرازیولیت و هلیوتروپ (سنگ خون) از جمله سنگهای قیمتی و کانی های مشابه اما کمتر شناخته شده هستند.

اسطوره شناسی، قدرت شفابخشی و ماوراءطبیعی سیترین

تصور می شود که رنگ سیترین، انرژی مثبتی را منتشر می کند.
این سنگ، به عنوان “سنگ موفقیت” شناخته می شود، زیرا اعتقاد بر این است که به افزایش موفقیت و فزونی، به ویژه در کسب و کار کمک می کند.
نام مستعار سیترین، “سنگ تاجر” است، به این دلیل که بسیاری از صاحبان کسب و کارها این سنگ را به همراه ثروت خود در گاو صندوق نگه می دارند تا آینده خوبی را برای آنها رقم بزند.
با توجه به افسانه ها، سیترین قادر است انرژی منفی را از بین ببرد.
همچنین تصور می شود که موجب ایجاد ثبات در زندگی می شود و برای حفاظت و حمایت کلی مفید باشد.
اعتقاد بر این است که سیترین موجب کاهش افسردگی، عدم اعتماد به نفش، خشم و نوسانات خلقی غیر منطقی می شود.
از لحاظ فیزیکی، سیترین برای هضم، مشکلات معده و اختلالات خواب سودمند است.
همچنین به نظر می رسد که برای بیماری های تیروئید، قلب، کلیه و کبد نیز مفید باشد.
همچنین گفته می شود که سیترین برای غلبه بر اعتیاد، ترس و هراس نیز بسیار خوب است.

سیترین اغلب به عنوان سنگ تولد نوامبر (همراه با توپاز) شناخته می شود و سنگ رسمی 13امین سالگرد عروسی است.
همچنین سنگ ویرگو نیز بدین منظور در نظر گرفته می شود.
برای کسب بیشترین منفعت از سنگ سیترین خود، آن را در تماس با پوست، به ویژه در محل مورد نظر قرار دهید.
سلب مسئولیت: قدرت و ویژگی های متافیزیکی این سنگ تاکنون تایید نشده است.
افسانه های سنتی، معرفتی و اسطوره ای مربوط به سنگهای قیمتی از منابع مختلفی جمع آوری می شوند مانند SETT Co. و Ltd. اما این اطلاعات جایگزین توصیه های پزشک شما نیستند.
در صورتی که شرایط پزشکی خاصی دارید، لطفا به یک متخصص مراجعه کنید.
این سایت هیچ ادعا و یا اظهاراتی را درباره شفابخشی و سایر قدرت های این سنگ تایید نمی کند و تحت هیچ شرایطی مسئول نیست.

ایده های طراحی جواهرات و سنگ سیترین

سیترین برای هر نوع طراحی طلا و جواهر، از جمله حلقه، آویز و گوشواره کاملا مناسب است.
این سنگ، سخت و با دوام است و به راحتی می تواند در برابر کارهای روزانه و برخی از جواهرات تجاری، مقاومت کند.
سیترین معمولا به عنوان آویز یا حلقه استفاده می شود، اما همچنین می تواند برای گردنبند، گل سینه و سنجاق کراوات نیز استفاده گردد.
سیترین برای استفاده در طراحی جواهرات مهره ای و رشته ای بسیار محبوب است.
سیترین به دلیل داشتن قابلیت تراش در طیف گسترده ای از اشکال، از سنگ های مورد علاقه بسیاری از جواهرفروشان و طراحان است.
سیترین یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی طلایی در بازار امروز است و حتی در اندازه های بزرگ نیز بسیار ارزان قیمت است.
از آنجا که سیترین یکی از نشانه های ماه تولد نوامبر است، در جواهراتی مانند حلقه تولد و آویز تولد استفاده می شود.

مراقبت و نگهداری از سنگ سیترین

سیترین، مانند همه کوارتزها، بسیار با دوام است، اما برخی از انواع جواهرات وجود دارد که می توانند سیترین را خراش دهند و بر روی آن خط بیاندازند از جمله توپاز، اسپینل، یاقوت کبود و الماس.
بنابراین مراقب باشید که سیترین در نزدیکی این جواهرات نباشد، مخصوصا در هنگام انجام فعالیتهای شدید جسمانی مانند ورزش و یا حتی کارهای خانه.
سیترین با استفاده از صابون ملایم و آب گرم تمیز کنید.
همچنین می توانید سیترین را با استفاده از پارچه یا قلم موی نرم پاک کنید.
این سنگ ها را حتما خوب بشویید تا باقی مانده های صابون از بین بروند.
تقریبا همانند تمام سنگ های رنگی، استفاده از مواد شیمیایی قوی به خصوص سفیدکننده و اسید توصیه نمی شود.
تمیز کننده های اولتراسونیک معمولا برای سیترین مناسب و بی خطر هستند، اما به علت حساسیت سیترین نسبت به گرما، آن را بخار ندهید.
از قرار دادن سیترین در معرض نور مستقیم یا دمای شدید به مدت طولانی اجتناب کنید.
برای نگهداری از سنگ های قیمتی سیترین، آنها را در یک پارچه نرم و یا در داخل یک جعبه پارچه ای قرار دهید.

سیترین به کوارتز زرد هم معروف است. این بلور هوش را زیاد و محرک بی نظیری برای مغز است.
موثر در کارکرد کلیه ها، مثانه، طحال، معده و پانکراس این سنگ بلوری است.
انرژی زا و برای افرادی که خساگی مفرط دارند و نیاز به انرژی دارند مفید می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh
ذخایر

مقادیر کمی از اونتورین اصل در نقاط مختلفی از جهان یافت شده است. هند مهمترین تولیدکننده تجاری سنگ اونتورین است. برزیل در جایگاه دوم قرار دارد. روسیه، اسپانیا، استرالیا و تانزانیا نیز از دیگر تولید کنندگان این سنگ به طور محدود هستند. بسیار بر این باورند که خیلی از سنگهایی که تحت نام آونتورین که در بازار بفروش می روند آنقدر پدیده آونتروسنسی ندارند که شایسته این نام باشند. درحقیقت آونتروسنسی قابل تشخیص در کوارتز به سختی یافت میشود و نمونه های آونتورین اعلی کمیابند. خواص لاجورد درطب سنتی

استفاده در جواهرآلات

سنگ آونتورین سبز معمولا به عنوان مهره تسبیح یا دستبند و به صورت کابوشن تراش داده میشود. این سنگ میتواند در جواهر سازی برای گردنبند، نگین سنگ انگشتر، گوشواره و غیره نیز کاربرد داشته باشد. دیگر رنگهای آونتورین نیز میتوانند همین کاربرد را داشته باشند ولی از آنجا که نمونه های باکیفیت در این رنگها کمتر دیده میشود درنتیجه استفاده کمتری نیز دارند.

در مجسمه های کلسیونی یا کاسه و گلدان نیز استفاده از این سنگ دیده شده است. آونتورین سبز بسیار محبوب و میتواند جایگزین ارزان تری برای یشم یا آمازونیت باشد. جالب اینجاست دیده شده اصطلاح “یشم هندی” اغلب به اشتباه برای آونتورین استفاده میشود. معمولا نمونه هایی کدر از اونتورین را که پدیده آونتورسنسی در آنها مشهود نیست را به رنگهای روشن رنگ می کنند که البته قیمت آنها نیز اندک است. به دلیل خلل و فرج بالای این سنگ روی سطح خود رنگ به خوبی در آن جذب میشود.

خواص سنگ آونتورین در باورهای باستانی

مردمان بومی اهل تبت معمولا مجسمه ها و بُت هایشان را با سنگ آونتورین مزین میکنند. آنها این سنگ را دور چشمان بت خدای خود میگذارند زیرا باور دارند که این سنگ میتواند دوراندیشی و بصیرت الهی خدای مقدسشان را افزایش دهد. آنها همچنین باور دارند این سنگ میتواند دید شخص را افزایش و قدرت خلاقانه آن را بهبود بخشد.

آونتورین به سنگ خوش شانسی مشهور است و در گذشته در مراسمات دینی و تشریفاتی از آن به عنوان سنگی جهت افزایش وفور نعمت، فرصت ها و شانس استفاده میشد. برخی باور دارند آونتورین سنگ پری ها و افسونگری (fairy treasure) است و گذاشتن آن در چهار گوشه باغچه خوشبختی را به خانه شما جذب میکند. بر طبق باورهای فرهنگ امروزی گفته میشود حمل کردن اونتورین با خود میتواند شما بخت اقبال شما را جهت بردن جایزه لاتاری افزایش دهد!

خواص آونتورین در چاکرا درمانی

سنگ آونتورین سبز یکی از سنگهای مهم و پر استفاده به عنوان فعال کردن چاکرای چهارم یعنی قلب میباشد. این سنگ میتواند سبب القای خوش بینی، اعتماد بنفس و آرامش در دل سختی ها شود. از خواص آونتورین سبز در جهت افزایش نیروی حیات، قلب و گردش خون استفاده میشود. اونتورین سبز برای شخص خوش اقبالی و کامیابی خواهد آورد و امید به زندگی را افزایش میدهد.

از خواص آونتورین سرخ در چاکرای اول، دوم، سوم و ششم استفاده میشود. این سنگ سبب تسهیل فراست، الهام هنرمندانه و اظهار رویاها شده و به شخص در داشتن بردباری، ایمان و پایداری در مسیر سختی ها کمک میکند. از تاثیرات جسمانی آونتورین سرخ میتوان به پایش دستگاه ایمنی و خون و کبد اشاره نمود.

 از خواص آونتورین آبی در جهت تقویت چاکرای چشم سوم (ششم) استفاده میشود. این سنگ هنگامی که در چاکرا درمانی استفاده شود ظرفیت های روانی و شهودی شخص را افزایش و به شخص در رسیدن به بلوغ احساسی و تسلط به نفس کمک میکند.



:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

ابسیدین یا شیشۀ آتشفشانی، سنگی غنی از سیلیکات است که بافت شیشه ای سیاه رنگی دارد و از سرد شدن سریع ماگما به وجود می آید. امیرنکویی
نام این سنگ برگرفته از Obsius است که یک رومی بود که سنگی مشابه را کشف کرد.

ابسیدین در صورتِ سرد شدن لاما شکل می گیرد و از آنجاییکه شبیه به سنگ معدنی است، بعنوان یک مادۀ معدنی در نظر گرفته نمی شود.
زیرا ترکیب پیچیده ای دارد و ساختار بلوری نیز ندارد.
علاوه بر استفاده های تزئینی آن، ابسیدین استفاده های کاربردی نیز دارد.
بعلت فقدان شکاف، شکستگی صدفی، و لبه های صاف و منظم پس از شکستن، این سنگ تیغه های تیزی دارد.
ابسیدین طی سالیان طولانی توسط کلمبیایی های آمریکای میانه و مصریان باستان، برای ساخت نوک پیکان و شمشیر، و همچنین برای زیورآلات مورد استفاده قرار می گرفت.

در حالت خالص، ابسیدین رنگ تیره ای دارد که بخاطر وجود آهن و منیزیم می باشد.
ابسیدین را می تواند بر اساس ویژگی های مختلف آن به چند گروه طبقه بندی کرد.
اگرچه برخی از انواع پایه ای ابسیدین شامل این موارد می باشند: خالدار (ابسیدین برف ریزه یا بادامی)، تسمه ای یا رگه دار (ابسیدین قهوه ای مایل به قرمز، بسیار تیره، و کدوتنبل)،
سنگریزه یا گره های کوچک (اشک آپاچی)، و براق (ابسیدین براق، چشم گربه، رنگین کمان، و آتشی).

تشخیص ابسیدین

ابسیدین را می توان از روی درخشش شیشه ای و انکسار منفرد آن شناسایی کرد.

مبدا و منبع ابسیدین

ابسیدین در مکان هایی که فوران های آتشفانی وجود دارند رخ می دهد.
این مکان ها شامل آرژانتین، ارمنستان، آذربایجان، کانادا، گرجستان، ال سالوادور، گواتمالا، آیسلند، ایتالیا، ژاپن، کنیا، مکزیک، نیو زیلند، پرو، اسکاتلند، ترکیه، و آمریکا می باشند.

وضوح و درخششِ ابسیدین

از آنجاییکه ابسیدین سنگی آتشفشانی است، درخششی شفاف دارد.
ممکن است ناسرگی هایی نیز داشته باشد که موجب براقی طلایی یا نقره ای آن می شود.
علاوه بر این شامل ناسرگی های سوزنی، حباب های گاز، حباب های اژدری شکل، و یا ناسرگی های کریستالی cristobalite نیز می باشد که در ابسیدین برف ریزه، شبیه به برف ریزه می باشند.
ابسیدین شیلی نیز دارای ناسرگی های نادری هستند که شامل بلورهای euhedral indialite و میله های شفاف sillimanite می باشد.
ابسیدین بولیوی نیز درای ناسرگی های spessartine نارنجی رنگ است.
ابسیدین می تواند دارای ویژگی chatoyancy نیز باشد. (تاثیر چشم گربه)

بُرش و شکلِ ابسیدین

بعلت کدر بودن اغلب گونه های ابسیدین، اغلب با Cabochon ، بصورت فانتزی، و اشکالِ منحنی بُرش داده می شود.
بُرش های Cabochon دارای براقی و نمایش قوس قزحی خوبی هستند.

 
پردازش ابسیدین

ابسیدین را نمی توان به هیچ روشی پرداخت کرد و یا به آن رسیدگی نمود.

 

ویژگی های سنگ شناسی ابسیدین

  • فرمول شیمیایی 70-75% SiO2 + MgO, Fe3O4، سنگ های شیشه ای آتشفشانی، آمورف، سیلیسیم
  • ساختار کریستال ندارد.
  • رنگ سیاه، خاکستری، قهوه ای، نارنجی، تقریبا سبز، قرمز یا آبی
  • سختی 5 تا 5 و نیم بر اساس مقیاس موهس
  • ضریب شکست 1.45 تا 1.55
  • تراکم/ چگالی 2.35 تا 2.60
  • شکافتگی ندارد.
  • شفافیت شیشه ای
  • انکسار مضاعف ندارد.
  • درخشش شیشه ای تا مات
  • تشعشع ماهتابی ندارد.


:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

روایات و احادیثی در مورد خواص سنگ زبرجد در اسلام نیز وجود دارد که میتوان به راویات و احادیث امام رضا (ع) به عنوان مهم ترین روایات نقل شده در مورد خواص سنگ زیرجد در اسلام اشاره کرد. امیرنکویی

در باب خواص زبرجد از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده است که « انگشتر زبرجد در دست کردن، موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد.» امام رضا (ع) در دست داشتن انگشتر زبرجد را مایه توانمندی و قدرت میدانند و باعث از بین رفتن فقر و نیازمندی میشود و این یکی از مهم ترین خواص سنگ زبرجد در اسلام میباشد.

خواص زبرجد برای روح و بدن

1- رفع ناراحتی های پوستی

2- مفید برای عملکرد و سوی چشم و از بین بردن کابوس های خواب شبانه

۳- موثر برای مجاری تنفسی

۴- تاثیر گذار برای گردش خون

۵- از دیگر خواص زبرجد می توان به از بین بردن افسردگی و تقویت روحیه اشاره کرد.

۶- تقویت دستگاه گوارش و رفع بیماری یبوست

۷ موثر در فعالیت غده های هیپوفیز

۸- تحریک کننده سیستم ‌های عصبی سمپاتیک

۹- فعال شدن معده و دستگاه هاضمه

۱۰- زدودن سموم از کبد نیز از دیگر خواص زبرجد است.

۱۱- از خواص زبرجد که در ست و نیم ست زبرجد هم کاربرد دارد این است که روی صدا اثر بسیار خوبی دارد، افرادی که قصد دارند از صدای رسا و زیبا در سخنرانی و خوانندگی استفاده کنند این سنگ پیشنهاد می شود.

۱۲- بر طرف کردن سردرد های میگرنی

۱۳- مداوا کردن جوش ها و آبله های زیر پوستی بر روی صورت نیز از خواص زبرجد می باشد.

۱۴- چاکرا درمانی: این سنگ برای چاکرای مربوط به قلب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای زبرجد آبی چاکرای پیشانی و گلو مورد استفاده قرار می گیرد

۱۵- سنگی بسیار قوی برای ازبین بردن غم و غصه: چنانچه این سنگ را را به صورت گردنبند زبرجد استفاده کنید غم، افسردگی حسادت و نفرت را از روح و روان پاک می گرداند پاک می کند.

۱۶- اگر زبرجد را به همراه داشته باشید تاثیر زیادی در افزایش برکت و ثروت دارد و با توجه به روایات این یکی از خواص سنگ زبرجد در اسلام میباشد.

۱۷- همچنین از خواص زبرجد این است که برای صاحب اش شانس و اقبال خوب می آورد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()