نوشته شده توسط : javaneh

خواص لاجورد ، لاجورد که در زبان انگلیسی با نام “Lapis Lazuli” شناخته می‌شود، یک سنگ دگرگونی آبی است که هزاران سال است که توسط مردم به عنوان سنگ قیمتی، مواد مجسمه سازی، رنگدانه و مواد زینتی استفاده می‌شود. گالری چاو

لاجورد با کیفیت بالا می‌تواند یک جواهر گران قیمت باشد. مطلوب ترین نمونه‌ها دارای رنگ آبی پررنگ و یکدست و شاید چند قطعه بازتابنده پیریت طلا هستند.

بر خلاف سایر جواهرات، لاجورد یک ماده معدنی نیست. در عوض، سنگی است که از چندین کانی تشکیل شده است. رنگ آبی لاجورد عمدتاً از وجود لازوریت، یک کانی سیلیکات آبی از گروه سودالیت با ترکیب شیمیایی (Na,Ca)8(AlSiO4)6(S,Cl,SO4,OH)2 گرفته شده است.

تاریخچه خواص سنگ لاجورد Lapis Lazuli

سنگ لاجورد به رنگ آبی سیر است و نقاشان در قرن نوزده برای رنگ آمیزی آسمان و دریا از رنگدانه‌های آن استفاده می‌کردند؛
که به این معناست که همه رنگ‌های آبی زیبا در نقاشی‌های دوران رنسانس مرهون رنگ آبی سنگ لاجورد است؛
سنگ آبی رنگی که قدما از بین النهرین تا مصر، از ایران تا یونان و رم دوستش می‌داشتند.

خواص سنگ راف سنگ لاجورد

شهر باستانی اور در هزاره چهارم پیش از میلاد به تجارت لاپیس مشغول بوده است.

نام آن بین المللی است و از کلمه لاتین “لاپیس Lapis” به معنی سنگ و کلمه عربی “اولی” به معنی آبی گرفته شده است.

اولین بار سنگ لاجورد با نام “اولترامارین” به معنی “آنسوی دریا” به اروپا معرفی شد.

همه فرهنگ‌ها از لاپیس برای مقاصد درمانی یا ماورائی استفاده می‌کردند.

مشخصات علمی سنگ لاجورد Lapis Lazuli

درجه سختی خواص لاجورد Lapis Lazuli هفت با ساختار کریستالی سه شیب است.

سنگ لاجورد Lapis Lazuli سنگ آبی رنگی است که از چندین ماده معدنی مختلف ساخته شده است.
مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: لازوریت، سودالیت، هاینه، کلسیت و سولفید آهن.

این سنگ با ترکیب‌ها و رنگ‌های مختلفی دیده می‌شود اما بهترین کیفیت آن به رنگ آبی و لکه‌های سفید و سولفید آهن است.

 

ویژگی‌های کلی خواص سنگ لاجورد Lapis Lazuli

هزاران سال است که سنگ لاجورد از ارزش بالایی برخوردار است.

معروف‌ترین معدن سنگ لاجورد، همان معادن قدیمی شش هزار ساله آن در کوه‌های افغانستان است.

گفته می‌شود خواص لاجورد دارنده‌اش را از دانش باستانیان و خرد استفاده از آن، بهره‌مند می‌کند و آگاهی، بصیرت و هوش را تقویت می‌کند.

طالع شناسی و ماه تولد سنگ لاجورد Lapis Lazuli

پیوندها: ونوس
سنگ صورت فلکی قوس است و به شما قدرت دوست یابی و تصمیم گیری می‌دهد.
سیاره مشتری بر سنگ لاجورد Lapis Lazuli تأثیر دارد.

 

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

ارتباط با چاکرا سنگ لاجورد Lapis Lazuli

به تعادل و تنظیم همه چاکراها کمک می کند. در هوشیاری چشم سوم و تقویت شهود و توانایی های روان بینی تان مؤثر است. هنگام قراردادن مستقیم این سنگ روی چشم سوم احتیاط کنید چرا که بسیار قدرتمند است.

 



:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سنگ لاجورد یکی از پرطرف‌دارترین سنگ‌هایی است که از زمان آغاز تاریخ بشر مورداستفاده قرار گرفته است. آبی عمیق و آسمانی آن همچنان نماد سلطنت و افتخار، خدایان و قدرت، روح و بینش است. این نماد جهانی خرد و حقیقت است. گالری چاو

از فرهنگ‌های باستانی گرفته تا ترندهای امروزی، سنگ لاجورد آبی به دلیل رنگ شدیدش برای مدت طولانی در صنعت طلا و جواهر موردتوجه بوده است.

معرفی سنگ لاجورد

هیچ کریستالی مانند سنگ لاجورد پرتو آبی خالص را مجسم نمی‌کند. شور و نشاط سرشار از انرژی آبی تیره آن تا فرکانس دقیق چاکرای چشم سوم طنین انداز می‌شود و از زمان آغاز تمدن‌های اولیه، روح‌ها را به سمت روشنگری هدایت می‌کند

آزوریت یک کریستال منشوری است. این ماده از هیدروکسید کربنات مس تشکیل شده و به رنگ آبی ملایم است. آزوریت یک سنگ باستانی است. شدت رنگ خود را از عنصر مس می‌گیرد و کریستال‌های آن مونو کلینیک هستند. آزوریت به معنای قدرت درونی و متعادل کردن احساسات است. در ادامه به خواص سنگ لاجورد و استفاده‌های رایج سنگ لاجورد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه سنگ لاجورد

هیچ رنگی در مد امروزی بیشتر از رنگ آبی در رنگ‌ها و تن‌های متعدد آن وجود ندارد. سه رنگ برتر مؤسسه رنگ پنتان برای پاییز ۲۰۱۶ سایه‌های آبی به رنگ لاجوردی هستند.

سنگ لاجورد یکی از اولین سنگ‌های قیمتی بود که برای زینت پوشیده شد و در صنعت مد از رنگ آن استفاده شده است. در فرهنگ‌های باستانی بین‌النهرین، یونان، روم، مصر و ایران برای این سنگ نیمه قیمتی ارزش قائل بودند. در این فرهنگ‌ها اعتقاد بر این بود که سنگ لاجورد دارای قدرت شفابخش جادویی است و همچنین این سنگ آبی رنگ نماد دوستی و حقیقت است.

از قرون وسطی تا کنون، سنگ لاجورد به پودر و رنگ‌دانه آبی تبدیل شد که هنرمندان دوره‌های رنسانس و باروک، از جمله ماساچو، تیتیان و ورمیر، از آن استفاده می‌کردند. این هنرمندان در نقاشی دختری با گوشواره مروارید با تصویری چشمگیر از روسری که با استفاده از اولترا مارین، رنگ‌دانه طبیعی لاجورد، نقاشی شده است، متمایز می‌شود.

امروزه روش‌های دیگری برای ساخت رنگ‌ها داریم و رنگ‌دانه آبی ساخته شده از لاجورد عمدتاً در کارهای مرمتی استفاده می‌شود، اما این نگین همچنان به دلیل رنگ قابل توجه آن مورد قدردانی قرار می‌گیرد.

با سنگ لاجورد عشق درونی خود را پیدا کنید

در آب‌های ذهن خود غوطه‌ور شوید و شنا کنید تا گنجینه‌ای را که در اعماق آن قرار دارد را کشف کنید. سنگ لاجورد مخزن اکسیژن شما است که شما را وسوسه می‌کند تا حتی بیشتر به جستجو بپردازید. سنگ آبی لاجورد جایی است که به نظر می‌رسد آسمان با دریا یکی می‌شود، این ادغام مواد معدنی کربنات با سنگ معدن مس و آمیخته با مالاکیت یک سنگ قیمتی درخشان از لطف و زیبایی ایجاد می‌کند.

سنگ لاجورد همواره کریستالی بوده است که از احترام معنوی بالایی برخوردار بوده است. در مصر باستان، آن را به عنوان یک سنگ مقدس می‌دانستند که صرفاً برای استفاده توسط کاهنان اعظم و کاهنان ذخیره می‌شد. همچنین سنگی است که گفته می‌شود به شهر گمشده آتلانتیس متصل است. در چین اعتقاد بر این بود که سنگی است که مسیرهای آسمانی را می‌شکافد و بومیان آمریکا از لاجورد برای برقراری ارتباط با راهنماهای روح استفاده می‌کردند. حتی اینجا در دشت‌های فانی ما، سنگ آبی لاجورد به خاطر زیبایی‌اش جشن گرفته می‌شد. برای هزاران سال، هنرمندان و سازندگان سنگ را می‌یافتند و آن را به رنگ‌دانه آبی زیبا می‌ساییدند تا در نقاشی‌ها و رنگ‌های پارچه از آن استفاده کنند.

چیزی بسیار جذاب در مورد این سنگ آبی پر جنب و جوش وجود دارد که باعث می‌شود ذهن با هدف همه جانبه‌اش هماهنگ شود و حتی نام آن به معنای آزوریت از کلمه فارسی باستان برای آبی گرفته شده است. اگر می‌خواهید در مورد ویژگی‌های عرفانی و خواص سنگ لاجورد بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید.

خواص درمانی سنگ لاجورد

سنگ آبی لاجورد غوطه‌ور در قدرت معنوی، به خاطر انرژی شفابخش و افزایش حجم توانایی‌های روانی مخفی شهرت دارد. برای هر کسی که جذب ایده استفاده از روشن‌بینیِ خود، ارتباط با شهود خود و راهنمایی از راهنماهای روح شده است - آزوریت می‌تواند تنها سنگی باشد که برای باز کردن این درها مناسب است. درحالی‌که سنگ آبی لاجورد ممکن است بیشتر به دلیل ارتباطات کیهانی خود شناخته شود، این بدان معنا نیست که در خدمت به بدن در بخش‌های عاطفی و معنوی نیز کوتاهی می‌کند.

 

سنگ لاجورد دارای مزاج لاجورد ,گرم خشک می‌باشد. از خواص درمانی سنگ لاجورد می‌توان به این اشاره کرد که ناراحتی‌های سینه و گلو و خلط را درمان می‌نماید، خصوصاً دافع بیماری‌های سودایی بوده و بیماری‌های سوداوی قلب را درمان می‌کند.

از دیگر خواص درمانی سنگ لاجورد این است که این سنگ تقویت کننده قلب می‌باشد و نکسیر را بند می‌کند و سرمه آن بیماری‌های چشم را درمان نموده و برای آب مروارید و اشک چشم مفید می‌باشد

.همچنین سنگ لاجورد اعصاب چشم را درمان نموده و از افتادن پلک‌ها جلوگیری می‌نماید.

در اینجا به برخی از خواص معنوی سنگ لاجورد و نیز خواص این سنگ در بعد فیزیکی و جسمانی اشاره خواهیم کرد. 

سنگ لاجورد و سلامت جسمانی

آزوریت مشکل گلو، آرتریت و مشکلات مفصلی را درمان می‌کند. این سنگ ستون فقرات را تراز می‌کند و در سطح سلولی عمل می‌کند تا هرگونه انسداد یا آسیب به مغز را بازیابی کند. این کریستال کلیه‌ها، کیسه صفرا، کبد، طحال، تیروئید، استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست را التیام و ترمیم می‌بخشد و به سم‌زدایی کمک می‌کند. آزوریت می‌تواند به رشد جنین را در رحم کمک کند

خواص لاجورد در طب سنتی

خواص لاجورد در طب سنتی می‌گوید این کریستال می‌تواند به تسکین میگرن، کاهش وزوز گوش و تعادل سرگیجه کمک کند. از دیگر خواص لاجورد در طب سنتی می‌توان به این اشاره کرد که این سنگ افزایش اکسیژن خون کمک می‌کند و در نتیجه می‌تواند سلول‌های مغز را ترمیم کند. از خواص لاجورد در طب سنتی به شما کمک می‌کند تا به یک درمانگر دانا تبدیل شوید و قدرت خود را تقویت کنید.

به‌طورکلی از خواص لاجورد در طب سنتی می‌توان به تسکین دردهای سر و همچنین مؤثر بودن برای فشارخون بالا و همچنین تحریک‌کننده قوای ذهنی می‌باشد. از دیگر خواص لاجورد در طب سنتی این است که تقویت کننده قوه درک شهودی است.

خواص سنگ لاجورد برای کودکان

سنگ لاجورد يا سنگ موازنه روحي يك متعادل كننده باور نكردني براي كودكاني است كه قابلیت‌های رواني فوق‌العاده‌ای را از همان دوران اوليه زندگي خود نشان می‌دهند. رنگ آبي تيره اين سنگ باعث تحريك هوشياري و خودآگاهي و پالايش بصيرت معنوي در كودك می‌شود. سنگ لاجورد زمينه را براي قبول خود و پذيرش نعمت‌هایی كه به او ارزاني شده است آماده می‌کند و از خواص سنگ لاجورد برای کودکان این است که به كودك كمك می‌کند كه به آگاهي معنوي برسد. اين سنگ داراي قدرت‌های محافظ است و همه حس‌های روحي - رواني را تحريك می‌کند و از همين رو بسيار ارزشمند است.

از دیگر خواص سنگ لاجورد برای کودکان می‌توان گفت اگر لاجورد را به گردن بچه‌ها بیندازیم خوف را از آنها دور نموده و آنان را حفاظت می‌کند. از خواص انگشتر لاجورد استفاده از انگشتری آن خوف و ترس را از آدمی دور ساخته و به آدمی آرامش می‌دهد.

سنگ لاجورد و احساسات شما

آزوریت یک پاک کننده عاطفی کامل است که همیشه آماده است تا تمام رشته‌های آویزان اضطراب، نگرانی و افکار پراکنده را به هم ببندد و ذهن شما را تخلیه کند. نوری را به تمام گوشه‌های روح شما می‌تابد که می‌تواند شفابخش باشد.

سنگ آبی لاجورد استرس، نگرانی، غم و اندوه را از بین می‌برد. این به شما اجازه می‌دهد تا احساسات خود را بهتر نشان دهید. این کریستال ترس‌ها و فوبیاها را تغییر می‌دهد و درک درستی از دلیل وقوع آن‌ها در وهله اول به ارمغان می‌آورد. کسی را که از روی عصبی بودن بیش از حد صحبت می‌کند آرام می‌کند.

دروغ از ترس ناشی می‌شود. از خواص سنگ لاجورد این توانایی است که به شما کمک کند تا دلیل ترس‌های خود را هنگام دروغ گفتن و فریب دادن، درک کنید. این سنگ می‌تواند به شما شجاعت اصلاح این الگوهای رفتاری را بدهد تا بتوانید با خود و دیگران شفاف‌تر و صادق‌تر باشید. آزوریت الگوهای نگرانی مزمن را می‌شکند. این سنگ بر مشکلات طولانی‌مدت غلبه می‌کند، شما را به حرفه‌ای بودن تشویق می‌کند و ویژگی‌های رهبری را برجسته می‌کند. این مزایا به دولت‌مردان مسن، اساتید، محققان، کتابداران و مشاوران کمک می‌کند.

خواص سنگ لاجورد بر ذهن

سنگ لاجورد آبی یک سنگ شفابخش قوی است که به شما کمک می‌کند تا تأثیر ذهن و احساسات را بر بدن درک کنید. آزوریت درک روشن و دیدگاه‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد. همچنین ذهن را گسترش می‌دهد. آزوریت دیدگاه شما را نسبت به واقعیت به چالش می‌کشد و به شما کمک می‌کند تا ایده‌های از پیش تعیین شده خود را رها کنید و بدون ترس به سمت آینده حرکت کنید. ایده‌های قدیمی و منسوخ در حالی که در برابر سیستم ارزشی شما آزمایش می‌شوند، به آرامی پاک می‌شوند.

سنگ لاجورد و تاثیرات آن بر چاکرا

چاکراها مراکز انرژی درونی بدن هستند و به صورت عمودی در نزدیکی ستون فقرات قرار دارند. انرژی از طریق سر (بهشت) و پایه (زمین) وارد بدن می‌شود. هفت چاکرا نقاط گردابی هستند که در آن این نیروها با هم ترکیب می‌شوند و هر کدام یک الگوی انرژی متمایز تولید می‌کنند. هدف این چاکراها جذب، تبدیل و توزیع انرژی درونی بدن است که با اصطلاحاتی مانند پرانا و نیروی حیات شناخته می‌شود. اندام‌ها و قسمت‌های بدن خاص با هر چاکرا و همچنین الگوهای رفتاری، عاطفی و شخصیتی مربوطه مرتبط هستند. توجه به این نکته مهم است که چاکراها در تعامل دائمی هستند و واقعاً نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد. پاکسازی سنگ لاجورد به ارتباط عمیق‌تر ما با چاکراها می‌انجامد و در نهایت احساس خوبی که با خود و طبیعت می‌گیریم تاثیر مستقیم سنگ لاجورد است.

 

https://chaav.ir/blog/17-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%82+%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C%7C+%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87+%2B%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

استفاده از سنگ آبی لاجورد

اگر رنگ‌های آبی لاجوردی آزوریت را به دنیای خود بیاورید، مطمئناً بدن، ذهن و روح شما به زیبایی تغذیه می‌کند. این سنگی است که حس شگفتی معنوی را به هر فضایی می‌آورد. چه جواهرات سنگ‌های قیمتی را انتخاب کنید که حول کریستال شگفت‌انگیز آزوریت متمرکز شوند یا حتی اگر آزوریت را به عنوان سنگی برای فضای مراقبه یا محراب مقدس خود انتخاب کنید، می‌تواند ابزاری جذاب برای استفاده در زمینه اتصال به تفکر بالاتر و تقویت آن رشته‌های غول پیکر باشد. اعتقاد بر این است که به قلمروهای روحی گسترش می‌یابد. حتی برای کسانی که می‌خواهند ارتباط خود را محدود نگه دارند، سنگ شفای آزوریت به شما قدرت استفاده از صدایتان را می‌دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

در طول تاریخ، توپاز سنگی عرفانی با شفا و دارای شانس همراه بوده است. اعتقاد بر این است که این سنگ علاوه بر خوش شانسی، قدرت دفع شر (یا انرژی منفی) را دارد و در عین حال انرژی و احساسات مثبت شما را تقویت می کند. خواص سنگ آکوامارین

به ندرت یک سنگ قیمتی با چندین رنگ پیدا میکنید . به طور سنتی، توپاز به عنوان یک سنگ زرد طلایی مورد علاقه بود. امروزه رنگ آبی احتمالاً شناخته شده ترین توپاز است. توپازهای هفت رنگ کمیاب و ارزشمند می توانند از نارنجی مایل به قرمز تا صورتی متغییر باشند.

توپاز هفت رنگ برخلاف سنگ های جواهری دیگر دارای سختی پایینی میباشد و در صورت ضربه سخت می تواند ترگ بردارد و در صورت برخورد شدید می تواند شکسته شود. پس مواظب این مورد باشید . توپاز هفت رنگ یک سنگ قیمتی زیبا و کاملا منحصر به فرد است

نقره یکی از رایج ترین فلزاتی است که برای جواهرات توپاز هفت رنگ استفاده می شود زیرا رنگ خنثی آن باعث برجسته شدن رنگ سنگ های قیمتی می شود. با این حال، می توان آن را با طلا، رزگلد و مس نیز استفاده کرد که ظاهری جذاب و ظریف به قطعه می بخشد.

تاریخچه سنگ توپاز

توپاز از واژه‌ی یونانی توپازیوس که نام جزیره‌ای مه آلود در دریای سرخ است گرفته شده است. این جزیره امروزه به جزیره سنت جان معروف است. سنگ توپاز برای اولین بار در این جزیره یافت شده است. توپاز در یونانی به معنی جستجو کردن و در لغت نامه دهخدا به معنی زبرجد هندی آمده است. استفاده از این سنگ به عنوان گوهری نفیس به بیش از ۲۰۰۰ سال می‌رسد و در فرهنگ‌های روم، یونان، مصر باستان از این سنگ به عنوان سنگی جادویی استفاده شده است.
 

مشخصات و ساختار کانی توپاز

ساختار بلوری آن راست لوزی (ارتورومبیک) و ساختار شیمیایی کانی توپاز آلومینیوم فلور و سیلیکات بوده و فرمول شیمیایی آن به صورت AL۲SiO۴ (F,OH) ۲ است. توپاز سنگی محکم، اما شکننده با سختی ۸ در مقیاس موس و چگالی حدود ۴/۳-۶/۳ است. این کانی از بخارات فلوئورداری که طی مراحل پایانی انجماد سنگ‌های آذرین سیلیسی آزاد می‌شود، تشکیل شده است. این سنگ گوهری شفاف تا نیمه شفاف با ناخالصی‌های کریستالی است.

سنگ توپاز در کجای جهان یافت می شود؟

مکان‌های مهم پیدایش سنگ توپاز در شنکن اشتاین، معادن کوه‌های سریلانکا، برمه، برزیل، رشته کوه‌های اورال در روسیه و قاره استرالیا، آمریکا، نیجریه، زیمباوه، نامبیا، جمهوری مالاگاسی، ایرلند شمالی، اسکاتلند، انگلستان، ایالات اومی و مینو ژاپن و سان لوئیس پوتوسی مکزیک است.
 

رنگ های سنگ توپاز

این سنگ به شکل سنگ بی‌رنگ، قرمز (کمیاب)، زردمایل به قهوه‌ای، آبی روشن، آبی سبز، صورتی مایل به قرمز یا صورتی ته رنگی از زرد تا نارنجی و قهوه‌ای گیلاسی، سبز روشن یافت می‌شود. بیشترین رنگ آن زرد و آبی و مرغوب‌ترین رنگ آن صورتی است. سنگ رنگ آبی نیز در واقع بی رنگ است و با حرارت دادن به رنگ آبی درمی‌آید.


:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

آکوامارین نوعی کانی از خانواده بریل با سختی 7.5 تا 8 در مقیاس موس بوده که آن را برای جواهرات مدرن و تراش کاری شده مناسب می سازد. تشخیص سنگ آکوامارین رنگ آبی با ته رنگ سبز آن رنگی شکل آب دریا به سنگ آکوامارین داده است. این گوهر در دوران باستان سنگی مقدس شمرده می شد و از خواص آکوامارین جهت دفع طلسم و بلایای طبیعی نظیر طوفان استفاده می شد.

تاریخچه سنگ آکوامارین چیست؟

نام آکومارین از یک واژه قدیمی لاتین به معنای آب دریا (Aqua) مشتق شده است. این گوهر همواره با داستان ها و افسانه های بسیاری همراه بوده است. در گذشته نیز دریانوردان برای حفاظت از طوفان و حوادث دریایی آن را همانند طلسمی قدرتمند با خود حمل می کردند به همین دلیل به الهه دریاها معروف بود. همچنین از خواص آکوامارین جهت دفع سموم و در سحر و جادو برای دفع طلسم ها استفاده می شد. این سنگ نماد آرامش است و از نظر تاریخی نیز مهره های آکوامارین در مومیایی های مصر نیز یافت شده اند. پلینی نویسنده روم باستان به این گوهر لقب “جواهری سبز آبی همانند دریا” داده که از سبز رنگ پریده تا سبز تیره متغیر است. در دوران باستان از بریل برای ساخت شیشه عینک استفاده می شد و به همین علت در زبان آلمانی به عینک brille می گویند.

 

مشخصات کانی شناسی آکوامارین

آکوامارین به رنگ آبی تا آبی مایل به سبز، گوهرسنگی از خانواده بریل است. شناخته شده ترین گوهرسنگ این خانواده، زمرد سبز است و آکومارین پس از زمرد محبوب ترین گوهرسنگ این خانواده محسوب می شود. درواقع نام دیگر آکومارین با رنگ نفیس (آبی آسمانی) را بریل گرانبها نیز می گویند. سنگ آکوامارین یک کانی سخت (دارای سختی برابر ۸ در مقیاس موس)، دارای جلای شیشه ای و ساختار سیلیکات بریلیوم آلومینیوم است. این گوهر دارای بلورهای شکننده و درشتی بوده و شفافیت آنها مثل بلورهای زمردی دارای ترک می باشند. آکوامارین در بلوردان های پگماتیتی دانه درشت و سنگهای مشابه یافت می شود. ماگما در زیر پوسته زمین با افزایش حرارت با سنگهای معدنی پگماتیت تماس داشته و بلورهای سنگ آکوامارین به مرور زمان درون آن رشد می کنند. بلورهای آن معمولا بصورت تک کریستالی هستند و گاهی نیز به صورت مجموعه ای درهم رشد کرده که نظم بلورها بی قاعده و یا درجهتی موازی هم قرار دارند.

 

رنگ آکوامارین چه ویژگی هایی دارد؟

رنگ آکوامارین معمولا یکنواخت است و بی نظمی ها در پراکندی رنگ آن نادر می باشد. رنگ خیره کننده آبی دریایی آن طیفی از آبی روشن تا کمی تیره را در بر می گیرد. نوع آبی سیر این گوهرسنگ بسیار نادر است و فقط به صورت بلورهای کوچک در معدن Royal Stone ماساچوست آمریکا یافت شده. رنگ آبی دریایی مشخصه این گوهرسنگ بوده و غلظت رنگ آبی بر ارزش و مطلوبیت آن می افزاید. آکوامارین با پدیده چشم گربه یا آستریزم و با کیفیت بالا، بسیار با ارزش است و انواع استار آنها همانند یاقوت بسیار نادر و گران بها می باشد. بریل ها در هنگام رشد بلور و تشکیل با توجه به نوع عنصر واسطه رنگ های مختلفی از جمله آبی ، صورتی ، سبز ، زرد وسرخ و یا بی رنگ به خود میگیرند. رنگ آبی آکوامارین به دلیل وجود عنصر آهن در ترکیبات آن هست اما اگر این عنصر یا عناصر دیگر در هنگام تشکیل وجود نداشته باشند بریل به رنگ اصلی خود (بی رنگ ) رشد خواهد کرد اما اگر مقدار کمی دارای ته رنگ آبی باشد آکوامارین محسوب میشود. چون عنصر واسطه آهن در آن موجود هست ولی مقدار آن ناچیز بوده و سنگ دارای رنگ کمی است.

 

محتویات فراوانی ممکن است درون این گوهرسنگ وجود داشته باشد به همین دلیل خواص فیزیکی آنها متفاوت است. به عنوان مثال گونه ای وجود دارد به اسم آکوامارین ماکسیکس (Maxiexe Aquamarine) رنگ ناپایداری داشته و در برابر نور آفتاب رنگ خود را از دست می دهد و محبوب نمی باشد.

تفاوت سنگ آکوامارین و زمرد چیست؟

آکوامارین و زمرد هر دو به خانواده بریل تعلق دارند ولی به طرز شگفتی باهم متفاوتند. تفاوت این دو این است که رنگ سبز زمرد به دلیل حضور مقادیر ناچیزی بریلیوم و گاهی وانادیوم در ترکیب شیمیایی آن است در حالی که سنگ آکوامارین از حضور ناخالصی های آهن در ترکیب شیمیایی بریل بی رنگ (گوشنیت) سود برده است. از دیگر تفاوت های این دو گوهرسنگ می توان به حالت مه گرفتگی و حضور مقادیر زیادی ناخالصی در زمرد اشاره نمود و حال آنکه سنگ آکوامارین به عنوان گوهری شفاف و پاک (فاقد ناخالصی در سنگ) شناخته می شود.

پدیده دو رنگی در سنگ آکوامارین

پدیده دو رنگی (Dichroism) در انواع تیره رنگ این گوهر قابل مشاهده است. در این نوع می توان دو تصویر دید یکی آبی خالص قدری روشن و دیگری زرد سبز بسیار کمرنگ و یا تقریبا بی رنگ. در انواع پر رنگ تر حتی می توان با چشم غیر مسلح نیز دیده شود.

 

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

 

 

انوع تراش در سنگ آکوامارین چگونه است؟

شدت رنگی، پاکی گوهر و کیفیت تراش آن از معیارهای مهم در هنگام ارزش گذاری سنگ آکوامارین بشمار می روند. حضور مقادیر کمی از کانی های دیگر سبب ایجاد پدیده چشم گربه(با خط سفید) و یا پدیده ستاره ای با شش اشعه در بلور آن می شود. چنین نمونه هایی قابلیت تراش کابوشن را دارند. در بلورهایی که لکه ابری دارند ابتدا باید آنها را جدا کرد و بعد تراش داد. آکوامارین به علت کم رنگ بودن باید عمق کافی داشته باشد وگرنه نگین تراشیده آن بی رنگ جلوه خواهد داد. بلورهای بریل اغلب منشور نسبتا نازک و کشیده دارند و خط کمربندی نگین های تراش داده شده شکی کشیده می یابند. تراش معمول این گوهرسنگ به شکل زمردی قیچی وار است و نگین های تراشیده آن اغلب مربع یا لوزی هستند. این سنگ قابلیت تراش کابوشنن و زاویه دار را نیز دارد ولی محبوب ترین برش آن، برش پلکانی زمردی است.



:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سئو یا SEO، مخفف عبارت Search Engine Optimization است که با ترجمه فارسی می‌توان به عبارت”بهینه سازی برای موتورهای جستجو” رسید. اما آیا این تعریف درستی از سئو است؟ در ادامه با معنای دقیق این عبارت آشنا خواهیم شد. سئو سایت راچگونه انجام دهیم؟

سئو سایت چیست

سئو در واقع هنر متقاعد کردن موتورهای جستجو است که صفحات سایت ما را در رتبه‌های بالاتری در نتایج SERP نشان دهند.

سئو چیست به زبان ساده

برای تعریف سئو به زبان ساده می‌توان گفت: به کلیه کارهایی که در داخل و خارج سایت انجام می‌دهیم تا رتبه صفحات سایت ما در نتایج جستجوی کاربران افزایش پیدا کند، سئو نامیده می‌شود.

سئو چیست و چه کاربردی دارد

سئو برای تجربه کاربری ارزش بالایی در نظر می‌گیرد. یکی از کاربردهای سئو این است که صفحات سایت بهتر، سریعتر، دقیق‌تر و با اطلاعات درست‌تری در اختیار کاربر قرار گیرد.

به عبارت دیگر می‌توان اینگونه بیان کرد که همه کسب و کارها برای دیده شدن در نتایج جستجوی کابران و جذب مشتری به SEO سایت نیاز دارند.

بازار کار سئو چیست

شاید برای شما هم سوال باشد که سئو در بازار ایران هم جابگاه خوبی دارد یا خیر؟ کارشناس، مدیر و یا متخصص سئو که در ایران با نام سئو کار نیز شناخته می‌شوند، فردی است که با بهینه سازی اصولی صفحات سایت برای کاربران و موتور جستجو، قادر است رتبه و جایگاه صفحات سایت را در نتایج جستجوی کاربران افزایش دهد.

درامد سئو

درآمد سئو کاران در ایران و خارج از کشور چگونه است؟ همانطور که در قسمت‌های بالاتر به آن اشاره کردیم، تمامی کسب و کارهای برای رشد و افزایش فروش اینترنتی نیاز به سئو دارند. کار بهینه سازی سایت یک عمل تخصصی است که تنها متخصصان سئو قادر به انجام آن هستند.

درآمد متخصصان در ایران و سایر کشورهای جهان به عوامل زیادی بستگی دارد و تقریبا می‌توان گفت که یکسان نیست. به بیان دیگر یک کارشناس یا مدیر سئو به روش‌های گوناگونی می‌توانند کسب درآمد کنند؛

  • مشاوره سئو
  • آموزش سئو
  • انجام خدمات سئو
  • تدوین استراتژی سئو سایت
  • آنالیز سئو
  • منتورینگ


:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

سوالی که امروزه ذهن اکثر کسانی که می‌خواهند وارد دنیای سئو شوند و آن را یاد بگیرند، درگیر کرده‌ این است که برای سئوکار شدن و پیاده سازی SEO آیا لازم است که برنامه نویسی را بلد باشیم؟ همین ابتدای مطلب بگوییم که به طور قطع و اجبار نیازی به یادگیری برنامه‌نویسی نیست. ولی اگر شما با زبان‌های تحت وب آشنا باشید می‌تواند یک مزیت و امتیاز مثبت برای شما محسوب شود. در ادامه ما به عنوان تیم تخصصصی برنامه نویسی کدیاد می‌خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

سئو چیست و سئوکار کیست؟

Search Engine Optimization یا به اختصار SEO یعنی بهینه سازی نمودن موتور جست و جو است. در واقع با بهینه سازی کردن سایت و سایر ترفند و تکنیک‌های سئو، می‌توانید سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظرتان به صفحه نخست و در میان برترین نتایج گوگل برسانید. معمولا کسانی که وب سایتشان در میان بهترین نتایج جست و جو قرار می‌گیرد، بازدید کننده‌ی بیشتری از طریق موتورهای جست و جو کسب می‌کنند. آن ها حتی می‌توانند این بازدیدکنندگان را به مشتریان خود تبدیل نمایند.

  • بگذارید مثالی ساده برایتان بزنیم تا کاملا موضوع برایتان قابل فهم و درک شود. فرض کنید که شما صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید. احتمالا شما سعی می‌کنید که صفحات وب سایت خود را با استفاده از سئو و تکنیک‌های آن، بهینه سازی کنید. به عبارتی دیگر سعی می کنید در میان نتایج برتر گوگل قرار گیرید. وقتی که در میان نتایج برتر و صدر نتایج جست و جو رسیدید، باعث می‌شود که کاربران و بازدیدکنندگان زیادی وارد وب سایت شما شوند. در نتیجه این باعث می‌شود که از محصولات شما خریداری کنند. پس سئو سایت باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت می‌شود. همچنین به دنبال افزایش بازدید از سایت شما، باعث افزایش درآمد و فروش محصولاتتان نیز می‌شود.

 

  • حال بپردازیم به این موضوع که سئوکار (SEO expert) کیست؟
    کارشناس SEO یا سئوکار یا متخصص SEO، فردی است که تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی تحلیل وب سایت و همچنین شناخت کامل و یا کافی از موتورهای جست و جو دارد. پس با به کار گیری مهارت‌ها و تجربیات سئو خود، سایت‌ها را به صدر صفحه‌ی گوگل می‌رساند.

آشنایی با برنامه نویسی به زبان ساده

در این قسمت می‌خواهیم کمی در خصوص برنامه نویسی به زبان ساده صحبت کنیم. زیرا می‌تواند در ادامه برای فهم بهتر مطلب به ما کمک می‌کند. همان طور که می‌دانید برنامه‌نویسی یا Computer Programming یک فرایند طراحی و ساخت یک نرم افزار یا برنامه‌ی رایانه است. در واقع به عبارتی دیگر یعنی اینکه با استفاده و به کمک کدهایی که در کامپایلر نوشته می‌شوند، دستوراتی به کامپیوتر می‌دهیم که چه کاری را برای ما انجام دهد. همچنین برنامه نویسی دارای زبان‌های زیادی است. برای مثال Java, Python, JavaScript, C, PHP نمونه‌ای از این زبان‌ها هستند.

 

رابطه‌ی بین برنامه نویسی و سئو

تا اینجای مطلب متوجه شدیم که SEO یعنی بهینه سازی نمودن موتورهای جست و جو برای کسب نتایج برتر گوگل. پس این را می‌پذیریم که کار شما با سایت است که قصد بهینه سازی آن را دارید. تا بتوانید در کلمات کلیدی مورد نظرتان به بهترین نتایج برسید.

سوال اصلی اینجاست که آیا برای سئوکار شدن نیاز به دانش برنامه نویسی داریم؟ در ادامه همه‌ی جوانب را بررسی خواهیم کرد. شما خودتان می‌توانید بنا بر تجربه‌ای که کسب کردید به این پاسخ بدهید که آیا نیاز به آن دارید یا خیر. اما بنا بر نظر ما، سئو نیاز به این دانش ندارد. این طور بگوییم که SEO اصلا یا معمولا نیاز به کد نویسی عملی ندارد. شما می‌توانید بدون کد نویسی، سئو را به خوبی انجام دهید. از طرفی دیگر یادگیری آن و داشتن درک خوبی از برنامه نویسی می‌تواند به شما در این راستا کمک کند.

 

سئوکار و دانش برنامه نویسی

در ابتدا به صورت کوتاه، پاسخ این سوال که آیا سئوکار به دانش برنامه نویسی نیاز دارد را، می‌دهیم. در واقع اینطور پاسخ بدهیم که هیچ الزامی و اجباری به داشتن این دانش نیست. پس برای علم SEO نیازی به دانستن زبان‌های سمت سرور ندارید. این را هم بگوییم که آشنایی و بلد بودن آن می‌توانید تاثیر مثبتی بر روند شما داشته باشد. در ادامه با مثالی ساده این موضوع را برای شما توضیح خواهیم داد که کاملا متوجه آن شوید. فرض نمایید که برای بخشی از سایت، شما باید کدنویسی تگ Heading را تغییر دهید. چنین کار ساده‌ای نیاز به دانش برنامه‌نویسی دارد. اگر شما آشنایی کمی با این موضوع داشته باشید به راحتی می‌توانید آن را تغییر دهید. اما اگر خودتان نتوانستید که این عمل را انجام دهید باید این کار ساده را به کسی بسپارید که با برنامه نویسی آشنایی داشته باشد.

 

آیا برنامه نویسی بر سئو سایت تاثیر دارد؟

به طور قطع و خودی خود هیچ تاثیری بر سئوی سایت شما ندارد! بیایید اینطور به ماجرا نگاه کنیم که همانطور که تا به الان متوجه شدیم، سئوکار نیازی نیست که با برنامه‌نویسی آشنایی داشته باشد. از طرفی دیگر چیزی که برای سئوی سایت شما از نظر برنامه‌ نویسی اهمیت دارد، آن میزان تجربه کافی و آشنایی برنامه نویس با سئو است. پس اگر بخواهیم از این قسمت یک نتیجه‌ گیری کنیم اینطور می‌شود که اگر شما قصد دارید که برای طراحی سایت و پیاده سازی سایت خود با یک برنامه نویس همکاری نمایید، اینکه او با چه زبانی می‌خواهد برنامه نویسی را انجام دهد از لحاظ سئو، مهم نیست. اما چیزی که اهمیت دارد میزان تجربه کافی و آشنایی برنامه‌نویس با علم و اصول سئو است.

 

یادگیری برنامه نویسی در کنار سئو

تا به اینجای مطلب با هم بررسی کردیم که SEO نیازی به دانستن و بلد بودن دانش برنامه نویسی ندارد. ولی اما اگر می‌خواهید در کنار سئو، برنامه‌نویسی را نیز یاد بگیرید، چندین مزیت و نقطه‌ی مثبت برای شما خواهد داشت که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد. مجددا تکرار می‌کنم که نگران نباشید برای سئو، اجباری به یادگیری برنامه‌نویسی ندارید. و به راحتی می‌توانید سئوسایت خود را انجام دهید. برویم سراغ چندین ویژگی از یادگیری این زبان... چگونه سئوسایت را بالاببریم؟

 

  • ارتباط شما را با توسعه دهنگان بهبود می‌بخشد. شما به عنوان یک مختصص SEO، با توسعه دهندگان به طور مداوم در ارتباط هستید. پس‌ بهتر است که برای بهبود این تعاملات کمی با برنامه‌نویسی آشنا باشید.

 

  • تبدیل شدن به یک کارشناس سئو فنی؛ درک از شیوه برنامه‌نویسی، ساختار و طراحی سایت‌ها و همچنین چگونگی عملکرد آن‌ها این کمک را به شما می‌کند که سئوی بهتری را پیاده سازی کنید.

 

SEO دارای دو‌ قسمت است

در واقع می‌توانیم‌ SEO را به دو قسمت تقسیم‌‌ کنیم. یک بخش به موارد فنی سایت و همان زبان‌های سمت سرور مربوط می‌شوند. ( لازم است یک نکته در اینجا بگوییم که اگر این تنظیمات اولیه به درستی و در همان ابتدا انجام شوند، دیگر نیازی به تنظیمات ثانویه ندارد. ) و قسمت دوم مربوط به اصولی است که هر چند وقت یک‌ بار نیازمند تغییراتی است که وب مستر یا Webmaster باید به طور دقیق با آن‌ها آشنایی داشته باشد و آن‌ها را بداند.

این قسمت دوم یعنی اصول SEO، نیازمند دانش برنامه نویسی است. به هر حال و در ادامه‌ی کار خود زمان‌هایی پیش می‌آید نیازمند بالا بردن رنکینگ و رتبه سایت هستید. پس در اینجا باید یک سری اصول را از طریق برنامه‌نویسی پیاده کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر شما با یک تیم کار می‌کنید، لازم نیست که به عنوان یک سئوکار زبان برنامه‌نویسی را بلد باشید. زیرا اکثر تیم‌ها این دو مقوله را با هم تفکیک می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از اساسی ترین سوالاتی که برای همه افرادی که ورزش می کنند این است که آیا می توانند هم زمان از خدمات ارتودنسی نیز بهره مند شوند ؟

یکی از بهترین روش هایی که برای نظم بخشیدن به دندان ها شناسایی شده است ، انجام ارتودنسی است و اکثر افرادی که این درمان را انجام می دهند در انتها چهره زیباتری پیدا خواهند کرد و به دنبال آن حس مثبت به خودشان نیز بالاتر می رود. در گذشته درمان های ارتودنسی به صورتی بود که افراد با انجام آنها ، دیگر قادر نبودند به فعالیت های ورزشی خود بپردازند و مجبور بودند ورزش را کنار بگذارند ، تا احتمال هر گونه آسیب و یا شکنندگی را به کمترین حد ممکن برسانند. دندانپزشک فوق تخصص رشت
با گسترس علم و تکنولوژی های جدید ، شاهد پیشرفت روز افزون در خدمات زیبایی و دندانپزشکی هستیم به طوریکه امروزه دیگر نیازی به ترک ورزش برای بیمارانی که از ارتودنسی استفاده می کنند نیست بلکه نوعی از محافظ هایی ساخته شده است که به کمک آنها ورزشکار از حملات و آسیب های احتمالی دور می دارد .
 حتی مشاهده شده است افرادی با داشتن ارتودنسی همزمان ورزش های سنگینی همچون بوکس ، اسب سواری ، اسکواش و ... را نیز انجام می دهند ، البته نکته مثبت این محافظ های دندانی فقط به مبحث مراقبت از آسیب ها بر نمی گردد بلکه نکته مثبت دیگر قیمت بسیار مناسب این محافظ ها است که باعث می شود همه افراد بتوانند به راحتی و با صرف هزینه اندکی آن را تهیه و استفاده کنند .
•معرفی محافظ دهانی ( گاردهای ورزشی ) 
استفاده از این گاردهای دهانی بیشتر برای افرادی موسوم است که ورزش های سخت و شدید را انجام می دهند و با قرار دادن این گاردها در دهان خود می توانند از ضربه احتمالی جلوگیری کنند . کارکرد آنها به نحوی است که جلوی پارگی لب ها و شکستن دندان ها را می گیرد و در اکثر اوقات روی دندان های بالای فرد قرار می گیرند .
1.البته محافظ های دندانی انواع و اقسام مختلفی دارند مثلا ، این محافظ ها را می توانند برای هر فرد و با توجه به خصوصیات منحصر به فرد آن ساخته می شود و بسیار واضح است که این محافظ هایی که با توجه به اندازه فرد مورد نظر ساخته شده اند به راحتی توسط فرد استفاده می شود و هیچ مزاحمتی را برای او به وجود نمی آورد ، البته تنها نکته منفی ای که برای این محافظ ها می توان نام می برد ، بحث قیمت بالای آنها است که شاید برای همه افراد قابل تهیه نباشد.
2.نوع دیگری از محافظ های دهانی در بازار و به صورت آماده و از قبل آماده شده در دسترس افراد وجود دارد. با نام تجاری بویل اند بایت شناخته شده است . از مزایای این گارد های دهانی آن است که می توان آنها را درون آب جوش قرار داد تا کمی فرم و حالت و شکلشان را تغییر داد و در اکثر فروشگاه های که لوازم ورزشی عرضه می کنند می توان این گاردها را تهیه کرد. 
3.نوع دیگر این محافظ ها که در بازار موجود است ، محافظ های آماده نام دارد . این محافظ ها بدون تغییر است و در هنگام استفاده می تواند مشکلات تنفسی و یا عدم بیان واضح کلمات را در فرد منجر شود.

چه کارهایی می تواند دلیلی برای پوسیدگی دندان ها باشند ؟

داشتن دندان های سالم و مرتب علاوه بر جنبه زیبایی ، می تواند در سلامت فرد نیز موثر باشد . همه دندانپزشکان مسواک زدن را برای سالم ماندن دندان ها توصیه می کنند ،

 ولی این تنها عاملی نیست که می تواند سلامت دندان های شما تضمین کند ، عوامل و فاکتورهای بسیاری وجود دارند که اگربه درستی رعایت نشود می توانند به دندان ها آسیب برسانند. در زیر به معرفی برخی از عوامل که منجر به پوسیدگی دندان می شود ، می پردازیم .
•مسواک زدن در زمان های نامناسب
همه دندانپزشکان از مزایای مسواک زدن صحبت می کنند ، مسواک زدن را دلیلی می دانند که می تواند تضمین کننده سلامت دندان های فرد باشد . اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که باید زمان مناسب و درستی  را برای مسواک زدن دندان های خود انتخاب کنید ، زیرا انجام این کار در بعضی از زمان ها و یا بعد از صرف یک سری از مواد غذایی ، نه تنها هیچ سودی را برای فرد به بار نمی آورد بلکه می تواند به دندان های او آسیب برساند.
مثلا اگر مسواک زدن بعد از خوردن غذاهایی که دارای اسید هستند مانند انواع نوشابه ها ، میوه وآب میوه ها و... انجام شود می تواند به دندان ها آسیب برساند و آنها را دچار پوسیدگی ، زردی و.... کند ، پس توصیه مهم پس از مصرف این مواد غذایی ، این است که سعی کنید تا 45 دقیقه برای مسواک زدن دندان های خود صبر کنید و قبل از این زمان فقط بهتر است ، مقداری آب را در دهان خود قرقره کنید.
•برگشت اسید معده 
بیمارانی که به رفلاکس معده مبتلا هستند ، می بایست به آسیب هایی که این بیماری به دندان های آنها وارد می کنند نیز، توجه داشته باشند ، زیرا تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ، در مبتلایان به رفلاکس معده  ، دو برابر افراد عادی شاهد بروز پوسیدگی های دندان خواهیم بود. پس در ابتدا باید تمامی مشکلاتی را که این رفلاکس معده برایتان ایجاد کرده است را رفع کنید و بعد به سراغ درمان برای پوسیدگی های دندان خود باشید.
•آرامشتان را حفظ کنید .
بعضی از افراد عادت به انجام دندان قروچه کردن دارند . البته بسیاری از افراد خودشان از ساییدن دندان های خود مطلع نیستند ، زیرا این عمل را در هنگام خواب انجام می دهند . این افراد برای فهمیدن اینکه دندان قروچه انجام می دهند و یا خیر می بایست از یکی از اعضا خانواده خود بخواهند که زمانی آنها به خواب می روند وضعیت آنها را تحت نظر داشته باشد و به فرد اطلاع دهد . در هر صورت با آگاهی از انجام دندون قروچه و ساییده شدن دندان هایتان روی هم ، بهتر است در مرحله اول به فکر آرام تر کردن خود باشید .
از کارهای استرس زا دوری کنید و سعی کنید در هفته چند روز را به انجام ورزش بپردازید . همچنین انجام یوگا نیز برای آرام شدن توصیه می شود . اگر با انجام همه این کارها باز هم مشکل دندان قروچه شما بر طرف نشد ، می بایست به یک روانشناس مراجعه کنید ، روانشناسان با تجربه زیاد خود می توانند برای مشکل شما راه حل درستی را ارئه دهند.
 بعد از آنکه مشکل دندان قروچه شما بر طرف شد ، دندانپزشک می تواند آسیب های وارد به دندان هایتان را بررسی کند و سپس راه حل مناسبی را برای آن ها به شما ارائه دهد.


:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از نگرانی هایی که بیماران مبتلا به کیست دندانی با آن مواجه هستند ، این است که این کیست ها خطری هم دارند و یا نه ؟

کیست ها ، ضایعه ها و کیسه های غیر طبیعی هستند که از مایعی که بدن تولید کرده است ، ساخته شده اند  و می تواند در هر جایی از دهان  از جمله : لثه ، لب ، استخوان ، زبان ، گلو ، غده های بزاقی و .... تشکیل شود و یکی از خصوصیات بسیار منفی آنها ، بدون درد بودن آنهاست و بر خلاف آنها آبسته های عفونتی که به رنگ قرمز و دردناک هستند ، وقتی چرک ها در یک مکانی روی هم انباشته می شود ، آبسه نامیده می شوند و این کیست ها باعث بد بو شدن ، دهان فرد می شوند .
•کیست های دندان چه نشانه هایی دارد ؟
1.کیست های دندانی اکثرا دارای درد و البته گاهی بدون درد هستند .
2. در صورت وجود عفونت در آنها ، متورم خواهند شد .
3.اگر اندازه کیست دندانی بزرگ باشد می تواند مکان قرارگیری دندان ها را منحرف کند .
4.در موارد پیشرفته یعنی زمانی که کیست وارد و جایگزین فک شده باشد ، می تواند فک را سست و شکننده کند.
•کیست و آبسه چه خصوصیاتی دارند ؟
کیست ها و آبسه های تشکیل شده در دهان ظاهری بسیار مشابه به هم دارند . کیست ها و آبسه ها را به عنوان توده های خوش خیم می شناسند . که معمولا پر از چرک هایی به شکل مایع هستند . برای تشخیص کیست از آبسه ، نیاز به مهارت و معاینه دقیق توسط متخصص با تجربه است.
 در اکثر شرایط این کیست ها هیچ خطری را برای فرد ایجاد نمی کنند اما گاهی می توانند نگران کننده باشند ، پس بهتر است هرچه سریعتر برای معاینه دقیق ، به پزشک متخصص مراجعه کنید .
این کیست ها به دلایل زیادی می توانند ایجاد شوند ، از جمله عفونت و جای زخم و ... .
آبسه ها بسیار به کیست شباهت دارند ولی بسیار دردناک تر هستند . دلیل به وجود آمدن آنها ، عفونت است که سیستم دفاعی بدن برای مبارزه با آن دست به کار می شود و آبسه تشکیل می شود.
•درمان
1. درمان کردن ریشه دندان
کیست هایی که در کنار ریشه دندان ها تشکیل می شوند ، در  اکثر شرایط با ترمیم ریشه به تدریج ناپدید و خود به خود درمان می شوند . منفعت درمان ریشه ، غیر تهاجمی بودن آن است .
2.کشیدن دندان آسیب دیده 
اگر روش های ترمیم دندان و عصب کشی و جراحی ها  روی بهبود این کیست ها موثر واقع نشوند می بایست دندان عفونی را از دهان خارج کرد و داخل کیست را به خوبی شستشو داد .
3.پیشگیری
بهتر است عفونت هایی را که در ریشه دندان ها ایجاد می شود ، هر چه سریعتر با پزشک متخصص مشورت شود و او بتواند بهترین راه حل را برای رفع آن به شما ارائه دهد .


:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

دندانپزشکی زیبایی به طور کلی به هر کار دندانپزشکی که  بتواند ظاهر دندان ها را بهبود ببخشد را گویند دلیل لق شدن روکش ایمپلنت ،مانند : لثه ، دندان های نیش ، اصلاح طرح لبخند و ... مربوط می شود.

به طور عمده در زیبایی شناسی دندان ها ، رنگ دندان ، موقعیت دندان نسبت به بقیه دندان ها و فک ، شکل ، اندازه ، هم ترازی و ظاهر کلی لبخند تمرکز دارند. بسیاری از دندانپزشکان صرف نظر آنکه به طور تخصصی  در این زمینه آموزش های لازم را دیده باشند و یا تجربه کافی داشته باشند ، خود را متخصص زیبایی دندان می نامند اما آنچه که مسلم است آن است که اینکار غیر اخلاقی می باشد.

• کارهایی که یک دندانپزشک زیبایی می تواند انجام دهد عبارتند از :

 اضافه کردن دندان به لثه و یا ترمیم دندان دندان آسیب دیده

 ترمیم تاج دندان

 سفید کردن دندان ها با روش های مختلف

 صاف کردن دندان ها با توجه به بهبود وضعیت کلی صورت

• سفید کردن دندان ها با لیزر

یک تکنیک برای سفید کردن دندان است که در آن لثه ها با ماده ای پوشانده می شوند و سپس پرتو لیزر آرگون برای تسریع فرآیند سفید کردن بر روی دندان ها تابانده می شود. این لیزر طی یک فرایند شیمیایی باعث سفید شدن دندان ها می شود. 

گفته می شود سفید کردن دندان به کمک لیزر از سایر روش ها موثرتر است.برای اصلاح حالت دندان می توان یک تراش کوچک را برای تغییر طول ، شکل یا موقعیت دندان ها و همچنین در زمانی که اختلاف اندازه در دندان ها وجود دارد ایجاد کرد. 

• استفاده از پل های دندانی زمانی استفاده می شود که بخواهیم برای دندان های از دست رفته جایگزینی در نظر بگیریم. پل ها می توانند از مجموع بیش از سه دندان تشکیل شده و پایداری هر پل معمولا با استفاده از قانون آنت تعیین می شود.

در مناطقی از دهان که تحت فشار کمتر قرار دارند، مانند دندان های جلو، ممکن است پل مریلند استفاده شود. این پل ها برای جایگزینی دندان های قدامی یا جلو استفاده می شوند و این نوع درمان حداقل تهاجمی محسوب می شوند، اما به شکستن شهرت زیادی دارند.

یکی از شروط اساسی برای نگهداری آنها این است که بیمارهمواره آنها را تمیز نگهدارد و در بهداشت آن کوشا باشد و اگر بهداشت را به خوبی رعایت کند این پل ها می توانند حداکثر تا 10 سال برای او کار کنند.

• ایمپلنت های دندانی جایگزینی برای پروتز دندان مصنوعی هستند. بر طبق ICOI  کنگره بین المللی ایمپلنت های دهان و دندان،  به طور کلی ایمپلنت های دندانی را به صورت زیر توصیف می کنند:ایمپلنت که عمدتا از تیتانیوم (که به داخل استخوان وارد می شود) ساخته می شود . 

• در گذشته پر کردن دندانی و سایر ترمیم های دندان از طلا ، آمالگام و دیگر فلزات ساخته می شد در حال حاضربرای این کار از مواد چینی یا کامپوزیتی استفاده می شود که شکل ظاهری آنها ساختار شبیه به دندان طبیعی دارند.



:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : javaneh

دندان های شما بسته به جایی که در دهان شما قرار دارند، متفاوت هستند.این تفاوت ها اجازه می دهد که دندان ها کارهای مختلفی انجام دهند. دندان ها به ما کمک می کنند که غذا بخوریم و درهضم غذا به ما کمک می کنند.

آنها به ما کمک می کنند تا صحبت کنیم و به وضوح صداهای مختلف را تلفظ کنید. سرانجام ، دندان ها کمک می کنند که چهره خود را به بهترین شکل خود جلوه دهیم. زیرا یک لبخند سالم می تواند یک دارایی بزرگ باشد پس، بهتر است که دندان هایتان را به بهترین نحو ممکن از آنها مراقبت و نگهداری کنید.

پوسیدگی دندان میتواند دردناک باشد و منجر به خراب شدن تاج و قسمت های دیگر درمان شود.اگر پوسیدگی دندان درمان نشود، عصب دندان می تواند آلوده و نابود شود و آبسه را ایجاد کند. عصب دندان ممکن است پس از درمان کانال ریشه دندان برداشته شود.

بسیار مهم است که شما در خانه برای حفظ دندان ها و لثه ها خود مرابت های لازم را انجام دهید. بیماری لثه رایج است و اگر درمان نشود ممکن است منجر به از دست رفتن استخوان در اطراف دندان شود. بیماری لثه قابل پیشگیری است. 

این بیماری می تواند تحت کنترل قرار گیرد و برای جلوگیری از مشکلات بیشتر می توان با قرار دادن جلسات منظم  برای تمیزی و نظافت منظم دندان ها از گسترش این بیماری جلوگیری کرد.اگر دندانها از بین رفته باشند، ممکن است لازم باشد شکاف های پدید آمده را با پروتزهای ایمپلنت یا پر کنید.

• چگونه دندان ها و لثه ها را سالم نگه دارم؟ فرق بلیچینگ با ایمپلنت دندان

اگر دندان های شما پاک و سالم باشد ، یک روال ساده می تواند به جلوگیری از مشکلات دندان کمک کند ، مانند :

o مسواک زدن دندانهایتان را در شب و در طول روز حداقل یک بار دیگر،

o همراه با یک خمیر دندان فلوراید 

o تمیز کردن بین دندان ها با برس حداقل یک بار در روز

o داشتن عادات خوب غذایی (کم شیرین و ...)

o بررسی های منظم دندانپزشکی

اگر چه اکثر مردم به طور مرتب مسواک می زنند اما بسیاری از آنها نمی توانند بین دندان های خود را تمیز کنند و برخی از افراد نیز به طور مرتب بررسی های دندانپزشکی را انجام نمی دهند. چند تغییر کوچک در روال روزمره شما می تواند در بلندمدت تفاوت بزرگی ایجاد کند. زیرا مراقبت های روزانه دندانپزشکی به شما کمک می کند و سلاح اصلی شما مسواک می باشد.

• پلاک های دندانی چیست؟

پلاک های دندانی بسیار نازک هستند و بخشی از باکتری ها هستند که به طور مداوم در روی دندان های شما شکل می گیرند.

• چگونه می توان پلاک های دندانی را از بین برد؟

هنگامی که غذاهای حاوی قند و نشاسته را می خورید، باکتری ها باعث تولید این پلاک ها می شوند که به مینای دندان حمله می کنند.پس از حمله این باکتری ها ،مینای دندان، سوراخ یا حفره ای در آن تشکیل می شود.اگر پلاک با مسواک زدن برداشته نشود، می تواند موجب تحریک و التهاب لثه ها شود.

سپس لثه ها شروع به دور شدن از دندان ها می کنند و شکاف های به وجود آمده در آنها آلوده می شوند.اگر بیماری لثه به سرعت درمان نشود، دندان های سالم می توانند شل شوند وبیفتند.بیماری لثه شدید می تواند منجر به ریزش دندان شود و نیاز به جایگزینی پیدا کند.



:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()